nidorina Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Er det synd på narkomane fordi de har havnet i livet med mindre ressurser enn andre? Eller er de bare egoistiske, utspekulerte og patetiske? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Narkomane bruker da mer ressurser enn den vanlige mann. Stønader, tyverier, tigging kommer opp i store beløp men de trenger vel det for å finansiere all dop de putter i seg. Misliker å se dem overalt i Oslo sentrum, vi burde satse mer på å stoppe innførsel av slikt dop så får de narkomane heller dø av abstinenser av mangel på narkotika. Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Herregud, man, der er et rimelig stort spørsmål. Kan du begrense litt? Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Ser at blåbærtrynet over her nevner Oslo. Nå har jo Erling Lae nettopp gått ut og sagt at ingen trenger å bo på gata om de ikke vil. Det er en smal sak å regge seg for å få tak over huet (i følge Erling Lae). Lenke til kommentar
nidorina Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Herregud, man, der er et rimelig stort spørsmål. Kan du begrense litt? Håper på en diskusjon jeg, samme om spørsmålet er stort eller lite. Jeg vil vite hva folk svarer og det de tenker om mine 2 påstander Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Sosialhjelpsmottagere får penger til å skaffe seg eget sted å bo. Også finnes hospitsplasser der man kan få ly for natten. Så tak over hodet burde ikke være noe problem om de virkelig vil ha det. Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Er det synd på narkomane fordi de har havnet i livet med mindre ressurser enn andre?Eller er de bare egoistiske, utspekulerte og patetiske? Ok, svaret er at dine påstander er for dumme. Det er ikke alle narkomane som har lav sosial habitus. Det er ikke alle narkomane som er egoistiske, utspekulerte og patetiske. Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Sosialhjelpsmottagere får penger til å skaffe seg eget sted å bo. Også finnes hospitsplasser der man kan få ly for natten. Så tak over hodet burde ikke være noe problem om de virkelig vil ha det. Nei, men det stilles krav på hospits. Man må registrere seg, man kan ikke bo lenger enn tre døgn (mulig dette har forandret seg siden jeg studerte), og man kan ikke skyte heroin på hospits. Derfor er det mange som velger å bo ute. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 vi burde satse mer på å stoppe innførsel av slikt dop så får de narkomane heller dø av abstinenser av mangel på narkotika. Vi burde nok ikke det, da det bare vil føre til enda høyere priser og mer kriminalitet knyttet til omsetning av stoffene. Eneste fornuftige løsning er legalisering av milde narkotiske stoffer, og resept på de sterkere sakene. Jeg synes synd på de narkomane, og er ikke enig i at de nødvendigvis selv har "valgt å ødelegge kroppen sin". Mange av dem er også ofre for sin egen skjebne; de har blitt dratt inn i uheldige miljøer fra de er småunger. Vil ikke nekte for at mange faktisk må ta det hele på sin kappe, men jeg er ikke ondere enn at jeg vil si at det er umenneskelig at det fremdeles bor mennesker i garasjeanlegg i Norge i 2009. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Jeg synes i utgangspunktet ikke synd på de som vet hva de går til når de setter den første sprøyta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå