Gå til innhold

Problemer med varme

Mariuspdb

Anbefalte innlegg

Hei. Har kjøpt ny pc. Har problemer med varmen. Har intel e8400. Varmen på cpuen ligger på 35-40 grader. Da kjører jeg begge kabinettviftene på det laveste som fulgte med Antec 300.

Men når jeg spiller spill eks. aoc eller company of heroes ryker varmen opp i 70+ på cpuen.

Prøvde da å sette viftene i kabinettet på fullt. Men fortsatt så ligger graden på 70+ når jeg spiller.

Cpu vifta er den som følger med pakken. lest litt rundt omkring og det viser seg at den ikke er så bra.

Jeg bruker speedfan for å skjekke varmen.

Spørmålet mitt er da: Er det normalt at cpu stiger til 70+ når man spiller, bør jeg få meg ny cpu vifte(bryr meg ikke om vifta bråker litt), eller ha jeg koblet til noe feil(utifra det jeg skriver)?

Takker for all respons.

PS: bygget den selv på tross at jeg vet ganske lite om pc men er ganske sikker på at har gjort allt riktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Tror du har gjort alt riktig med byggingen iom at du faktisk kan spille :p

Grunnen til de dårlige tempsene er at Stock-kjøleren til e8400 rett og slett er for dårlig. Bytt kjøler.

Men som Malvado sier; ingenting er farlig om du ikke opplever krasj osv.

En annen ting du kan prøve, er å sette inn noen vifter i kabinettet. CPU kjølern gjør lite om ikke lufta blir dytta vekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...