Gjest Fortivlet Oslogutt Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg vil starte innlegget mitt med å si at jeg har det helt for jævelig. Jeg føler at hverdagene og helgene er et ”ork,” og at samfunnet krever mer enn hva jeg har å tilby. Min mangel på sosiale egenskaper, selvtillit og humor skremmer meg… Jeg har levd i 19 år og burde være svært takknemlig for at jeg i det hele tatt er født (Det er jo en del sædceller som kjemper om førsteplassen da liv blir til!) Men situasjonen er dessverre helt annerledes. Liten pikk (12cm) og lav høyde (168cm) skal ta sin del av skylden for mitt dårlige selvbilde. Jeg er jomfru på grunn av størrelsen nedentil, tiltross for at jeg har hatt mange sjanser til å få napp av diverse jenter. Jeg er en aktiv skiløper og trener minimum 5 ganger i uka, men motivasjonen har en faretruende dalende kurve. Jeg vurderer faktisk sterkt å slutte med ski da jeg vet at det bare er en ”hobby.” Jeg har begynt å spille WOW for å erstatte de negative tankene og har falt pladask for det avhengighetsdannende spillet. Det tar mye av min tid, men når jeg spiller så er jeg hvertfall glad og happy. Er dette en falsk oppmuntring/erstatning for det virkelige liv? Jeg har blandede følelser når det gjelder det sosiale liv og vennekretsen min. Jeg har plenty av venner på skolen, men etter skolen er jeg stort sett alene hele dagen. I helgene sitter jeg ofte hjemme og kjeder vettet av meg! Hvorfor blir ikke jeg invitert på bursdager og andre sosiale sammenkomster? Jeg henger jo med de andre på skolen? Jeg føler at jeg blir utelatt og at andre ser på meg som en jævla taper. Vennligheten de viser i friminuttene er kanskje falsk? Det eneste positive med livet mitt er karakterene på skolen. På skolen får jeg til det meste og har et ekstremt bra karaktersnitt (samfunnsfag). Det som bekymrer meg er at jeg muligens ikke får bruk for karakterene etter videregående og jeg vurderer å slakke ned på innsatsviljen på skolen. Jeg fikk blant annet stryk i GYM på grunn av manglende oppmøte (grunnen er beskrevet ovenfor). Dette innlegget er skrevet i ren fortvilelse… Er fullstendig klar over at jeg ikke har stilt noen spørsmål som dere lesere kan svare på, men deilig å få ut litt frustrasjon! Alt jeg ønsker meg er bedre selvbilde og det å ha følelsen av å bli inkludert. HVA GJØR JEG FEIL? Jeg vet ikke om Oslo er et verre sted enn andre men gleder meg ekstremt mye til å flytte fra hovedstaden og til et sted langt unna alt og alle (hvertfall slik jeg føler det nå!) Takk. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 For meg virker det som om du har alle forutsetninger for et veldig bra liv, du bare har ikke sett det enda. Du har mange venner! tenk hvor mange som ikke har det. Jeg tviler stekrt på at det er en falsk vennlighet de viser på skolen. Det at du ikke blir invitert ut kan bare være at de har tatt det litt forgitt at du heller vil være hjemme og at du ikke er festtypen. Jeg sitter i akkurat samme situasjon selv. Har i mange år utgitt meg for å ikke vill feste, helelr være hjemme osv. Nå har de fleste tatt det innover seg og det er ikke så veldig ofte at jeg vlir innvitert på fest. Kanskje du bare skal ta litt initiativ selv? Spørre vennene dine om det skjer noe i helgen eller om de skal finne på noe. Det er ikke bare deres ansvar! Inkulder deg selv! Det at du er "Lav" og har liten pikk må du bare glemme, med slike tanker kommer du jo ingen vei. snakker vi 12 cm eregert? det er vel helt normalt det. vi er alle forskjellige og du er ikke mer unormal enn alle andre! 168 er da en sjarmerende høyde og du trener 5 ganger i uka! du må jo være utrolig veltrent å se utrolig bra ut! Wow er nok bare en erstatning ja og blir du sittende med det kommer du deg nok hvertfall ikke så mye lenger. Gled deg over livet gutt du har mye å leve for! Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Alt jeg ønsker meg er bedre selvbilde og det å ha følelsen av å bli inkludert. HVA GJØR JEG FEIL? Du bruker ting som er utenfor din kontroll som unnskyldning for dårlig selvbilde istedet for å ta tak i de tingene du faktisk har mulighet til å gjøre noe med. Du forventer også at andre automagisk skal invitere, involvere og dra deg med på ting uten at du skal måtte ta initiativ til noen ting. Slutt med det. NÅ. Ta kontroll over livet ditt. Det er og blir hva du gjør det til! - Ikke bry deg om ting du ikke kan endre på, det fører ingenting positivt med seg overhode å bekymre seg for slikt. - Ta initiativ i sosiale sammenhenger. Å spørre: "kan jeg få lov til å være med dere og finne på noe i helga?" fungerer i enkelte tilfeller, men det er langt bedre å si: "Bli med på finne på noe i helga a. Jeg tenkte ---insert fun stuff---" - Fortsett å gjøre ting du er flink til, som skolearbeid. Sats på å bli enda bedre. - Dersom det er ting du føler du ikke er så god på, gjør det til et mål å utvikle deg innen det området. - Fortsett å trene. Det er bra på alle måter. EDIT: fjernet unødvendig sitat Endret 12. februar 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
blured Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Det viktigste for å bli "endel" av det som skjer, er simpelthen å ta initiativ selv. Hvor mye du får vært med på ting handler ikke så veldig mye om hvor "kul" eller interessant du er som person, det handler om hvor mye en selv stikker hodet frem. Av den grunn er det ofte at idioter som presser seg frem over alt (og som gjerne ikke skjønner at de er irriterende selv engang), mye oftere får blitt med i sosiale sammenhenger. Dette er synd, da mange mer tilbakeholdne personer er fantastiske mennesker. Min mangel på sosiale egenskaper, selvtillit og humor skremmer meg… Dette er vanskelig, for slik jeg ser det, henger alt det du nevner der sammen. Og alt er noe man bør jobbe med hele livet, og alt er noe en kan lære seg hele livet. Problemet for deg, vil jeg anta, er at du ikke har vært med på alt for mye sosialt; og da taper man lett terreng til de som er det. Selvtillit er f.eks noe man kan betrakte som ferskvare, og derfor også noe man hele tiden må sørge for å fornye. Av den grunn vil selvtilliten din raskt stige, bare du begynner å stikke hodet ditt litt frem, slik at du får vært med i ulike sosiale sammenhenger. Du vil her havne i situasjoner som vil sette din selvtillit på prøve, men en viktig del av det å komme seg frem her i livet, er å lære seg å takle slike situasjoner, takle det å være nervøs. Mange mener at nærvøsitet (som et resultat av dårlig selvtillit) er et tegn på svakhet. En slik holdninger er idioti spør du meg. For hos mange mer reflekterte, tenkende personligheter (jeg trekker den konklusjonen at du er det, mtp på ditt innlegg og gode karakterer) er alle disse tankene med på å skape denne engsteligheten, denne dårlige selvtilliten som du kaller det. Årsaken til dette er at tenkende personer analyserer og ser situasjoner fra flere sider enn de som ikke gjør det ... (faktisk) ... både før og etter og i situasjoner. I mange situasjoner, som i mer teoretiske situasjoner, vil dette gi deg en fordel. Men i sosiale situasjoner vil du lettere se for deg hva som kan gå galt. Det du må jobbe med er derfor ikke selvtilliten i seg selv, men det å takle nervøsitet, mer ubehagelige situasjoner. Hele livet ditt vil du i nye situasjoner merke at det kniper i magen, simpelthen fordi du er nærvøs, simpelthen fordi du er i en situasjon du selv ikke har full kontroll på. Det du derfor må jobbe med er å akseptere at slik er det. Endret 12. februar 2009 av macros. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Synd at du har det sånn du har det.. Men det flotte er, og hold deg fast nå, du kan gjøre noe med ALT jeg har lest i førsteposten din. For å begynne på toppen: 12 cm er mer enn nok! Av alle de jentene jeg har pratet sex med, så har alle sammen vært enige om at størrelse har nada å si så lenge personen bak vet hvordan han skal behandle kvinner i sengen, og hvordan han skal bruke det utstyret han har. Og mye av det bunner ned i å være fornøyd med seg selv. En kar med 8cm som vet hvordan en kvinne funker i sengen, får utrettet MYE mer enn en kar på 18cm som ikke vet opp og ned på en kvinne. Det er en av verdens mest kjente myter at størrelse har noe å si. Lær deg hvordan en kvinne fungerer og hvor de forskjellige erogene sonene er, og hvor de forskjellige punktene er. Da ser du fort at du faktisk ikke trenger mer enn 5-7cm for å treffe en av de viktigste punktene under penetrering. Seth_pua har noen glimrende tråder i seksualitet-delen av dette forumet som kan gi deg litt teori å begynne med. Høyden din trenger ikke å bety noe som helst. Du har en ganske bra høyde, og alle jenter liker forskjellige ting. Noen liker høye menn, noen liker lave menn, noen liker tynne, noen liker tykke, osv osv. Høyden din har nada å si. WoW er et stimuli som går rett inn på det sosiale. Og det er det som gjør det så avhengighets-skapende. Man snakker med mange mens man spiller, de fleste reagerer positivt til det du sier, og du får følelsen av at du har mange venner. Og det kan være tilfellet også. Har selv spilt WoW for en tid tilbake, og jeg fikk en del venner der som jeg fortsatt har kontakt med i det virkelige liv. Bruk de sosiale interaksjonene du har lært deg i WoW, og ta det ut i det virkelige liv. Snakk med tilfeldige mennesker og alle du vil snakke med. Så skal du se at det faktisk er like ufarlig å snakke med mennesker i det virkelige liv, som det er i WoW. Og da skal jeg love deg at du blir avhengig av livet, og ikke WoW. Når det gjelder den sosiale sirkelen du allerede har bygget opp, så er det ikke sikkert denne er falsk. Men det krever innsats for å få enhver sosial ting til å fungere. Du må selv ta litt initiativ, og ikke bare vente på å bli invitert. Foreslå sosiale ting, som vennegjengen på kino, dra på megazone, dra på go-kar-senteret på alna osv. Begynn å ta initiativ, så skal du se at de gjør det samme tilbake. Du bor i Oslo, og det er en eneste stor sosial lekeplass. Mulighetene er enorme, og det er kun din egen selvtillit som setter begrensninger. Bygg selvtillit og en god selvfølelse. Du er kongen, og du skal vise alle andre det! For at denne posten ikke skal bli altfor mye lenger enn den allerede er, så skal jeg ikke poste ned selvtillit-tipsene jeg begynnte med for å bygge en selvtillit jeg nå er kjempestolt av. Men hvis du er intressert i å gjøre noe med det, så send meg en PM, så skal du få noen konkrete tips der. Lykke til! Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 trådstarter, hva vil du med livet ditt? Hva vil du oppnå, hvor ser du deg selv om fem år? Tydeligvis vil du ha bedre selvtillitt, du vil lykkes bedre sosialt sett, skaffe deg jenter, være lykkelig Du kan oppnå alt du ønsker, så lenge du virkelig VIL. De ovenfornevnte tingene er ikke så vanskelig å oppnå hvis du virkelig går in for det. Smurstafa er the man! Hør på ham. Han, i likhet med meg, driver med bevisst selvutvikling, og jeg lover deg, det er AWESOME! Hva vil du og hvor hardt vil du det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå