eSuba Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg går 1 året på vgs idrettsfag og jeg vurderer å gå i militæret/forsvare etter vgs .. Hvordan er mulighetene med 10 års skolegang og 3 år med studie poeng? Jeg tenkte generelt på utdanning i forsvaret , jobbe der senere. Har ikke funnet så mye på nettet. ER veldig glad i sport og trening og ingen problemer med å trene for mye , og kan veldig mye om krig og våpen. Det er det jeg brenner for Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 først ur først, har du sett på mil.no? du trenger generell studiekompetanse for å ta utdanning i forsvaret, og det meste av tilbud står på mil.no Lenke til kommentar
Shamru Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg går ut til sommern, og skal inn i forsvaret, men har ikke genrell studiekompetnase, så det suuuuger :( Lenke til kommentar
Shamru Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Jeg går ut til sommern, og skal inn i forsvaret, men har ikke genrell studiekompetnase, så det suuuuger :( Edit. Dobbelt post, beklager Endret 12. februar 2009 av Shamru Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Går ut fra hvor? Forsvaret tar inn MANGE lærlinger, og har du gått rett linje er lærling befal-ordningen jævlig, jævlig bra. Lenke til kommentar
Shamru Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Går ut fra hvor? Forsvaret tar inn MANGE lærlinger, og har du gått rett linje er lærling befal-ordningen jævlig, jævlig bra. Fra almenn :/ Det som er greia... Og jeg vil bli befal - hundefører... Men vet ikke helt hvordan det blir med genrell studiekompetanse da.. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Går ut fra hvor? Forsvaret tar inn MANGE lærlinger, og har du gått rett linje er lærling befal-ordningen jævlig, jævlig bra. Fra almenn :/ Det som er greia... Og jeg vil bli befal - hundefører... Men vet ikke helt hvordan det blir med genrell studiekompetanse da.. enkelt, ta førstegangstjenesten og ta opp alle fagene som er påkrevd som privatist, en fetter av gjør nemlig dette Lenke til kommentar
Shamru Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Går ut fra hvor? Forsvaret tar inn MANGE lærlinger, og har du gått rett linje er lærling befal-ordningen jævlig, jævlig bra. Fra almenn :/ Det som er greia... Og jeg vil bli befal - hundefører... Men vet ikke helt hvordan det blir med genrell studiekompetanse da.. enkelt, ta førstegangstjenesten og ta opp alle fagene som er påkrevd som privatist, en fetter av gjør nemlig dette Da må jeg ta opp SPANSK( i førstegangstjenesten... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Vel, hvorfor ikke? For øvrig vet jeg ikke om det er noen befalslinjer som utdanner hundeførere. Et triks her vil kanskje være å satse på førstegangstjeneste som hundefører, og så ta GBK. Evt. bli grenader først, avhengig av hva avdeling ønsker. Trikset er i alle fall å utmerke seg positivt. Du vil ikke trenge GENS, men det er en stor fordel å skaffe seg det uansett. Lenke til kommentar
Shamru Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Mener å ha lest det er mulig å gå befal hundefører, men det skal jeg ringe inn å høre litt mer om Akkurat nå, så er det hard trening for de fysiske kravene Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hvordan kan du gå ut fra allmenn (studiespesialiserende) uten generell studiekompetanse? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hvordan kan du gå ut fra allmenn (studiespesialiserende) uten generell studiekompetanse? du må ha bestått alle fagene for å få generell studiekompetanse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå