pera99 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg skal kjøpen ny jobbmobil. Valget står mellom Touch HD og Innov8. Klarer ikke helt velge mellom disse to. Bruk til multimedia blir minimal. Kamera er kjekt å ha dersom det fungerer (innov8) men ikke et tungtveiende argument. Liker størrelsen på skjermen på HD. Spesielt med tanke på mail og vedlegg. Jeg liker også bedre mail klienten på WM kontra Symbian. Fordelen med Innov8 er tastaturet, som jeg tror vil gjøre den kjappere å bruke. Kommentarer? Den er mer "klar til bruk" ut av boksen enn HD. WM gir flere muligheter, men kan bli litt tungvint. Føler litt for å vente med en ren touch telefon til neste gang jeg handle, da dette markedet er i stor utvikling om dagen. Er det noen som har erfaringer med disse til businessbruk? Touch pro er ikke et alternativ og pris er ikke et argument da jeg får dem til samme pris. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Dette er jo i hovedsak businesstelefoner, spesielt Touch HD, så du finner ikke telefoner som er bedre til dette enn nettopp disse telefonene. Når det kommer til hva som er kjappest av fysisk tastatur og trykkskjerm så mener jeg at navigering går til tider en god del raskere med trykkskjerm, spesielt surfing. Skriving går kjappere med tastatur, men på HD er skjermen såpass stor at det ikke er noe problem å skrive relativt kjapt med denne. Skriver man mye e-post er derimot et fysisk qwerty-tastatur å anbefale. Men da finnes det jo blåtanntastaturer, så det kombinert med Touch HD hadde vært knallbra. Jeg har hatt Touch HD siden romjula, og er ikke annet enn strålende fornøyd. Den er rask og responsiv, og skjermen er en fryd å se på og bruke. Den høye oppløsningen og størrelsen på skjermen gjør at telefonen egner seg godt til surfing, lesing av dokumenter og e-post, og ikke minst navigasjon. Dersom du er i tvil angående dette med tastatur, hva med Xperia? Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 gå for innov8 `en du....det er det beste du får tak i dag Lenke til kommentar
farmstein Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Jeg slenger meg på denne.. Akkurat samme problem. Jobbmobil, skal kunne det meste, men blir nok ikke brukt til så mye mer enn mail, ringing og litt bilder.. Valget mitt står også mellom disse to, men også X1. Foreløpig leder Innov8, fordi jeg tror WM blir veldig innviklet og tungvindt når man er vant til "vanlige" telefoner. Så jeg følger med på denne posten, og hører gjerne fra brukere som har bra innspill ang. disse telefonene. Lenke til kommentar
de_Molay Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Er også i akkurat samme situasjon. Valget står mellom Innov8, HTC HD og Xperia! Ja jeg vet forskjellen når det gjelder touch, qwerty-tastatur, og ikke touch. Ute etter den som passer best til jobb samtidig som den kan brukes til multimedia (se film, mp3). Så film er veldig viktig, sammen med internett. Innov8 - største negative er vel batteriet. Etter det jeg har lest så gjør det at lysten har blitt mindre når det holder så kort - stemmer det? Stor fordel til Innov8 er tv-ut som vel ingen av de andre har - skulle gjerne hatt det! Xperia er jeg usikker på qwerty-tastaturet. Hvis det er vanskelig å skrive med mister det sin funksjon.... HD - Bruken av kun touch er egentlig litt "skremmende". Bruker mobilen endel ute så dette kan være et minus. kom gjerne med avkreftelse/bekreftelse på bruk i "naturen" o.l Foreløpig heller jeg mot HD, men er usikker - ønsker helst å kjøpe imorgen! Endret 13. februar 2009 av de_Molay Lenke til kommentar
pera99 Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Dersom du er i tvil angående dette med tastatur, hva med Xperia? Har erfaring fra hw fulltastatur med Qtek 9100. Fungerte forsåvidt fint. Har prøvd tastaturet på Xperia, men likte det dårlig. Touch Pro var bedre. Det som tiltaler meg med Touch HD er WM og mulighetene det gir, og designen. Det som trekker opp med Innov8 er at den er enklere å bruke, og noe mindre enn Touch HD og blir litt mer hendig i bruk på farten. Hva er erfaringene deres rundt dette? Synes designet på Innov8 er noe ordinært. Synes designet på S8300 er mye bedre. Synd dette ikke er en smarttelefon. Til dere som har HD: Størrelsen gjør at den har en fantastisk skjerm. Men blir den for stor? Erfaringene med WM fra Qtek tiden er mildt sagt blandet. Lovet meg selv å aldri kjøpe WM mobil igjen , men løfter er til for å brytes.. Nå skal vel strengt tatt ikke Qtek sammenlignes med Touch HD. Har hatt en symbian mobil nå, og min erfaring er at dette operativsystemet blir litt kjedelig. Heller nok mot Touch HD.. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Jeg slenger meg på denne.. Akkurat samme problem. Jobbmobil, skal kunne det meste, men blir nok ikke brukt til så mye mer enn mail, ringing og litt bilder.. Valget mitt står også mellom disse to, men også X1. Foreløpig leder Innov8, fordi jeg tror WM blir veldig innviklet og tungvindt når man er vant til "vanlige" telefoner. Så jeg følger med på denne posten, og hører gjerne fra brukere som har bra innspill ang. disse telefonene. Nå er jo Innov8 også en smarttelefon, så jeg tror nok ikke den er noe særlig mindre innviklet. Er også i akkurat samme situasjon. Valget står mellom Innov8, HTC HD og Xperia! Ja jeg vet forskjellen når det gjelder touch, qwerty-tastatur, og ikke touch. Ute etter den som passer best til jobb samtidig som den kan brukes til multimedia (se film, mp3). Så film er veldig viktig, sammen med internett. Innov8 - største negative er vel batteriet. Etter det jeg har lest så gjør det at lysten har blitt mindre når det holder så kort - stemmer det? Stor fordel til Innov8 er tv-ut som vel ingen av de andre har - skulle gjerne hatt det! Xperia er jeg usikker på qwerty-tastaturet. Hvis det er vanskelig å skrive med mister det sin funksjon.... HD - Bruken av kun touch er egentlig litt "skremmende". Bruker mobilen endel ute så dette kan være et minus. kom gjerne med avkreftelse/bekreftelse på bruk i "naturen" o.l Foreløpig heller jeg mot HD, men er usikker - ønsker helst å kjøpe imorgen! Dersom du surfer mye med mobilen ville jeg nok ikke valgt Innov8. Den har lav skjermoppløsning, og minst skjerm av de nevnte, samt dårligst nettleser. Når det gjelder bruk ute på farten så kreves det litt mer konsentrasjon ettersom man ikke kan føle seg fram til tastene på en trykkskjerm, men allikevel, når skjermen er såpass stor er det ikke noe stort problem. En av fordelene med stor skjerm når man er ute på farten derimot, er mulighet for navigasjon. Slik er f.eks. HD en fullverdig navigasjonsenhet. Dersom du er i tvil angående dette med tastatur, hva med Xperia? Har erfaring fra hw fulltastatur med Qtek 9100. Fungerte forsåvidt fint. Har prøvd tastaturet på Xperia, men likte det dårlig. Touch Pro var bedre. Det som tiltaler meg med Touch HD er WM og mulighetene det gir, og designen. Det som trekker opp med Innov8 er at den er enklere å bruke, og noe mindre enn Touch HD og blir litt mer hendig i bruk på farten. Hva er erfaringene deres rundt dette? Synes designet på Innov8 er noe ordinært. Synes designet på S8300 er mye bedre. Synd dette ikke er en smarttelefon. Til dere som har HD: Størrelsen gjør at den har en fantastisk skjerm. Men blir den for stor? Erfaringene med WM fra Qtek tiden er mildt sagt blandet. Lovet meg selv å aldri kjøpe WM mobil igjen , men løfter er til for å brytes.. Nå skal vel strengt tatt ikke Qtek sammenlignes med Touch HD. Har hatt en symbian mobil nå, og min erfaring er at dette operativsystemet blir litt kjedelig. Heller nok mot Touch HD.. Jeg er enig i deg hva angår tastaturet til Xperia. Jeg ble rett og slett lite imponert over det, spesielt sammenliknet med det gode tastaturet til Touch Pro. Tastaturet, sammen med skjermen er det jeg ser på som de største ankepunktene til Innov8. Jeg hadde tidligere HTC S710, med både vanlig mobiltastatur og et qwerty-tastatur. Selv om det vanlige tastaturet var behagelig, var det langt bedre med et skikkelig tastatur når man skulle skrive noe annet enn sms. Jeg syns det rett og slett ble krøkkete med et mobiltastatur når man skulle skrive lengre tekster og gjerne med litt annen formatering enn sms. Angående skjerm og størrelse på HD. I bruk er størrelsen bare positiv, det gjør den til en fryd å bruke. Når den ikke er i bruk så er jo størrelsen negativ, men jeg har den i bukselomma, og har ikke noe problemer med det. Jeg har hørt fra flere som har hatt Symbian og gått over til Windows Mobile at det var en positiv opplevelse. Men selvsagt, hver har sin smak. Noe av det jeg foretrekker mest med Windows Mobile er hvor enkelt og bra synkronisering foregår, mulighetene og at den utfører mange av oppgavene til en pc på en bra måte. Endret 13. februar 2009 av >Jonas< Lenke til kommentar
de_Molay Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Når det gjelder bruk ute på farten så kreves det litt mer konsentrasjon ettersom man ikke kan føle seg fram til tastene på en trykkskjerm, men allikevel, når skjermen er såpass stor er det ikke noe stort problem. En av fordelene med stor skjerm når man er ute på farten derimot, er mulighet for navigasjon. Slik er f.eks. HD en fullverdig navigasjonsenhet. Kort spørsmål! - hvordan er det å bruke touch mobiler når det regner eller er fuktig? Fungerer det eller? - har aldri hatt touchmobil, men nå er det mulig det blir endelig min første.... Lenke til kommentar
pera99 Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Takk for mye god info om HD! Denne frister! Lenke til kommentar
de_Molay Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Har bestemt meg for HD'en! Bare kjedelig at nesten ikke finnes i oslo området (var å letet idag!).... Må vel bestille fra i-nett Lenke til kommentar
farmstein Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Og jeg heller mot Innov8. Det jeg lurer på er hvordan størrelsen oppfattes..? Jeg har i dag en C905, men synes den er for klumpete. Noen som har prøvd begge disse, og kan gi posistiv tilbakemelding om størrelsen på Innov8..? Eventuelt om det er noen annen "topp-telefon" som er mindre enn Innov8'n? HD er jo tynn, men ellers en forkledd bordtennis-racket.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå