Gå til innhold

[Løst]Alltid lurt på noe! Hvordan får man en effekt slik at bil lysen går til "siden" for- bak- over av bilen.

Anbefalte innlegg

Hei!

Alltid lurt på den effekten som gjør at lysene på bilen eller lampene what ever blir sånn strekt bortover, hvordan gjør man det?

Sett det på noen bilder av biler der, ser ut som veldig mange bilder ;)

Kan dere gi en "How To" og et eksempel av det jeg mener, siden jeg ikke vet hva det heter / hva jeg skal søke etter?

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får vel mest ut av det om du gjør det på kvelden/når det er mørkt. Da kan du bruke lengre lukkertider, og få med deg mange biler som kjører forbi. Poenget er at det er _ett_ bilde, og ikke flere som er lagt sammen. Jeg vet ikke hvor mange kompaktkameraer som lar deg justere alle innstillinger manuelt, men det er ikke veldig mange (kom vel nettopp et ixus-kamera av den sorten). Men stort sett trenger du speilrefleks, om du ikke har det. En grei ting å gjøre kan være å stille kameraet i lukkerprioritert modus, så velger du bare hvor mange sekunders lukkertid du vil ha. Om det er mye bilaktivitet holder det sikkert med under 10 sekunder. Stativ er et must. Krever ikke noen spesiell etterbehandling i PS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...