sdfghdfghdfgh Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 JEg har kommet veldig mye for sent i år, ja allerede. Selvom det bare har gått 3 uker av første termin.. Får mest sansynelig nedsatt orden i år også. Så jeg bare lurer på en ting. Hvor lenge varer karakterene man får på vitnemålet? Hvis man skal søke jobb etter 1. vgs for eks. Kan man bruke ordenskarakteren fra 1. vgs på cv'en istedenfor 10. klasse vitnemålet? Hørte at vitnemålet fra 10. må man bruke på cv'en helt til man er ferdig med 3. vgs. Så da betyr det at jeg må slite noe jævlig for å få jobb de neste 3 årene ? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Det spørs på bedriften. Det kan hende noen vil etterspørre vitnemålet fra ungdomsskolen, men jeg tror de færreste vil gjøre det om du har fullført et år av VGS. Det er opptil deg selv hva du vil "ha på CV-en". Karakterene "varer" evig, men det er nok veldig få som bryr seg om dem etter at du har fullført et VGS-år. Når jeg fikk min første jobb sommeren etter første året på VGS (i Posten) viste jeg ikke fram noe vitnemål. Er det vanlig at f.eks. Rimi eller Peppes Pizza spør etter vitnemål når de ansetter 16-17-åringer? Isåfall lærte jeg noe nytt i dag og. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Ingen som skriver fravær på CVen.. Du skriver hva du har fullført av utdannelse. Jeg begynte på Burger King i slutten av tiende/begynnelsen av VG1 og trengte ingen CV. Lenke til kommentar
sdfghdfghdfgh Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Takker Hva med læreplass etter Vg2? Mattelæreren min sa de kom til å se på ungomsskole karakterer, men det må nå vel bare være piss? De ser jo på Vg2 karakterene vel? :S Lenke til kommentar
kas_ Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Takker Hva med læreplass etter Vg2? Mattelæreren min sa de kom til å se på ungomsskole karakterer, men det må nå vel bare være piss? De ser jo på Vg2 karakterene vel? :S De ser kun på karakterene på Vg1,vg2 og eventuelt vg3, men det aller viktigste er fraværet på vidregående. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Om det er noke dei er ute etter så er det fråveret du har hatt sidan det seier noke om kor pålitelig det er at du alltid møter opp. Ta berre med det du meiner er viktig og det som setter deg i eit godt lys I CVen. Så legg ved fraveret fra vgs, og oppgi kun fråværet frå ungdomskulen om du blir spurt om det. Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Hva du har gjort å prestert på ungdomsskolen, har INGEN ting å si videre i livet. eneste gangen det har no å si, er når du søker videregående skole. etter det, så kommer ALDRI noen tel å se på den igjen, med mindre du sjøl har veldig løst tel å vise den tel noen bare for å setta deg sjøl i et litt dårligere lys. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Ordens/oppførselskarakterer er vel ikkje tellande ein gong, dermed har dei lite å sei. og på CVen vil ein ofte sette opp siste rekke med utdanning, ungdomskulen har alle derfor trenger den ikkje å stå der.Det einaste karakterene frå unddomskulen teller til er neste utdanningspost, og så er det slutt for deira gyldigheit. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Når du har fullført et år på videregående ville jeg ikke engang nevne ungdomsskole på CVen. Ungdomsskole er en basisutdannelse "alle har", og hvilken skole du har tatt denne på er jo lite interessant. Så snart du har noe "bedre" å føre på CVen din ville jeg fjernet punktet med ungdomsskole. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå