thai-mat Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Hva er det optimale antallet reps og serier dersom man vil ha framgang i styrketreningen? Hører noen sier tre ganger åtte, andre sier fire ganger fire, andre sier fire ganger fem. Tenker på øvelser som benk og skråbenk, pluss øvelser for biceps og triceps. Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Kommer jo helt an på hvor lite kylling du er og hva du vil det da. Skarru bygge kropp, er nok 5x5 det mest optimale, men da er det viktig at du setter sammen øvelsene riktig. Ellers kan du fort se litt snål ut. Og snålinger er det ingen som gidder å snakke med. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Skal ikke bygge krop, bare få litt mer muskler og generelt se bra ut. Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Ok, sjekk ut Release Your Potential(RYP). Jeg var veldig fornøyd med det i startfasen. Jeg anbefaler å kjøre det 2 x 13 uker. Men her må du vurdere selv. Følg også kostholdet i RYP for optimal effekt. Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Les nybegynnerguiden på styrketreningsforumet. Der finner du tips og råd. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 3 x 15+ for utholdenhet 3 x 10-12 for volum 3-5 x 1-6 for styrke Ca ca. da. Bør variere en del(jeg tar omtrent hver måned). 5x5 virker utmerket for styrke spør du meg Lenke til kommentar
War Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Grunnen til at disse tallene eksisterer er pga muskelfiber-aktivering og når den er maksimal. Sånn oppstod teoriene om volumtrening osv. Les denne posten + lenker så ser du også hele teorien og hvorfor man kan tjene på å utnytte alle områdene og at det ikke er "en fasit" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå