Firkantbar Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg er ingen proffotograf, og jeg har tatt bildet med min nye mobiltelefon. Telefonen har et 5 mp kamera, så jeg ville teste det ut litt. Denne båten slo meg raskt som et fint motiv, og jeg knipset litt. Hva synes dere? Lenke til kommentar
kaian Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Sjekk retningslinjene for bildekritikken, du må skalere bildet ned litt. Du er inne på noe med komposisjonen her, men jeg tror kanskje du skulle gått litt nærmere båten? Ellers har du veldig flatt og vanskelig/kjedelig lys her, nokså vanskelig å gjøre noe ut av det. Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Det er nok mulig å gasse opp farger og kontrast noe i et bildebehandlingsprogram, men lyset er flatt så hvor mye det er å hente er et annet spørsmål. Men skaler ned bildet og legg det ut på nytt. Lenke til kommentar
OleAlexanderK Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Hei! Beklager å si det; dette var ikke helt bra (etter min mening). Men det vil da si at jeg mener at dette har et STORT potensiale. Virkelig! Istede for å forklare hvordan jeg kunne tenkt meg at dette hadde sett ut tok jeg meg en frihet og redigerte det en runde i photoshop. Som en pekepinne. Du kunne også ha prøvd en annen vinkel, båten er motivet så prøv å få fremhevet denne så mye som over hodet mulig. F.eks. gå litt nærmere (ikke for mye), og undervinkle det sånn smått. Himmelen i min versjon ble ikke slik som den absolutt skulle ha vært, men det viser litt hvordan jeg så det for meg. Stå på videre! Mvh Ole. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå