Gå til innhold

Olympus Mju 300 - Nikon Coolpix 3100/3500

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Er på vei til å kjøpe mitt første digitale kamera. Etter å ha lest til øynene ble store og våte på forskjellige sider ha jeg kokt valget ned til disse 3:

Olympus Mju 300; allværs funksjonen er jo kjekk da, generelt god omtale

Nikon Coolpix 3100; god makro, generelt god omtale

Nikon Coolpix 3500; se over + at designet er jo litt kult da. Minus for manglende optisk søker, utjevnes litt med god batteri utnyttelse.

Det jeg lurer på nå er om noen har noen erfaringer med disse. Eventuelt noen andre som kan være aktuelle utfordrere?

Prismessig har jeg lyst til å ligge under 4.000.

Einar Agersborg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv kjøpte jeg A70 pga manuell-funksjoner, men Coolpix'en fristet veldig. Mye mindre! Prisforskjellen er ikke så stor. Nikon'en er noen hundrelapper dyrere en Canon, men så følger det med batterier i prisen.

Dersom man klarer seg helautomatisk så ville jeg nok valgt Olympus. Skal ha meget bra automatikk og allvær er jo kjempekjekt.

Har et Olympus Mju 2 (35mm) og det har fungert eksemplarisk. Veldig god automatikk og god blitzstyring på det kameraet. Dersom den digitale følger opp, så får du et knallkamera.

Lenke til kommentar

Forskjellen på en A70 og en Coolpix 3100 blir ganske betydelig hvis du prøver å presse dem nedi en jakkelomme. I hånda derimot, så virker de forholdsvis like. Jeg synes A70'en er best å holde. Men det er jo subjektivt.

Lenke til kommentar

hellau.

Har Cp 3500 og er veldig fornøyd med det.... det er noe med det at man kan ta det med overalt og at man ikke kjenner at man har det i bukse/jakkelomm fordi det har en helt smooth overflate.... den er som en litt tjukk mobiltelefon lixom... Du kan lese hva jeg har skrevet på brukeromtalen og http://forum.akam.no/viewtopic.php?topic=1...107334&forum=28 . det er et veldig bra kamera.... lcd'en er helt genial forresten...

på en annen side tror jeg ikke at jeg hadde kjøpt det hvis jeg skulle kjøpe et kamera nå. Da hadde jeg nok heller valg Kodak DX6340 pga lavere pris og bedre zoom + video med lyd..

Som du også har sett har nikon kameraet veldig bra macro og det er ganske kult...

hvis du er interresert i bilder eller mer info kan du skrive på

schloemi (alfakrøll) broadpark dot no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...