Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm er alt som skjer

Anbefalte innlegg

I går slo jeg av maskinen uten at noe unormalt skjedde. Men da jeg skulle slå på maskinen i dag tidlig, fikk jeg bare svart skjerm. Åpnet kabinettet der cpu vifte, skjermkortvifte og kabinettvifte roterte. Begge harddiskene startet men jobbet ikke noe mer enn det. Tenkte det måtte være hardware feil og tok ut en del av gangen og satte inn igjen. Jeg testet ram brikker, nettverkskort, lydkort, harddisker og kjøpte nytt skjermkort. I tillegg tok jeg ut cpuen og plasserte den tilbake. Har også sjekket spenning ved de ulike kontaktene som stemte overens med spesifikasjonene. Det har heller ikke vært lynnedslag i løpet av natten. Alle lysene på hovedkortet lyser grønt. Jeg lurer på hva som egentlig har skjedd i løpet av natten, har allerede brukt penger på nytt skjermkort og vet ikke helt hvilken ende jeg skal begynne i.

hk: Asus maximus formula se

cpu: core 2 duo 3ghz

ram: 2gb ddr2 1066mhz

skjermkort: radeon 2900xt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva mer skal diskene gjøre enn å starte? Lap dance med lys og bjeller?

Vanligvis så jobber de og henter/skriver data. Det er ikke så vanskelig å ta feil av den lyden. Men når pcen fungerte så pep maskinen før den viste første skjerm med minne, press del to enter setup osv.. kommer ikke så langt enn gang. SÅ tydeligvis så klarer den ikke laste bios i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Du misforstår, ram brikkene er ikke matchet feil KINGSTON DDR2 HyperX PC9600 2048MB CL5, Kit w/two matched HyperX 1GB DDR2 og de har fungert i over et år. Beep'et jeg snakker skjer hver gang pcen starter opp. Det var bare for å illustrere hvor langt i oppstarten pcen var komt. Etter min beskrivelse vil du/dere si at jeg har skadet HK eller cpu'en? Det har ingenting med monitoren å gjøre.

sånn jeg oppfatter det får enhetene strøm men det virker ikke som om de får noen kommandoer utover det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...