TMB Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Hei. Helt plutselig i dag så ligger CPU på 65C idle :S Så inni kabinettet og det ligger mye støv under cpu vifta liksom. Altså under bladene på vifta, oppå selve kjøleren. Kan dette være grunnen? Støvsuge? Hjelp Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Kan nok være en ide å fjerne det støvet ja, men pcer liker ikke støvsugere. da kan du enten blåse det ut med rein lungekraft eller kjøpe luft på boks. Eller du kan demontere cpukjøleren og få bort støve på den måten. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Jeg får prøve da. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Det blir vel ikke så mye statisk elektrisitet hvis jeg setter på et lite plastikk munnstykke på støvsugern? Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Jeg ville aldri aldri støvsuge inne i datan, som Brusfantomet sier er det nok best at du blåser bort støvet enten selv eller med luftpåboks. Det gir et går faktisk bedre også siden støvsugeren suger støvet og ikke blåser det vekk. En ting du kan gjøre for å unngå så mye støv i rommet er å ha på støvsugeren og holde den bak der du blåser sånn at den suger opp det som kommer ut av vifta/kjøleren. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Ville anbefale å stikke innom Binders eller Clas Ohlson og kjøpe en liten boks med luft. Koster et sted mellom 50 og 100kr, da har du nok luft for en god stund. Og ha en støvsuger i nærheten, kjekt å bli kvitt støvet =) Kun støvsuger fungerer, men man må være veldig forsiktig slik at man ikke kortslutter noe. Men når det gjelder temp på cpu, sjekk også at cpu-ribba ikke har flyttet på seg... Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Støvsugeren gjorde susen. Ligger nå på 40 idle som er vanlig for meg Fy faen det var sikkert 50mm tjukt lag med støv oppå kjøleribba. Hah. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Du bør også vurdere å blåse ren strømforsyninga... Der samler det seg ofte endel støv.. Vanskelig å komme til med støvsuger der, så det kan være greit med litt trykkluft på boks. Eventuelt en trykkluftkompressor hvis noen i huset har det. Bare ikke blås med 10bars trykk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå