Djuvsland Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 I går slo jeg av maskinen uten at noe unormalt skjedde. Men da jeg skulle slå på maskinen i dag tidlig, fikk jeg bare svart skjerm. Åpnet kabinettet der cpu vifte, skjermkortvifte og kabinettvifte roterte. Begge harddiskene startet men jobbet ikke noe mer enn det. Tenkte det måtte være hardware feil og tok ut en del av gangen og satte inn igjen. Jeg testet ram brikker, nettverkskort, lydkort, harddisker og kjøpte nytt skjermkort. I tillegg tok jeg ut cpuen og plasserte den tilbake. Har også sjekket spenning ved de ulike kontaktene som stemte overens med spesifikasjonene. Det har heller ikke vært lynnedslag i løpet av natten. Alle lysene på hovedkortet lyser grønt. Jeg lurer på hva som egentlig har skjedd i løpet av natten, har allerede brukt penger på nytt skjermkort og vet ikke helt hvilken ende jeg skal begynne i. hk: Asus maximus formula se cpu: core 2 duo 3ghz ram: 2gb ddr2 1066mhz skjermkort: radeon 2900xt Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Har du forsøt å koble driten til en annen skjerm? Lenke til kommentar
Djuvsland Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Har du forsøt å koble driten til en annen skjerm? Ser ikke på det som nødvendig siden den ikke jobber noe mer enn å starte diskene, og sette viftene igang. Får heller ingen respons fra tastaturet. Lenke til kommentar
Djuvsland Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Glemte å nevne at jeg har clr cmos sikkert 20 ganger, blir desperat. Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Hva mer skal diskene gjøre enn å starte? Lap dance med lys og bjeller? Lenke til kommentar
Djuvsland Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Hva mer skal diskene gjøre enn å starte? Lap dance med lys og bjeller? Vanligvis så jobber de og henter/skriver data. Det er ikke så vanskelig å ta feil av den lyden. Men når pcen fungerte så pep maskinen før den viste første skjerm med minne, press del to enter setup osv.. kommer ikke så langt enn gang. SÅ tydeligvis så klarer den ikke laste bios i det hele tatt. Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Ok, litt vanskelig å si ut i fra den slitne info'n du kommer med. Men om PC booter, og det piper, har du mest sannsynlig matcha RAMbrikkene feil. Du skriver at du har 2 gig. Er det to separate brikker? Lenke til kommentar
Djuvsland Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Du misforstår, ram brikkene er ikke matchet feil KINGSTON DDR2 HyperX PC9600 2048MB CL5, Kit w/two matched HyperX 1GB DDR2 og de har fungert i over et år. Beep'et jeg snakker skjer hver gang pcen starter opp. Det var bare for å illustrere hvor langt i oppstarten pcen var komt. Etter min beskrivelse vil du/dere si at jeg har skadet HK eller cpu'en? Det har ingenting med monitoren å gjøre. sånn jeg oppfatter det får enhetene strøm men det virker ikke som om de får noen kommandoer utover det. Lenke til kommentar
Lasse92 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Har du sjekka at alle ledningene sitter på plass? kanskje noen har falt ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå