Crex Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Det er rett og slett rart at det finnes folk som ikke gjør det. Og jeg trodde faktisk at Norge lå høyere opp i lista. Det er jo så mange gamle skrullinger som ikke velger å følge med på det nye som skjer, men stoler på det de ble indokrinert med på skolen.. bare vent en 20-30 år så skal du nok se at nesten alle vestlige land scorer veldig høyt.. Det som er rart å se, syns jeg er at tyrkia ligger lavest, skulle ikke det være et sekularisert samfunn? i så fall burde bli lært veldig mye om naturvitenskap på skolen Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 På Søndag klokken 20.00 på National Geographic startet ett program som handler først 1 time om darwin, hvor det så går videre med 3 timer med evolusjon på forskjellige dyr.. F.eks den ene time handler om bjørner.. For dere som ikke kan så mye om evolusjonen(slik som meg) kan nok lære en god del av dette programmet.. Så dette skal værtfall jeg se.. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Har noen av dere statistikk på hva verdens forskere tror/mener? Det ville hjulpet meg veldig... Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Barrack Obama snakker om vitenskap. Dette er flotte ord og akkurat hva USA trenger nå! Lenke til kommentar
Knast Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Er enig i at det får veldig lite fokus i skolen.. Men hva er problemet med dette i forhold til at skolene våre ikke holder toppnivå på generelt plan? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Er enig i at det får veldig lite fokus i skolen.. Men hva er problemet med dette i forhold til at skolene våre ikke holder toppnivå på generelt plan? lurer jeg også på, å lære om darwin's teorier får å få den norske skole oppover er bare et skudd i mørke Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Det som bør gjøres er å fjerne Nynorsk og c-spåk gjøre det om til valgfag, og ta de timene til mer naturfag, eventuelt bytte ut fagene med egene biologi og kjemi timer, sånn som det er nå får man ikke egene biologi timer og kjemi før på VK1, når man egentlig burde ha det fra 5 klasse. Å tvinge folk til å lære spanks/tysk og nynorsk er jo bare tull, det har ingen effekt på samfunnet om mange kan spansk i norge eller ikke, det er bare brukbart for enkelt personer når de er i land med de språkene, men å ha en befolking som kan biologi eller kjemi har mange fordeler Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 verdens ledende stormakt har en befolkning der hvor flertallet heller velger å forkaste over hundre år med vitenskap og forskning til fordel for å tro på en 2000 år gammel myte. skremmende Word, mann. Veit ikke hvor mye bedre det er at folk tror på Snåsamenn og spåkoner, egentlig. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Det er noe helt annet.. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) VAR SKEPTISK: Kjell Magne Bondevik viste i 1986 lav tiltro til evolusjonsteorien og ville ha alternative syn inn i læreplanene. Noen som vet hva Bondevik sier om evolusjon idag 22 år senere? Han lærte en del den gangen, og trakk etter kort tid tilbake den uttalelsen. Endret 13. februar 2009 av Venerable Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 verdens ledende stormakt har en befolkning der hvor flertallet heller velger å forkaste over hundre år med vitenskap og forskning til fordel for å tro på en 2000 år gammel myte. skremmende Word, mann. Veit ikke hvor mye bedre det er at folk tror på Snåsamenn og spåkoner, egentlig. CypheroN:Det er noe helt annet.. Hvorfor er det noe annet? Hva skiller de snåsa kæll'n/spåkone sjarlatanere fra religiøse sjarlatanere om jeg tørr spørre? De gjør akkurat det samme og klarer i beste fall å fremkelle placebo effekt for en stakket stund, men det er ALT de også gjør! Kun lettlurte fjols som skiller på okkulte sjarlatanere og kirken mørkemenn!! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Vel, nå støtter jeg hverken religion eller spådamer, så vi trenger ikke gå videre på den. ;P Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 VAR SKEPTISK: Kjell Magne Bondevik viste i 1986 lav tiltro til evolusjonsteorien og ville ha alternative syn inn i læreplanene. Noen som vet hva Bondevik sier om evolusjon idag 22 år senere? Han lærte en del den gangen, og trakk etter kort tid tilbake den uttalelsen. Han stiller jo ikke som kandidat som norges dummeste statsminister for ingenting vet du Prest og pille triller... ingen lit til at gud og bønn leger noe som helst der i gården nei!! Vel, nå støtter jeg hverken religion eller spådamer, så vi trenger ikke gå videre på den. ;P Begynte å lure..... Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Det er verdt å nevne at grunnen til at amerikanerne ikke aksepterer evolusjonsteorien sannsynligvis er at de ikke har den fjerneste anelse hva det er, snarer enn at de er en gjeng pappskaller. "A 1997 study found that fewer than 20% of Americans possessed basic scientific literacy and a People for the American Way poll found that less than half (48%) of those polled chose the correct definition of evolution from a list." Endret 13. februar 2009 av Gapwick Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Har de ikke et eget science-fag da? Eller er det bare tilsvarende naturfag? I US of A får jo alle grunnleggende kjemikunnskaper også.. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Husk at skoler i usa er bygget opp helt anderledes, alt er standariert, selv prøvene ofte er prøvene fler valgs prøver, så du vil altid ha en 25-50% sjangse å få riktig svar på et spørsmål, Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Har de ikke et eget science-fag da? Eller er det bare tilsvarende naturfag? I US of A får jo alle grunnleggende kjemikunnskaper også.. Gikk på amerikansk skole da jeg bodde i portugal et år. da gikk jeg i 8nde klasse. Vi hadde faget Science hvor vi lærte svært lite biologi. Vi lærte om strukteren i atomer og celler and thats it. Resten av tiden var vi innom astronomi, fysikk og litt kjemi. husker vi hadde sciencefair på slutten av året hvor vi presenterte div prosjekter vi hadde jobbet med. Evolusjon ble aldri nevnt noe jeg ikke fatter. Ikke før jeg valgte biologi på VK1 fikk jeg øynene opp for evolusjon. Endret 13. februar 2009 av Derfern Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Det kan muligens forklares med at mange som har en religiøs tro ser vitenskapelige teorier som en slags trusel som prøver å erstatte religiøse sannheter. Så istedenfor å høre "tror du evolusjonsteorien er sann?" så hører man "tror du Gud bare er tull?" eller "mener du virkelig at Gud ikke skapte universet?". Så det skapes en slags samvittighets-konflikt. Oppriktig talt så tror jeg de fleste religiøse ville vært enig i at evolusjon er noe faktisk, dersom man tar for seg enkle eksempler som avl i landbruket o.l. Tror det helst handler om at mange religiøse ønsker å kjempe mot et materialstisk verdensbilde. Endret 13. februar 2009 av Bellicus Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Det kan muligens forklares med at mange som har en religiøs tro ser vitenskapelige teorier som en slags trusel som prøver å erstatte religiøse sannheter. Så istedenfor å høre "tror du evolusjonsteorien er sann?" så hører man "tror du Gud bare er tull?" eller "mener du virkelig at Gud ikke skapte universet?". Så det skapes en slags samvittighets-konflikt. Oppriktig talt så tror jeg de fleste religiøse ville vært enig i at evolusjon er noe faktisk, dersom man tar for seg enkle eksempler som avl i landbruket o.l. Tror det helst handler om at mange religiøse ønsker å kjempe mot et materialstisk verdensbilde. der er så logisk lett å fatte prinsippet bak evolusjon at det burde ikke være vanskelig for folk å skjønne det. Se bare på deg selv. Hvorfor har vi halebein? hvorfor har vi svai i ryggen mens andre dyr har rett ryggrad? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 der er så logisk lett å fatte prinsippet bak evolusjon at det burde ikke være vanskelig for folk å skjønne det. Se bare på deg selv. Hvorfor har vi halebein? hvorfor har vi svai i ryggen mens andre dyr har rett ryggrad? Det er kanskje logisk og lett for deg, men kanskje religiøse som ikke har så mye skolegang tar avstand til det fordi de ikke skjønner så mye av det. Det er ikke til å komme utenom at evolusjon ofte brukes som et slags symbol på ateisme og gudsfornektelse, og jeg tror nok det er dette mange religiøse tar avstand fra, og ikke det faktum at to afrikanere som regel lager en sort baby. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå