Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva skal jeg gjøre i denne situasjonen med en dame jeg holder/holdt på med?

Gjest Trådstarter

Anbefalte innlegg

Gjest Trådstarter

Hei!

Har holdt på med en dame jeg liker veeeeldig godt nå en stund! Har vært masse frem og tilbake. I går kom vi innpå det om vi skulle bli sammen eller ikke. Jeg sa til hun at jeg ikke orket all uvissheten, så jeg sa at hun nå måtte bestemme seg. Enten ble vi sammen, eller så var alt slutt og jeg sa også jeg ville ha problemer å fortsette å være venn med hun. Det er hun alt har stått på hele tiden. Vel, svaret ble at det er slutt. Hun sa hvertfall siden hun måtte svare på stående fot. Mente hun trengte mer tid.

Så til saken. På facebook og på msn står det ting som: "Har jeg gjort det riktige valget?" og "Er ikke så sikker på valget mitt..."

Hva bør jeg gjøre? Sende en melding nå og si jeg savner hun og sånn, eller bare vente en dag eller to og se hva hun velger å gjøre. Hun sa også at hun flere ganger hadde holdt på å si at hun hadde ombestemt seg...

Hva gjør jeg???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tyder spesielt på andre damen sin ikke helt klarer å bestemme seg, også kanskje at hun er usikker på seg selv. Er hun ung? Kan høres ut som det iallefall. Beste er iallefall og gi hun trygghet. Og ikke press hun altfor mye.

Så lenge dere har det hyggelig sammen, ser jeg ikke problemet i å vente litt med å gi handa til hverandre. Så lenge dere begge er enige om det. :-)

Lenke til kommentar

Vi begge er 20.

Vi har nå stoppet endel kontakt (jeg ville dette, da jeg ikke synes det er så lett og omgåes en dame jeg har fått følelser for, men som kanskje bare vil være venn).

Grunnen til at jeg ikke ville vente har med at det har gnagd oppi huet mitt lenge det at hun har vært så usikker. Så ville enten få hun eller prøve å glemme hun og komme videre...

Så, noen flere ideer?

Lenke til kommentar

For å være ærlig så tror jeg ikke hun er interessert nok i deg til å ville ha et forhold. Hadde hun vært forelsket i deg, og hun visste det var gjensidig, så hadde hun ikke fundert på om dere skulle være sammen eller ikke.

Jeg tror du skal ligge lavt en stund. La henne føle hvordan det er å savne deg. Du har det sikkert helt jævlig nå. Jeg vet hvordan det er, så ikke gi henne altfor lang tid. Går hun og lurer på om hun har tatt det riktige valget i f.eks. 3 uker til, så kommer det mest sannsynlig ikke til å bli noe. Da kan du for siste gang stille et ultimatum. Får du ikke det svaret du ønsker da, så er hun ikke verdt noe mer. Da må du bare glemme henne. Du fortjener ikke å bli behandlet sånn :)

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Okei, da skal jeg ligge lavt en stund til og se hvor lenge jeg holder ut, før jeg prater med hun igjen:P

Jeg vet at hun er usikker og at hun ikke er så forelsket, men har sterke følelser. Jeg (og hun) tror dette kan forandre seg hvis vi blir sammen, fordi det er endel ting "rundt" som forstyrrer...

Huff, dette er kjiiiiipt!

Lenke til kommentar
Okei, da skal jeg ligge lavt en stund til og se hvor lenge jeg holder ut, før jeg prater med hun igjen:P

Jeg vet at hun er usikker og at hun ikke er så forelsket, men har sterke følelser. Jeg (og hun) tror dette kan forandre seg hvis vi blir sammen, fordi det er endel ting "rundt" som forstyrrer...

Det kan hende jeg tar feil da :p Men jeg tror ikke det hjelper hvis hun får en melding av deg hver dag hvor det står at du savner henne.

Jeg skjønner at det er kjipt. Du er nesten i den verste situasjonen som fins, derfor skal du ikke gi henne en hel evighet med tid.

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Det kan hende jeg tar feil da :p Men jeg tror ikke det hjelper hvis hun får en melding av deg hver dag hvor det står at du savner henne.

Jeg skjønner at det er kjipt. Du er nesten i den verste situasjonen som fins, derfor skal du ikke gi henne en hel evighet med tid.

Hvor lang tid bør jeg vente da? Hehe

Lenke til kommentar
Du driter i henne og finner ei som faktisk vet hva hun vil.

Ironien fryder. Brutal_mann er brutal -.-

Uansett, jeg er enig likevel.

Det er viktig at hun kan ta egne valg og ikke bruke de neste ti årene på å bestemme seg. Det kan ødelegge forholdet at hun ikke har så lett for å velge, og at hun trenger så mye tid.

At hun ikke klarer å bestemme seg tyder på usikkerhet, som kan gjøre et forhold ustabilt i lengden.

Jeg satser på at hvis hun er usikker på forholdet, kan hun være usikker på deg, og det kan føre til videre komplikasjoner.

Glem henne!

Lenke til kommentar

Dette er et glimrende eksempel på det jeg har skrevet om i veldig mange andre tråder.

Man sier ALDRI med ord hva man føler før man er sammen. Man gir ALDRI ultimatum i begynnelsen av et forhold.

Føler hun det minste usikkerhet vil hun velge den sikre veien ut, noe som er å avslå.

Så.. Hva kan du gjøre for å fikse på denne blemmen? Hun er tydeligvis fortsatt usikker på hva hun vil, og ved å bruke facebook og skrive statusendringen prøver hun å hinte til deg om at hun fortsatt er intressert. Hun vet du kommer til å se den statusen, og det er hennes måte å fortelle deg at det ikke er helt slutt.

Avslaget var ikke et "nei". Det var bare et "ikke enda".

Gi henne litt tid til å savne deg, så kan du falle tilbake til gamle vaner, men hold igjen litt. Kommer du tilbake på akkurat samme måten som du var før, så vil det gi hint til at hun kan avslå deg og du vil komme logrende tilbake hver gang. Og det stempelet vil du ikke ha på deg i begynnelsen av et forhold.

Det er ikke sikkert hun er så usikker som andre i denne tråden skal ha det til. I en sånn presset ultimatum-situasjon som du satte henne i, kan selv den minste usikkerhet føre til et avslag.

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Hei igjen!

Jeg har ikke pratet noe mer med hun. Men dere får meg til å tro det fortsatt er håp! Vi får se hvordan det går. Jeg venter til midten av neste uke eller så, med å ta kontakt, hvis ikke hun har gjort det før meg...

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

I går tok hun kontakt! Sa at hun savnet meg og ikke syntes dette var noe morro. Jeg svarte det samme tilbake...

Ikke hørt noe mer siden. Hva gjør jeg?? Hehehehehe

Lenke til kommentar

Hun har bare sagt hun savner deg? Du vet dermed ikke hva hun savner, men du bør ihvertfall prate med henne siden hun gjør det. Kanskje hun bare savner oppmerksomheten din og slikt? Ihvertfall kommer du ingen vei med å fortsette å ignorere. Da føler ho sannsynligvis at du gir faen. Prat og vent på at hun tar intiativ til mer, eller på lang sikt gjør det selv. Bare ikke la spiriten dø ut, gi ho det ho har savnet

Lenke til kommentar

Nå som hun har fått tid til å savne deg, kan du begynne å falle litt tilbake til gamle takter.

Men pass på at du holder litt igjen i starten. Som jeg skrev tidligere har du ikke lyst til å gi henne inntrykket av at du kan bli avslått og så komme logrende tilbake hvis hun knipser med fingrene.

Det er veldig lite attraktivt å gi et ultimatum, få et avslag, og så kommer tilbake som om ingenting skulle skjedd..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...