Gå til innhold

stereo og forsterker til kraftig musikk

Anbefalte innlegg

oj di proson høyttalerne såg bra ut ;D men hvordan prisklasse i forsterker trenger jeg ? cd/dvd har jeg

avhenger i om du senere vil oppgradere høyttalerne.

til proson.. trolig det billigst du finner i watt klassen 100. men proson er vel kurant for denne klassen

proson forsterker tipper jeg.. da beholder du stilen.

men må bytte alt hvis du vil avansere.

http://ljudia.no/hifi-hjemmekino-s82107/fo...rv-4200-p95256/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg ville holdt meg langt unna Proson på forsterkerfronten og valgt noe litt mer strømsterkt. NAD eller Harman/kardon burde være særdeles aktuelt.

Lenke til kommentar
Jeg ville holdt meg langt unna Proson på forsterkerfronten og valgt noe litt mer strømsterkt. NAD eller Harman/kardon burde være særdeles aktuelt.

Støttes.Kjøp en 6000 kroners Nad! De er langt bedre enn Prosons forsterkere,og samtidig en kjempematch til Proson høyttalere.

Da får du et billig anlegg som kan flytte fjell.Dog langt fra et korrekt ett,men sannsynligvis noe av det mest fullrange du kan drømme om i denne prisklassen. Da kan du faktisk spille lavt også,uten å irritere deg så alt for mye!

Mvh Rune

Lenke til kommentar

Det er så mange meninger og høyttalere, jeg blir ikke å bestemme meg :p skal ikke bygge ut. dette er kun for musikk. Så jeg trenger gode nok høyttalere med ikke værst kvalitet og bra bass og kraft. og en forsterker til å drive di bra nok og alt til under 10000 kroner med frakt. thats all folks! :cool: men altså tusen takk for all hjelp jeg har fått! Kjempe bra forum!

Lenke til kommentar

Må bare si meg enig ang NAD og Proson. NAD er jo velkjent kvalitet i budsjettklassen og Proson har overrasket meg positivt før. De var rett og slett veldig lineær og korrekt for å være så billige.

Ikke bry deg så mye om hva folk mener du skal kjøpe. Avtal en demo med butikkene og hør selv hva du liker best, selv om det som har vært nevnt er greie startpunkter.

Lenke til kommentar

Ja, du sier hva du vil teste ut, så setter butikken opp dette i lytterommet. Ta gjerne med noen CD'er du kjenner godt og spill disse på utstyret, så finner du ut hva du liker best.

Butikkene kan være glade i å bruke f.eks elektrocomaniet som felles forsterker på ulike høyttalere, og dette er rått parti hvis du egentlig skal ha deg en NAD forsterker, så test det utstyret du tenker å kjøpe så langt det lar seg gjøre. Hvis du drar til Bodø så har de både HI-FI Klubben og Soundgarden som kan sette opp demo for deg. De kan også veilede deg til fornuftige kombinasjoner innen den prisklassen du er ute etter, men de vil nok forsøke å oppselge til deg, så bare stå på kravene ang. prisen på pakken, og ikke kjøp høyttalerkabel der selv om de insisterer på det. Du har fått tips til bra og billig kabel, men du trenger ikke si hva det er til butikkene med mindre du vil de skal rakke ned på deg (dette gjør dem automatisk i.o.m at høyttalerkabler er big business som de har fin avanse på). Bare si noen andre skal ordne deg en bra kabel og du ikke vet hva det er enda.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Kabler selger de på Biltema. Ikke la deg lure av hva selgerne på Hi-fi klubben og Soundgarden sier om at dyre kabler er utrolig mye bedre enn billige!

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

har hørt proson høyttalere.

og vel.. smaken er som baken

men hvis du skal kjøpe ett anlegg for aldri og utvide. og bruker proson som basis.

da ser jeg ikke poenget med og koste på skikkelig forsterker.

men går du for NAD som basis og bruker proson inntil videre så har du godt grunnlag og gode muligheter av sener valg på høyttaller fronten.

aldri utvide.. høres rart ut.. jeg ville ikke ha satsa på att billig høyttalere vill holde i årevis

mine hifi høyttalere har overasket alle forventninger med og holde koken i 13 år. Forsterkere av kvalitet holder lengre da det ikke er bevegelige deler. Jeg har NAD nå. men på langt dyrere høyttalere en proson. altså dem kosta mer i 96 en hva proson koster nå.

NAD'en min kosta vel 6000,- den gangen det er ren effekt forsterker.

Endret av Hillebillys
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...