Gå til innhold

Krav på utbetaling av sykedager for 2008.

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg var syk noen helger (jobber helgevakter annenhver helg) i 2008. Dette gjelder for øvrig høsthalvåret.

Jeg ble gjort oppmerksom på at man ikke hadde krav på å få betalt de gangene man var syk, med mindre man hadde jobbet minst et halvt år (jeg startet juni 2008).

Først i medarbeider samtalen med personalansvarlig i starten av dette året ble jeg gjort oppmerksom på at jeg har og alltid har krav på å få betalt for de dagene jeg har vært syk, uavhengig av hvor lenge jeg har jobbet.

Da føler jeg meg jo nå litt snytt, ettersom jeg aldri fylte ut egenmeldinger for de gangene jeg var syk. For jeg tok det jo for gitt, ettersom jeg hadde blitt fortalt at jeg ikke fikk betalt for gangene jeg var syk, før etter et halvt års ansettelsestid.

Kan jeg gjøre krav på dette nå? Det er vel ingen tidsfrist for å gjøre krav på slikt, hvis jeg har blitt feilinformet? Bør jeg bare be om en oversikt over alle vaktene mine for 2008, og etterfylle egenmeldinger (24 egenmeldinger har man krav på i året) fortløpende?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bør jeg bare be om en oversikt over alle vaktene mine for 2008, og etterfylle egenmeldinger (24 egenmeldinger har man krav på i året) fortløpende?

Hvor har du fått dette tallet fra? Så vidt jeg vet kan man bruke egenmelding 4 ganger i året opptil 3 dager hver gang.

EDIT: Vil også gjøre deg oppmerksom på at man ikke har lov til å bumpe en tråd før det har gått 24 timer fra siste innlegg i tråden. Hvis du vil ha flyttet tråden er beste måte å gjøre det på ved å bruke rapporteringsfunksjonen som du finner i nede i venstre hjørne på hvert innlegg.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...