Imsvale Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Ikke så rart at folk ikke tror på evulosjonsteorien og big bang stuffet, men va faen bruk hodet da gutter. Tror dere virkelig at Verden bare ble skapt sånn helt av seg selv ut av ingenting... TENK! Evolusjonsteorien står på egne bein, med eller uten inflasjonsteorien. Sistnevnte sier heller intet om hvor massen/energien kom fra. Den var der, også begynte det å utvide seg. Enten den kom fra ingenting, eller den bare «alltid»* var der og aldri oppsto, så utvidet det seg uansett — og det er det vi kaller Big Bang. Noen har matet deg med løgn og/eller misforståtte konsekvenser av teorien. *Tid begynte ved BB, men det krever at du forstår hva tid egentlig er, ellers er det også fort gjort å misforstå. Vil du forstå mer om det er det bare å begynne å studere kosmologi (eller biologi dersom evolusjonsteorien er mer din stil). Endret 14. februar 2009 av TrondH86 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Har noen av dere statistikk på hva verdens forskere tror/mener? Det ville hjulpet meg veldig... Jeg så ikke at noen hadde svart på dette på førstesiden, så svarer på det, selv om det er et gammelt innlegg. Det kommer an på hvor en ser, og hva man mener med forsker. For eksempel er det mer korrekt å se på resultatene innen forskere og eksperter på felter som omhandler evolusjon på en eller flere måter. Jeg fant uansett noen tall fra blandt annet USA, om hva alle forskerne mener, inkludert de som ikke jobber innen noe som har med evolusjon eller biologi å gjøre. The vast majority of the scientific community and academia supports evolutionary theory as the only explanation that can fully account for observations in the fields of biology, paleontology, anthropology, and others.[16][17][18][19][20] One 1987 estimate found that "700 scientists ... (out of a total of 480,000 U.S. earth and life scientists) ... give credence to creation-science".[21] An expert in the evolution-creationism controversy, professor and author Brian Alters states that "99.9 percent of scientists accept evolution".[22] A 1991 Gallup poll of Americans found that about 5% of scientists (including those with training outside biology) identified themselves as creationists. http://en.wikipedia.org/wiki/Level_of_support_for_evolution Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 En forsker som ikke arbeider innenfor det relevante feltet er ikke nødvendigvis noe mer til å stole på enn mannen i gata. Kreasjonistene har vist oss dette gang på gang, så takk for den. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 I USA er det overaskende nok fortsatt stor debatt mellom kreasjonisme/intelligentdesign og evolusjon. Tja, ikke egentlig. Kreasjonistene prøver å lage mye bråk, men store prosjekter som f.eks. filmen Expelled flopper totalt. Hadde det vært noen stor debatt hadde Expelled vært en suksess, tror jeg. Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Visste dere da at en forsker har regnet ut sannsynligheten for at det er en Gud som står bak universet da?67% sjanse for at der er en gud http://www.dagbladet.no/magasinet/2004/03/25/394269.html Nytter egentlig ikke å komme med innlegg her da dere prøver å bortforklare alt.. Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 En annen viktig ting å huske på er "det missing link" til mennesket som skal i følge mange har utviklet seg ifra å være aper :O(Et ape lignende menneske) Ja de hevdet at de hadde funnet det på begynnelsen av 1900tallet men senere viste det seg at dette var ren og skjær forfalskning Og hvorfor skal det være så vanskelig å finne det missing link når det har gått så mange år og så mange mennesker og aper har eksistert. Enn så lenge APE-MENNESKE EPIC FAIL Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 En annen viktig ting å huske på er "det missing link" til mennesket som skal i følge mange har utviklet seg ifra å være aper :O(Et ape lignende menneske) Ja de hevdet at de hadde funnet det på begynnelsen av 1900tallet men senere viste det seg at dette var ren og skjær forfalskning Og hvorfor skal det være så vanskelig å finne det missing link når det har gått så mange år og så mange mennesker og aper har eksistert. Enn så lenge APE-MENNESKE EPIC FAIL Igjen viser du din mangel på forståelse, the missing link, er ikke missing, og mennesker ER aper Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Jeg trur aliens kom å modifiserte apegener i et foster så den pusha ut et menneske. Lenke til kommentar
geebs Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Heh, Stephen Unwin sier at dette er en subjektiv teori, og han legger ikke skjul på at han er partisk. Jeg har aldri skjønt/hørt hvor homo erectus, homo neanderthalensis, homo habilis osv passer inn i kreasjonistenes teori. King of Hyboria, hadde satt pris på om du hadde noen innspill her siden du tydeligvis ikke er den største fanen av evolusjonslære. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Det er vel få amerikanere som tror på at Norge fins også. ...og ennå færre som tror at det IKKE går isbjørner i gatene våre! Det sier litt om innsikten hos amerikanerne. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) En annen viktig ting å huske på er "det missing link" til mennesket som skal i følge mange har utviklet seg ifra å være aper :O(Et ape lignende menneske) Ja de hevdet at de hadde funnet det på begynnelsen av 1900tallet men senere viste det seg at dette var ren og skjær forfalskning Og hvorfor skal det være så vanskelig å finne det missing link når det har gått så mange år og så mange mennesker og aper har eksistert. Enn så lenge APE-MENNESKE EPIC FAIL Uff, her er det på tide å oppdatere seg, og da snakker jeg ikke om å løpe til Answers in Genesis, hvor eldgamle myter og for lengst korrigerte vitenskapstabber resirkuleres og affirmeres til den store gullmedalje. Du må gjerne argumentere for en eller annen form for kreasjonisme, men ønsker du å bli tatt seriøst kreves det faktisk at du gjør leksene dine. Piltdown man is one of the most famous frauds in the history of science. In 1912 Charles Dawson discovered the first of two skulls found in the Piltdown quarry in Sussex, England, skulls of an apparently primitive hominid, an ancestor of man. Piltdown man, or Eoanthropus dawsoni to use his scientific name, was a sensation. He was the expected "missing link" a mixture of human and ape with the noble brow of Homo sapiens and a primitive jaw. Best of all, he was British! As the years went by and new finds of ancient hominids were made, Piltdown man became an anomaly that didn't fit in, a creature without a place in the human family tree. Finally, in 1953, the truth came out. Piltdown man was a hoax, the most ancient of people who never were. This is his story. http://www.talkorigins.org/faqs/piltdown.html En godt over 50 år gammel skrøne, for lengst oppdaget og korrigert, resirkuleres som om intet har skjedd innen vitenskap siden 1930 eller så. Det sier litt om troverdigheten til dem du har fått dette ifra. Siden da har det blitt funnet mange ekte «missing links», men disse har visst kildene dine unnlatt å fortelle deg om. Edit: Lagt til diverse info du kan lese, samt litt lettfordøyelig utdanningsmateriale om emnet: av potholder54 Endret 14. februar 2009 av TrondH86 Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 En annen viktig ting å huske på er "det missing link" til mennesket som skal i følge mange har utviklet seg ifra å være aper :O(Et ape lignende menneske) Ja de hevdet at de hadde funnet det på begynnelsen av 1900tallet men senere viste det seg at dette var ren og skjær forfalskning Og hvorfor skal det være så vanskelig å finne det missing link når det har gått så mange år og så mange mennesker og aper har eksistert. Enn så lenge APE-MENNESKE EPIC FAIL Uff, her er det på tide å oppdatere seg, og da snakker jeg ikke om å løpe til Answers in Genesis, hvor eldgamle myter og for lengst korrigerte vitenskapstabber resirkuleres og affirmeres til den store gullmedalje. Du må gjerne argumentere for en eller annen form for kreasjonisme, men ønsker du å bli tatt seriøst kreves det faktisk at du gjør leksene dine. Jeg har gjort leksene mine, uansett hvor mye dere sier at man stammer fra apene så finnes det ikke fnugg av bevis som kan bli tatt seriøst. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Jeg har gjort leksene mine, uansett hvor mye dere sier at man stammer fra apene så finnes det ikke fnugg av bevis som kan bli tatt seriøst. Jeg antar dette er oppgulp fra en eller annen kreasjonist-side, og ikke en mening du har formet på egen hånd. I så fall har du ikke mye å tilføre en slik diskusjon. Men for all del, vis meg at jeg tar feil. Lenke til kommentar
geebs Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) http://en.wikipedia.org/wiki/Homo_(genus)#Species Kos deg... Endret 14. februar 2009 av EloX Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 En annen viktig ting å huske på er "det missing link" til mennesket som skal i følge mange har utviklet seg ifra å være aper :O(Et ape lignende menneske) Ja de hevdet at de hadde funnet det på begynnelsen av 1900tallet men senere viste det seg at dette var ren og skjær forfalskning Og hvorfor skal det være så vanskelig å finne det missing link når det har gått så mange år og så mange mennesker og aper har eksistert. Enn så lenge APE-MENNESKE EPIC FAIL Uff, her er det på tide å oppdatere seg, og da snakker jeg ikke om å løpe til Answers in Genesis, hvor eldgamle myter og for lengst korrigerte vitenskapstabber resirkuleres og affirmeres til den store gullmedalje. Du må gjerne argumentere for en eller annen form for kreasjonisme, men ønsker du å bli tatt seriøst kreves det faktisk at du gjør leksene dine. Jeg har gjort leksene mine, uansett hvor mye dere sier at man stammer fra apene så finnes det ikke fnugg av bevis som kan bli tatt seriøst. Nei da, DNA, Anatomi, fosiler. er bare fiksjon? Og som jeg sa VI ER APER din tølper. Når du kommer med bastante påstander som "ikke fnugg av bevis som kan bli tatt seriøst." Bør du virklig ha et par dusin bøker, noen tusen vietnskaplige teser, samt noen titusen forskere på din side, du har ingen av disse. Og da skal du ikke være bastant på noe som helst Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 En annen viktig ting å huske på er "det missing link" til mennesket som skal i følge mange har utviklet seg ifra å være aper :O(Et ape lignende menneske) Ja de hevdet at de hadde funnet det på begynnelsen av 1900tallet men senere viste det seg at dette var ren og skjær forfalskning Og hvorfor skal det være så vanskelig å finne det missing link når det har gått så mange år og så mange mennesker og aper har eksistert. Enn så lenge APE-MENNESKE EPIC FAIL "Missing link" er et totalt missforstått begrep. Evolusjon er et kontinuerlig fenomen og summen av forskjellene mellom en veldig lang rekke med forfedre. Det er helt klart at forskere ikke har klart å grave opp fossiler etter alle forfedrene våre fram til encelle nivå, noe som ville vært helt sinnsykt om de faktisk fikk til. Missing link begrepet sikter til at det er et langt strekk der vi ikke har fosile overganger. Å finne spesifikke fossiler/hodeskaller er vannskelig fordi det faktisk ikke er så fryktelig stor sannsynlighet for at dyr skal bli fossiler eller at hodeskaller ikke råtner bort i løpet av millioner av år. Begge fenomenene krever sepsielle lagringsforhold. Det ville av den grunn vært helt utrolig om man skulle finne fossile beviser fort hvert eneste signifikante sprang i utviklingen. For å tette igjen disse hullene har vi genkoder der vi kan se at genkodene før og etter slike hull tilsvarer de endringene vi forventer å se i hullet. Vi kan dermed se at det er fullstendig plausibelt at individene vi ikke har fossile beviser for faktisk har eksistert. For videre debatt foreslår jeg at du leser litt relevant stoff om temaet slik at dette faktisk blir en debatt og ikke undervisning av ditt lave kunnskapsnivå på feltet. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Dumt at så mange forkaster den uten å virkelig prøve å forstå hva den går ut på Man vil ikke forstå den fordi det går imot dems religion om hvordan gud skapte oss i sitt eget speilbilde. Hvis ikke forfedrene våres alltid har vært homo sapiens, så kan ikke gud se ut som en heller. Hva var Adam og Eva montro? Aper med hoggtenner og store analkjertler? Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 De som tror på evolusjonen ta en titt på denne Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Du det at det der er satire? Hvis ikke: LOL! Edit: Det sier i så fall sitt om hvor mye du følger med, ettersom en superkjapp gjennomgang av en del beviser for blant annet evolusjon ble vist (om enn raskt nok til å passere under radaren til intetanende ofre). Endret 14. februar 2009 av TrondH86 Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Du det at det der er satire? Hvis ikke: LOL! Edit: Det sier i så fall sitt om hvor mye du følger med, ettersom en superkjapp gjennomgang av en del beviser for blant annet evolusjon ble vist (om enn raskt nok til å passere under radaren til intetanende ofre). er satire ja, se på alle de andre videoene fra samme fyrn. Men det skummle er at man ikke skulle tro det var satire fordi disse argumentene blir jo faktisk brukt av kreasjonister. Endret 14. februar 2009 av Derfern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå