Bjarnez Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 hvordan lager jeg en bat fil som åpner en rekke progz for meg, skal bruke den istedet for alle iconene. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 F.eks: lars.bat: <start> d:2pc.zip d:Matrix3dsetup.exe <stopp> Lettere å legge programmene i oppstart/start-up hvis du bruker Win, btw. Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 En bat-fil er egentlig bare ei liste over DOS-kommandoer som skal utføres. Her er et eksempel på hvordan du starter kalkulatoren, wordpad og paintbrush f.eks; @echo off echo Starter Kalkisen C:windowscalc.exe echo Starter Wordpad C:windowswrite.exe echo Starter Paintbrush C:windowsmspaint.exe Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 19. april 2003 Forfatter Del Skrevet 19. april 2003 fikk ingen av forslagene til å fungere,, kan dere forklare litt nærmere? Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 start f.eks notisblokk eller et annet program for ås krive rene fine tekstfiler. skriv inn den teksten de sa.. og så kall filen minbatfil.bat .. ps, hvis du feks lager i tekstpad er det fare for at den automatisk slenger på en fin .txt etterpå.. men det får du isåfall prøve å få fjerna. Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 19. april 2003 Forfatter Del Skrevet 19. april 2003 skjønner jo det,, men det skjer ingenting når jeg kjører bat-fila. Lenke til kommentar
eiga Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 skjønner jo det,, men det skjer ingenting når jeg kjører bat-fila. Prøv dette innholdet i batfilen: start /i C:winntnotepad.exe start /i C:winntsystem32calc.exe Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 19. april 2003 Forfatter Del Skrevet 19. april 2003 funka når jeg bytta ut winnt med windows:)my bad Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Men husk at ei batfil som fungerer på maskinen din ikke nødvendigvis fungerer på maskinen til kameraten din. BAT er nokså gammaldags å lage "programmer" i, men det funker jo.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 bat - forkortelse for batch. batch - "A batch of things or, in this case, commands for execution is a group, especialy one that is delt with at the same time" En bat fil er altså en grupe koder som skal eksekveres "samtidig" Lenke til kommentar
Yakamoto Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 For å starte et program fra en hvilken som helst pc kan du skrive feks: start /i %windir%notepad.exe fungerte fint på min maskin i allefall Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 eller bare: "d:mappenavnmappeprogram.exe" eller "d:mappenavnfil.txt" Lenke til kommentar
asyrst Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 tror denne kommandoen funker: RUN hvasomhelst.exe el. START hvasomhelst.exe spørs litt på DOS versjoen Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 tror denne kommandoen funker: RUN hvasomhelst.exe el. START hvasomhelst.exe For at den skal virke så må vel det du skal starte finnes i path'n Hvis jeg har minfil.exe liggende på x:dilldaltull så vet vel ikke windows så mye om det... spørs litt på DOS versjoen Hvor mange bruker forresten dos nowadays? I nt, 2k, xp finnes ikke dos vettu. Husker jeg ikke helt feil så er det samme versjon av command siden nt3.0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå