Spartan Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Var vitne til at en selger regelrett skjelte ut en kunde ved JP ved stortingen. Senere på dagen var han småirritert på en annen (var innom 2 ganger samme dag).. Selv synes jeg det ble dårlig stemning i butikken blant oss andre kunder. Saken med første kunde gjaldt tydeligvis noe reklamasjon. Plutselig skrekk selgeren at kunden måtte slutte å mase mens han lette etter noen opplysning. Dersom hun ikke gjorde det så skulle hun ut av butikken med en gang. Dama virket veldig lei seg og gikk.. (hvis hun maste så var det ihvertfall så stille at jeg ikke hørte det. Senere så var tonen ikke så ille mot noen pensjonister, men jeg kjente igjen på stemmen at han var veldig irritert over noe rot med henting av film fra fremkalling. De stakkars pensjonistene virker litt stresset av han. Hvorfor var det nødvendig når de ikke hadde gjort noe galt ? Det anbefales ikke ta å opp reklamasjoner eller andre problemer med den fyren da lunta tydeligvis var kort Tittel editert: Mindre "generell". Endret 13. februar 2009 av Spartan Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Det er unødvendig å la slike saker gå utover hele kjeden, det er ikke kjeden som har gjort noe galt, men én ansatt i én. Du vet heller ikke alt om bakhistorien, det kan være mer som ligger bak enn det du som kunde oppfatter - selv om selgeren uansett burde gjort dette på en mer diskré måte likevel. Jeg skal ikke stenge tråden, men ber deg forandre emnetittelen litt, slik at den ikke er like generell som nå. Lenke til kommentar
chrissn Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 jeg er veldig enig i hva k-ryeng sier, men denne ansatte representerer JP, og må da fremstå på den måten JP ønsker å fremstå på. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Jeg ville sendt en PM til JPStoney og forklart situasjonen. Gjør du det kan han ta det opp med den aktuelle butikksjefen. Francis Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Jeg ville sendt en PM til JPStoney og forklart situasjonen. Sikkert en god ide, men nei takk. Ikke mitt ansvar da jeg ikke "jobber" med forbrukersaker på vegne av andre. Jeg velger å skrive kun her på forumet slik at andre fotoentustiaster skal slippe å risikere å ødelegge humøret sitt ved velge en annen JP butikk. Butikkjeden ellers har gode priser så jeg liker selv å handle der Endret 13. februar 2009 av Spartan Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Jeg ville sendt en PM til JPStoney og forklart situasjonen. Sikkert en god ide, men nei takk. Ikke mitt ansvar da jeg ikke "jobber" med forbrukersaker på vegne av andre. Jeg velger å skrive kun her på forumet slik at andre fotoentustiaster skal slippe å risikere å ødelegge humøret sitt ved velge en annen JP butikk. Butikkjeden ellers har gode priser så jeg liker selv å handle der Da synes jeg faktisk at du skal ta deg tid til å sende en PM. Det gjelder ikke bare andre - du reagerte selv på oppførselen, så da angår det vel deg også? Tom Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Regelrett skjelt ut? Skrek til kunden? Slikt er grunnlag for oppsigelse på timen, mener nå jeg. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Regelrett skjelt ut? Skrek til kunden? Slikt er grunnlag for oppsigelse på timen, mener nå jeg. Ja, han skrek noe sånn som: DU KAN IKKE MASE MENS JEG PRØVER Å FINNE OPPLYSNINGENE PÅ DATA'EN. HVIS DU IKKE HOLDER MUNNEN DIN NÅ KAN DU PELLE DEG UT. osv.. Endret 13. februar 2009 av Spartan Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Huff.. får nå mest håpe at det bare var en som hadde en litt dårlig dag. Lenke til kommentar
chrissn Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Huff.. får nå mest håpe at det bare var en som hadde en litt dårlig dag. dårlig dag eller ikke ... jaja, dette høres ikke bra ut.. Lenke til kommentar
JPstoney Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Huff.. får nå mest håpe at det bare var en som hadde en litt dårlig dag. dårlig dag eller ikke ... jaja, dette høres ikke bra ut.. Helt enig, selvs på enn dårlig dag kan vi ikke forholde oss på denne måten. Jeg prøver å finne ut hva son har skjedd. Først mye pepper på foto.no og nå dette, er det fredag den 13. idag? :-) Stephan PS: "Stortinget" mener sikkert Akersgata, riktig? Lenke til kommentar
chrissn Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 ingen liker fredag den 13 det er nok den i akersgata ja, er vel ingen andre i storting området Lenke til kommentar
oleanl Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Først mye pepper på foto.no og nå dette, er det fredag den 13. idag? :-) Stemmer det... Og er det ikke herlig å jobbe i et serviceyrke Lenke til kommentar
JPstoney Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hei alle, jeg har fått både, muntlig og skriftelig kommentar fra butikken og har valgt å skrive det i enn PM til Spartan. Jeg vil personlig ikke uthenge hverken medearbeider eller kunder her på nettet, siden dette er en veldig seriøst tema. Men det er selvfølgelig helt riktig fra Spartan å poste slik ting her, det er jo akkurat poenget med ett forum å fortelle andre om positive eller negative opplevelser. For meg så sier det ut att det var Fredag den 13de, både fra medearbeider og fra kundesider. Siden det er på slutten av dagen altid kunden som har rett, så kan jeg ikke gør noe annes enn å beklager hva som har skjedd. Kunden er borte, det er synd og det kan ikke diskuteres. Jeg kjønner både medearbeider som har været involvert i det i lang tid og jeg vet att de har ett veldig "snill" naturell og jeg har 100% tror på att dette var enn veldig sjelden total-mismatch mellom ansatte og kunden. Men én ting er sikkert nå, alle i butikken er våken etter Spartans posting :-) Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Slike hendelser gjelder tydeligvis flere kjeder. Opplevde en ganske utrivelig episode selv på Elkjøp Storo i går. En selger som hevdet at kunden løy om prisen han fikk av en annen selger. Når han gikk spurte selgeren om hvorfor han hadde levert så mye til retur, at kunden prøvde seg og at han kjente igjen kunden osv. (Det vil si at selger begynte å ta opp diskusjonen igjen etter at kunden skulle til å gå). Om det er tilfelle vet jeg ikke, men det er uforskammet å skrike ut en kundes historikk slik at andre kunder hører det synes jeg. Lenke til kommentar
emero Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 har på Expert opplevd at en ansatt har skreket til en annen ansatt da hun skulle til å hjelpe meg. Fikk ikke med meg hva det gjalt, men det bryr meg lite. Interne oppgjør tar man internt, og ikke i butikken. Ting kan skje overalt. En av risikoene ved å jobbe i butikk er at man kan få ufordragelige kunder, noe det finnes mange av. Gode selgere vet å legge irritasjonen på hylla. Selv tar jeg meg ofte i å gå på lageret for å banne litt for meg selv etter de mer slitsomme kundene. Selvfølgelig er det galt å konfrontere kunder på den måten. Bare husk at selgere noen ganger er mennesker også Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Ja, han skrek noe sånn som: DU KAN IKKE MASE MENS JEG PRØVER Å FINNE OPPLYSNINGENE PÅ DATA'EN. HVIS DU IKKE HOLDER MUNNEN DIN NÅ KAN DU PELLE DEG UT. osv.. Jeg har også direkte kjeftet på en kunde og bedt han pelle seg ut av butikken, etter å ha vært høflig og grei mot han helt til han fikk det til å renne over for meg. For det var en virkelig kvalm type som kjeftet og kalte meg en dårlig og lite intelligent kundebehandler som ikke visste at vi hadde en spesiell type kabel på lager (vi hadde ikke den på lager, men han "visste" at vi hadde det... aner ikke hvordan han "visste" det). Han nektet å gå før han fikk kjøpe den kabelen (som vi ikke hadde) så jeg måtte true med politiet før han faktisk beveget seg mot døra... etter å ha stått og rakket ned på meg i fem minutter eller noe. Han skulle imidlertid drikke noen øl og komme tilbake og rasere butikken da... heldigvis holdt han ikke det han lovet (mannen var jo helt gal). For så lenge man ikke vet foranledningen, er det galt å peke ut den ansatte som den store, stygge ulven. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 P.g.a. mine jobber vet jeg at det kan oppstå situasjoner som skyldes kunder. Dette var ikke en av disse. Kvinnfolket som ble kjeftet på hadde knapt snakket med selgeren i 2 min, relativt lavt og det var ikke noe spesielt i hensyn stemme (lav) eller oppførsel (hun stod stille) som tilsa at det skulle eksplodere for selgeren (ingen forvarsel altså). Om det var en forhistorie rundt saken så kjenner jeg i så fall ikke denne, men der og da var det kun en part som gikk over streken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå