Gå til innhold

UTFORDRING: PC til studenten, helst ikke over 3000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
256 MB minne til XP er nok!!

hehe, husker ikke vilken tråd jeg leste dette:

gå inn på task manager (ctr-alt-delete)

se på Commict Charge og peak verdien der...

Jeg fikk 157168 i peak der, altså langt under 256 (256 000) hvis jeg har forstått riktig.

Da er nok ikke du en "krevende bruker" og trenger ikke mer RAM. (med mindre du nettopp hadde skrudd på PC'en..... Selv får jeg over 256MB bare jeg f.eks har surfet. Kjører NAV, ZA pro, musikk og litt andre ting og, men på p3'en min, der jeg har kun 256MB ram (og 2000) ligger jeg langt under 256MB.

Lenke til kommentar

Jeg akkurat nå bruker jeg 197,3MB ram (av 512), og jeg har oppe dumeter, winamp, opera, norton system doctor. Norton antivirus, fraps og msn ligger i bakgrunnen i tilleg til alt som kommer med xp. Har akkurat spilt starcraft. Pc'n har vært på i litt over en time.

På familie PC'n hadde vi en tid XP og 128 MB. Det gikk litt seigt (500mhz, SDram), men det funka. Når har vi oppgradert til 256 MB, og det funker helt fint. (helt til PC'n ble syk.)

Lenke til kommentar
256 MB minne til XP er nok!!

hehe, husker ikke vilken tråd jeg leste dette:

gå inn på task manager (ctr-alt-delete)

se på Commict Charge og peak verdien der...

Jeg fikk 157168 i peak der, altså langt under 256 (256 000) hvis jeg har forstått riktig.

Da er nok ikke du en "krevende bruker" og trenger ikke mer RAM. (med mindre du nettopp hadde skrudd på PC'en..... Selv får jeg over 256MB bare jeg f.eks har surfet. Kjører NAV, ZA pro, musikk og litt andre ting og, men på p3'en min, der jeg har kun 256MB ram (og 2000) ligger jeg langt under 256MB.

Hehe! Hadde bare to-tre internett sider oppe og PC'en var nettopp slått på... Pleier å kjøre musikk og ha masse mapper og dritt oppe og et par programmer i bakgrunnen (ikke sånne på toolbaren, har det og, men sånne vanlige programmer som bare ligger der), dc+, kazaa, 20-30 internettsider (i opera) osv...

EDIT: Glemte å skrive at jeg også har oppe: dokumenter, , norton system doctor, Norton antivirus og masse msn chatte-vinduer +++ Pleier ofte å dra taskbaren opp til tre rader, vanligvis er den på to. Men nå som jeg fikk opera ligger mesteparten av internettsidene inni opera :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...