Gå til innhold

viasat eller canal digital

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noe spesiellt med liten skrift en skal bite merke i?????

Foreks. Viasat som jeg hadde sist før kabelTV ble valgt. Viasat har i kontraktens generelle bestemmelser at parabolkortet må sendes inn rekomandert innen 14 dager etter endt. abb. eller så tilkommer et ekstra gebyr på 1000 kroner. Hvem husker det hvis det er årevis siden man underskrev kontrakten. I tillegg har de regler for oppsigelse som det er lurt å følge. CanalDigital har også mye med små skrift (som jeg ikke husker detaljene i) men lar deg beholde parabolkortet uten å straffe deg med gebyr. Begge er særdeles arrogante på kundeservice og svarer kun på det de vil, hvis de svarer i det hele tatt.

Lenke til kommentar
men kvalitetsmessig når det gjelder signaler bilde lyd osv så er de begge helt okei.....

eneste jeg ser er at det er bare canal digital som har discovery

Hvis man først er inne på kvalitet så bør det nevnes at Canal Digital har også mange HD kanaler med i de vanlige abbonementspakkene.

Viasat har ikke noen stor satsning på HDTV.

Family abbonement gir tilgang til 9 HD kanaler dersom man går for HD dekoder.

Norges pakka gir tilgang til TV Norge HD. Fullpakke (dvs. Entertain) gir tilgang til 11 HD kanaler.

http://www.canaldigital.no/TV/Parabol/Tema...bol-Fakta-HDTV/

Canal Digitals Norgespakke er rimeligere enn Viasat sin basispakke. Canal Digitals Norgespakke inneholder de vanligste Norske kanalene mens Viasat har en liten ulempe siden de mangler TV2 Zebra(som bla. annet sender Tippliga fotball) i sin basisbakke. Viasat gir ofte store rabatter på mellomstore og fullpakker det første året men man skal være oppmerksom på at de inneholder helt andre kanaler. Det er lurt å sjekke hvilken kanaler man ønsker å se og så sjekke hva CD & Viasat kan tilby.

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar
det er vel den retning jeg var på. cd. men kommer jo til å mangle discovery desverre. men en kan vende seg til å ikke ha det tenker jeg.

takker for svar.

??? Om du er på vei i retning c.d. , så kommer du da ikke til å mangle Discovery... :dontgetit:

Edit: med mindre du går for bare norgespakken, da.

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...