Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Overklokking av ikke fullt så ny pc. Noen tips?

Anbefalte innlegg

Sitter her med en pc, som er noen år gammel, men som likevel skal få seg en oppgradering. Nå er det minnet som står for tur.

Nå har jeg 2x512mb pc3200 ddr2. Har tidligere drevet litt med overklokking, og begynte å lure.. Når jeg nå skal kjøpe inn nye brikker, så blir dette med høyere frekvens enn hva jeg trenger, men dette er i og for seg greit nok, siden minne er bakoverkompatibelt, og vil kjøre på min hastighet likevel. Men når jeg kommer til å prøve å overklokke litt igjen (for morro skyld), vil jeg ha noen fordel av at minnet har "mer å gå på" i form av at det kjører på en lavere hastighet enn det egentlig skulle gjort før klokkingen? Vil jeg kunne kjøpe minne som er så å så mye raskere enn hva jeg trenger, for så å overklokke til jeg når minnets native hastighet, og ha stabilt minne?? Eller må jeg fortsatt kjøpe minne som er gode overklokkere, for å i det hele tatt få til noe overklokking.

Har lurt på dette en stund nå... Altså: Om jeg satt inn 533mhz minne istedenfor 400mhz. Vil jeg da kunne stille opp FSB så mye at jeg nådde 533mhz (266,5) på minnet? At minnet ikke vil stoppe meg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer nok mye ann på om prosessoren og hovedkortet ditt kan klokkes til 533 MHz (266 FSB). Du kan alternativt sette en divider på FSB/minnet slik at nyinnkjøpt minne kjører på de spesifikasjonene de skal.

Har du Intel eller AMD CPU, og hvilket hovedkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...