Gå til innhold

Garderobevakt på uteplass, lønn?

Anbefalte innlegg

Vurderer og søke på jobb som garderobevakt på en uteplass her i byen, annen jobb på stri..

Men vist det er ekstremt dårlig betalt så gidder jeg ikke det, hva kan man vente seg i lønn på dette?

Er jo snakk om jobbing fra foreks 21:00-04:00..

Noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette veit eg ikkje, men eg vil nok tru at det er forholdsvis dårlig betalt.

Faktisk så trur eg betalinga er den avgifta du tar for å passe på jakkene. Med andre ord så er det sikkert rimelig godt betalt om det er mange gjester som benytterseg av tilbudet og heilt elendig betalt om det berre er nokre få.

Om du får eit skikkelig ansettelses forhold så trur eg du må rekne med noke tilnærma minstelønn på ein slik jobb. Både servitørane og vaktene på uteplassar har kursing og opplæring på sine fag felt så dei får betre betalt en garderobevakta der det ikkje er noke krav til utdanning eller kursing for å jobbe.

Lenke til kommentar

Jeg jobber i garderobe på et konserthus i Oslo, og får 109,- kroner timen. Lønnen henger ikke sammen med antall jakker, altså.

Får i tillegg 10% av tipsen som kommer inn, men den overskrider sjelden 50,- på én kveld.

Det er ikke knallbra betalt, men helt ok. Er også rimelig sikker på at jeg går opp et hakk i lønn når jeg har jobbet der et års tid.

Lenke til kommentar
Jeg jobber i garderobe på et konserthus i Oslo, og får 109,- kroner timen. Lønnen henger ikke sammen med antall jakker, altså.

Får i tillegg 10% av tipsen som kommer inn, men den overskrider sjelden 50,- på én kveld.

Det er ikke knallbra betalt, men helt ok. Er også rimelig sikker på at jeg går opp et hakk i lønn når jeg har jobbet der et års tid.

:ohmy:

Trodde ikke det var noen jobber der tipsene gikk til arbeidsgiver.

Lenke til kommentar
Nei, tipsen går ikke til arbeidsgiver, hehe. Men den deles slik at bartendere får 80%, rydd/garderobe får 10% og vaktene får 10%.

Altså, trodde det var litt slik at den som fikk tipset fikk beholde det. Det tipset garderobevaktene får går til dere, det som bartenderne får får de beholde osv.

Hvorfor er egentlig tipsen så skjevt fordelt? Burde det ikke være 33% (34% på en del) på hver del?

Lenke til kommentar

Nei, alt samles i en pott, og deles ut derfra.

Grunnen til at det er så skjevt, er fordi man i baren får inn langt mer enn i garderoben. I garderoben er man heldig om man får inn 50-60 kroner, mens man i baren kan få inn flere tusen på en kveld. Vakter og ryddepersonell får jo ikke inn noe i det hele tatt.

Sånn sett er det vel ganske logisk.

Lenke til kommentar
Nei, alt samles i en pott, og deles ut derfra.

Grunnen til at det er så skjevt, er fordi man i baren får inn langt mer enn i garderoben. I garderoben er man heldig om man får inn 50-60 kroner, mens man i baren kan få inn flere tusen på en kveld. Vakter og ryddepersonell får jo ikke inn noe i det hele tatt.

Sånn sett er det vel ganske logisk.

Interessant å lese hvordan denne ukulturen foregår. Altså, alle bidrar til at stedet blir trivelig for gjestene, men det er omtrent bare bartenderne som tjener på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...