Mads-b Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Heisann! Jeg driver og programmerer et lett uploadscript til bruk på en tech-support side som skal brukes til å laste opp manualer etc. I den anledning hadde det vært praktisk om det gikk an å lagre en kommentar med hver enkelt opplastet fil, så jeg kan søke i filene etter bl.a kommentarer. Hvordan kan jeg gjennomføre dette? Kan jeg lagre kommentaren direkte i filene, eller må jeg diske opp med en dedikert fil/tabell? Lenke til kommentar
OIS Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Heisann! Jeg driver og programmerer et lett uploadscript til bruk på en tech-support side som skal brukes til å laste opp manualer etc. I den anledning hadde det vært praktisk om det gikk an å lagre en kommentar med hver enkelt opplastet fil, så jeg kan søke i filene etter bl.a kommentarer. Hvordan kan jeg gjennomføre dette? Kan jeg lagre kommentaren direkte i filene, eller må jeg diske opp med en dedikert fil/tabell? Kan du lagre kommentarer i disse filene på harddisken din? Hvis ja så går det nok bra. Håper du forklarer oss kordan du gjorde dette. Hvis ikke må du ha en link mellom filene og kommentarene. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Problemet ble løst halvveis med en SQL-tabell som hadde URL til filen og comments. Hver gang jeg da skal vise info om en fil, må jeg også spørre SQL'en om den har info om en fil som har denne URL'en Ulempen er da at om jeg flytter filen, følger ikke SQL'en med, og om jeg sletter filen, vel, da fyller jeg kjapt tabellen med info om filer som ikke fins.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå