ken8 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Har i hjemme nettverket mitt 1 pc med Windows 7 (fil serveren) Der har jeg koblet en ekstern hardisk til F:\. De andre pc'ene er bærbare. Hvis jeg skal dele F:\ så må jeg gå på properties->sharing->Advanced Sharing. Her må jeg huke av for "Share this folder" og under "Permissions" så legger jeg til Everyone og gir denne brukeren tilgang til alt. Så må jeg til properties->Security og legge til "Everyone" under "Group or user names:". Når jeg har gjort dette, så kan alle få skrive og lese tilgang til filene. Men jeg skulle gjerne gjort at kun 1 bruker fikk tilgang til å slette og skrive til disken. Alle de andre kan ha lese rettigheter. Hva må jeg gjøre da? Må jeg legge til brukeren min som jeg har på min bærbare pc på den stasjonære? Jeg har ikke passord på brukeren min og skulle helst ha sluppet dette. Fint hvis noen vet hva jeg må gjøre for å få dette til å funke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå