hartvedten Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Nå som verden blir mindre, bør våres felles mål bli flere, vi kan si at kampen mot narkotika ( kjemisk dop ) Fattigdom, og korrupsjon er en del av våre mål, men er det andre ting vi kan ha som visjon for verden, uansett om du står på venstre eller høyresiden så må vi finne ut av beste måten. FN har satt diverse mål, men jeg tror mange har en oppfatning om at FN er dødt, hva kan vi gjøre annerledes? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Fordi verden ikke er enig blir det vel egentlig ingen effektive felles mål. Om f.eks Laos ville tilatte alt dop så kan de godt bli sett ned på av verden, og seffølgelig tjene penger på dop turisme. Iallfall for min del. Også klimamålene er rimelig dødfødt da f.eks India, Kina, Russland og USA ikke liker dem noe særlig. Verden er forskjellig og hadde vi klart og få alle til å ha felles mål så kunne vi slått sammen hele verden til et land. Det er iallfall den vidre mest effektive måten og oppfølge disse målene, men du kan jo selv tenke deg at det aldri kommer til å skje Lenke til kommentar
hartvedten Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Hvis vi ville fått en felles verdensregjering, ville jeg protestert mot det på det sterkeste, jeg vil heller ha mer samarbeid, ikke militært eller handel, men forskning og utvikling. Vi må lage en verden der vi ikke er redd for naboen eller nabo landet Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Good luck with that. (= Lenke til kommentar
hartvedten Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Så ingen har noen konstruktive råd å komme med, som ville hjulpet for en bedre verden? vi kunne vel som en av dem satt en aldersgrense for siggaretter med et statisk år, samtidig ville dyrking av tobakk vært lov Har ikke så mange gode ideer selv Lenke til kommentar
genstian Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Tja, om du vil ha den mer standardisert så blir vel grensa ca 17år, har ikke noe imot det selv da det går i riktig rettning i mine øyna (til MER frihet ). Vi burde forøverig også fjerne alle aldergrense over myndighetsalderen da du er myndig for burde få gjøre hva du vil (altså MER frihet) Kan vi ikke jobbe for mer frihet til folket, og mindre overvåkning også Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Så ingen har noen konstruktive råd å komme med, som ville hjulpet for en bedre verden? Det beste rådet. Det som ville løst veldig mange av våre problemer er å innført en streng familiepolitikk. Et langsiktig mål for kloden burde være å redusere antall mennesker ned mot 1 milliard. Vi ville da hatt nok rent vann. Nok dyrkbar jord. Nok av de fleste råstoff. Nok plass. Vår forurensning og fremferd ville ikke vært stor nok til å skade verden i noen særlig grad. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Så kommer Islam og maser på koreanen og hvor galt the er å ikke ha minst 8 unger. Samme gjør vel India. Jeg har forøverig ingen sympati med folk som sulter i Africa fordi de får så mange barn. Det vi burde hjelpe dem med er å redusere befolkningen, ikke gi dem mat som gjør at de tror de kan brøfø enda et barn. Før så døde de ut slik at det altid passet med mengden resurser, men det er det nå blitt så dumt å la dem gjøre. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Verden burde jobbe mot det eneste virkelig viktige målet: Å kolonisere verdensrommet. Lenke til kommentar
hartvedten Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) hehe, likte den Astral Likte også tanken om å presse ned befolkningen til 1 milliard, men man støter jo på problemer, både relgiøst, kulturelt og du treffer sosiologiske barierer, men igjen er det enten med enbarnspolitikk eller en forferdelig krig eneste løsning Kanskje fugleinfluensaen ikke er så ille like vel Endret 13. februar 2009 av hartvedten Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Hvis vi ville fått en felles verdensregjering, ville jeg protestert mot det på det sterkeste, jeg vil heller ha mer samarbeid, ikke militært eller handel, men forskning og utvikling. Vi må lage en verden der vi ikke er redd for naboen eller nabo landet Ikke redd noen land i det hele tatt . Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Verden er rævkjørt av USA, iallefall den vestlige verden er det. Og de som ikke vil være med på det blir isolert eller bombet (Cuba,Iran, Irak osv.). Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Verden er rævkjørt av USA, iallefall den vestlige verden er det. Og de som ikke vil være med på det blir isolert eller bombet (Cuba,Iran, Irak osv.). Gjerne føl deg fri for å nyansere! Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Det jeg mener er at Verden eller Nato/Eu er underlagt USA, og gjør hva de vil. og ikke griper inn når det skjer noe. Lenke til kommentar
Flack90 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 FN kan ta flygefart og hoppe lukt til helvete. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 FN kan ta flygefart og hoppe lukt til helvete. Fint at flere er enige med meg! FN er verdens største internasjonale fleip. Tanken er fin, men det funker bare ikke i praksis. Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Hovedmålet bør være klimakatastrofen, enkelt og greit. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Nå som verden blir mindre, bør våres felles mål bli flere, vi kan si at kampen mot narkotika ( kjemisk dop ) Fattigdom, og korrupsjon er en del av våre mål, men er det andre ting vi kan ha som visjon for verden, uansett om du står på venstre eller høyresiden så må vi finne ut av beste måten. FN har satt diverse mål, men jeg tror mange har en oppfatning om at FN er dødt, hva kan vi gjøre annerledes? Det første målet vi burde satt oss er en sekularisering av verden, slik at vi slipper at religiøse ekstremister ødelegger moroa for oss som faktisk har vettet i behold. Vi kan gjøre dette ved å nekte å finansiere folks trang til å tilbe usynlige og irrasjonelle makter. De vil på den måten måtte finansiere illusjonene sine selv - disse illusjonene vil dermed dø ut av seg selv. Det vil føre til en drastisk nedgang i antallet vepnede konflikter, da de fleste bunner ut i uenigheter rundt troen på forskjellige eventyrfigurer. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Nå som verden blir mindre, bør våres felles mål bli flere, vi kan si at kampen mot narkotika ( kjemisk dop ) Fattigdom, og korrupsjon er en del av våre mål, men er det andre ting vi kan ha som visjon for verden, uansett om du står på venstre eller høyresiden så må vi finne ut av beste måten. FN har satt diverse mål, men jeg tror mange har en oppfatning om at FN er dødt, hva kan vi gjøre annerledes? Det første målet vi burde satt oss er en sekularisering av verden, slik at vi slipper at religiøse ekstremister ødelegger moroa for oss som faktisk har vettet i behold. Vi kan gjøre dette ved å nekte å finansiere folks trang til å tilbe usynlige og irrasjonelle makter. De vil på den måten måtte finansiere illusjonene sine selv - disse illusjonene vil dermed dø ut av seg selv. Det vil føre til en drastisk nedgang i antallet vepnede konflikter, da de fleste bunner ut i uenigheter rundt troen på forskjellige eventyrfigurer. Vettu hva, jeg har ikke troen på at verden blir et bedre sted uten religion. Vi er fortsatt mennesker, og det er det aller største problemet. Religion er bare en påvirkningsfaktor. Det grusomme, onde mennesket ligger på lur inne i oss uansett. For alt vi vet kan religion bli utbyttet med nasjonalisme og ideologisk fanatisme, og så har man hele greia gående igjen, med unntak at man IKKE kan skylde på at det er feil, siden det ikke innebærer en Gud eller noe unaturlig. Husk, ingen moral er universiell hos mennesket. Mindre religion vil mene mindre normer og regler, og da må man samtidig trappe opp kontroll og overvåkning av folket betydelig. Endret 13. februar 2009 av Astralnoise Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Hovedmålet bør være klimakatastrofen, enkelt og greit. Nei! Ikke slik den fremstilles nå i hvert fall. Menneskeskapt globaloppvarming er noe tull! Bruk heller ressursene på å bekjempe sult, fattigdom, kriger og annet viktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå