Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo 460 trøbbel, frontlys,vifte++

Anbefalte innlegg

Heisann, hadde en litt sur oppstart av bilen min her i kveld,( -95 modell forresten). Hadde vært en liten tur hos noen venner og bilen virket som bare det på vei dit, men etter et par timer da vi skulle hjem igjen var ting litt anderledes. Starta bilen og skulle skru på frontlysa, de virket ikke, vifta virket heller ikke og varsellampene for abs og srs lyste. Alt dette hadde som sagt ikke vært noe problem på vei dit. Sjekket sikringer og pærer, og der var alt i orden. Noen som har noe forslag om hva som kan være galt?

Takker på forhånd :)

-Nyfrelst volvohater

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, hadde en litt sur oppstart av bilen min her i kveld,( -95 modell forresten). Hadde vært en liten tur hos noen venner og bilen virket som bare det på vei dit, men etter et par timer da vi skulle hjem igjen var ting litt anderledes. Starta bilen og skulle skru på frontlysa, de virket ikke, vifta virket heller ikke og varsellampene for abs og srs lyste. Alt dette hadde som sagt ikke vært noe problem på vei dit. Sjekket sikringer og pærer, og der var alt i orden. Noen som har noe forslag om hva som kan være galt?

Takker på forhånd :)

Høres jo veldig elektrisk ut, ville tro at på en såpass gammel bil så styrer elektronikken bare motoren, og at frontlysene er vanlig relekontrollert.

Du sa du sjekket sikringene? Det kan ikke være en slags hovedsikring som er gått da? Som gir strøm til "alt" tilleggsutstyret, slik at det nå bare er motoren som får strøm. Eller en sikring til styrestrøm, slik at hovedsikring til lysene virker, men at det ikke kommer strøm til å styre releet?

Jeg ville nok startet med kjørelysene da disse er enklest å feilsøke, og antagelig har "felles" feil med alt det andre.

1.) Kommer det styrestrøm inn på releet når du slår på lyset?

2.) Er det 12V på hovedinngangen til releet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...