Gå til innhold

Kjøpe meg bra speilrefleks kamera

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har vært interissert i å ta bilder og redigere dem i en lang periode, men jeg har ikke noe bra kamera. Jeg lurte på om det er noen som har noe til salgs eller vet om noe som er til salgs som er veldig bra og ganske lettvint. F.eks Nikon D40 er bra for newbees. Jeg har ikke prøvd det men bare lest osv. Jeg vil ikke betale mer enn 1000 kr for det, er det mulig å få et bra et for det? Brukt / nytt..

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Billigste kittene går for rundt 3000 nytt, men det er inkl. moms.

https://prisguiden.no/product.php?productId=56799

og

https://prisguiden.no/product.php?productId=91641

Tror neppe du får hus + linse for 1000 kr heller, men selvfølgelig leter du litt så vet man aldri hva man får gravd fram.

Har du ikke råd til det så blir det enten å beholde kameraet du har i dag og spare opp, eller så kan du kjøpe et kompaktkamera til rundt 1000 kr. Anbefaler nok førstnevnte da ja.

Lenke til kommentar

Hvilke av de to kameraene er best? Jeg slipper moms som sagt og skjønner jeg rett? Er de begge inkl. objektiver? Jeg må betale ca. 2250 kroner for dem da.. Er det bare løp og kjøp eller kommer det tilbud osv. snart? hehe

Tusen takk for meget kjappe svar!

Endret av Technology
Lenke til kommentar
Uansett hva du velger av digital speilrefleks i dag, så får du et godt kamera. Hva som er best for deg er veldig vanskelig å si sånn uten videre.

Hvordan slipper du forresten moms?

Skal blandt annet ta bilder i gjennom et firma jeg jobber i. De gjør at jeg slipper moms

EDIT; Elkjøp selger Nikon D40 KIT for 3000, jeg får det da altså for 2250, kanskje jeg burde kjøpe dette ? Ellers, er det noen som vet om noen har pakketilbud/kampanje osv. på noen kamera? Skriv det her! ;)

Endret av Technology
Lenke til kommentar

Takker, sånn som en sekk/veske å legge kameraet i, medfølger dette? Jeg bor på en plass der det er myyyyyyye natur så det vil gå en del i det, og så er jeg flyinterissert så det vil vel bli en del av det og ;) Jeg bare nevner D40 altså, er fullt åpent for andre kameraer som kanskje er like bra kanskje bedre til lignende pris;)

Lenke til kommentar

Aner ikke hvordan kameraene ifra Canon, Oly, Sony osv er i denne prisklassen.

Bruker vanligvis ikke å være med noen bag/veske for å ha kameraet i, men en snutebag kan være en enkel, rimlig og god løsning. Koster noen hundrelapper.

Tror ikke du må ha for store forhåpninger når det gjelder kit-objektiv og flyfoto, med mindre du jobber på en flyplass og har tilgang på CSRA..

Lenke til kommentar

Heisann! Igjen....

Nå har jeg fått godkjent dette i heimen og nå må jeg snart bestemme meg for hva jeg skal gå for. Det jeg trenger er kamera, står mellom Nikon D40 og D60. Jeg trenger bag til å ha kameraet nede i, og jeg trenger objektiv. Jeg har funnet en D60 for ca 3700 minus momsen, og jeg har funnet en D40 til 2700. Inkludert 18-55 mm objektiv. Jeg tenker det blir D40, agree?

Noe mer jeg trenger da?

Lenke til kommentar

Jeg er ikke Nikon-mann selv, men D40 er utvilsomt et godt kamera sett i forhold til prisen. I tillegg til en kameraveske, så trenger du også et minnekort. Hvor stort er opp til deg, men 4 GB burde holde til de fleste. Jeg har selv 8 GB, men selv om det er greit å ha, så ville jeg ikke hatt noe problem med halvparten av plassen. Det ble valgt grunnet hastigheten.

Angående bag, så kan du kanskje se på denne. Jeg har en slik selv, og den fungerer helt utmerket med kit-objektivet. Om du allerede legger planer om mer optikk, så vil du kanskje ha en større bag. Med den der har du naturligvis ikke plass til spesielt mye ekstra (og i hvert fall ikke et objektiv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...