sten-_- Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg er ute etter 2 store høyttalere som gir kraftig og ren lyd og en del bass og en forsterker for full utnyttelse. har en relativt stor stue jeg skal ha di i. skal bruke di til kun musikk (sjanger:metal) og skal ikke bygge ut til surround. Prisklasse 6-10/12000kroner. Noen forslag? må også ha brae kabler Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (...) må også ha brae kabler Definér gode kabler for meg, er du snill? Hvorfor kjøpe dyre kabler når du mest sannsynlig ikke kommer til å høre forskjell på disse og noen langt billigere? Lenke til kommentar
sten-_- Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg kan ingenting om kabler eller anlegg. har bare sett på nett at bra kabler kan gi bedre lydkvalitet Lenke til kommentar
Hillebillys Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 metal. da tenker jeg du bør like høyttaler med 2 stk 8" eller 10" feks Klipsch RF82 men dem koster 9495 på komplett. alternativ JBL ES100 koster 9995 på soundgarden forsterker feks harman kardon HK3490 stereoreceiver men den koster 4 995 på soundgarden cd spiller Harman/Kardon HD990 men den koster 4495 på soundgarden beklager med god lyd koster penger. du kan skrumpe inn noe. og gå på feks høyttalere CERWIN-VEGA CLS-10 koster 4996 på hifiklubben forsterker hm.. den som over tar for nad 372, fant dessverre ikke på hifiklubbens sider hvis intr må du nesten høre. cd spiller NAD C542 koster 3698 på hifiklubben. første forslag spiller penere. en stor nad forsterkerspiller bedre en CV. og kan nok fint kombineres med klipsch harman kardon kan derfor fint kombineres med CV. men klipsch spiller bedre mellomtone og diskant en CV. jeg syntes begge er rocka nokk for metall. Lenke til kommentar
sten-_- Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Man trenger vel bare en vanelig dvd spiller eller cdspiller, det har vel ingen betydning ? om jeg kjøper høyttalere til 10000kr og forsterker til 5000 blir det en del i frakt også, som da overgår min prisklasse. Er det ingen høyttalere som gir god lyd til 5-6000kroner ? Lenke til kommentar
Hillebillys Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Man trenger vel bare en vanelig dvd spiller eller cdspiller, det har vel ingen betydning ? om jeg kjøper høyttalere til 10000kr og forsterker til 5000 blir det en del i frakt også, som da overgår min prisklasse. Er det ingen høyttalere som gir god lyd til 5-6000kroner ? vanlig cd spiller holder. harman kardon's cd spiller er en helt vanlig cd spiller. ja du får god lyd til 5-6000 kroner. men rått trøkk sammen med god lyd koster mere. høyttalere med god lyd til 5-6000 klarer seg med litt mindre watt en de forsterkerne her. og dermed noe rimeligere. dermed er vi inne på definisjonen av god lyd. dette kan variere for folk. noen mener god lyd er det samma som vilt trøkk uansett hvor mye det skraller. andre ønsker en presis bass med snert i mellomtone og klar fin diskant. andre igjen ønsker en spiss diskant og mellomtone dyp kontrollert bass. i tillegg har vi mange forskjellige oppfatninger i hvordan vi hører musikken. går du ned i størrelsen på høyttalere og da også forsterker. så betyr ikke det nødvendigvis og senke kvaliteten på lyden. men lyd volumet senkes. frakt? kan du ikke låne en bil. eller få en kompis til og kjøre? sende høyttalere med tollpost eller posten blir dyrt. Endret 12. februar 2009 av Hillebillys Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg tror QLN Artech 8 er et veldig bra alternativ. Disse sier heller ikke "nei takk" til å spille høyt, og det med brukbart "trøkk". Lenke til kommentar
sten-_- Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 frakt på 25kg blir rundt 1000 kr. da jeg bor i glomfjord er jeg ikke i nærheten av å kan hente høyttalere Man kan si det sånn at jeg har aldrig hatt noe anlegg før og er ikke så kresen. Jeg vil bare spille høyt som bare det uten å miste lydkvalitet. Noen som vet hvor jeg kan finne høytalere med 8-10"bass og en forsterker som passer til rundt 10000 kr ? må jo ha skikkelig bass og litt diskant;) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Så du i det hele tatt på svaret mitt? De har nemlig 8"-ere. Lenke til kommentar
sten-_- Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 oj sorry glemte det da jeg svarte på noe annet. Ja men ingen butikker har di ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Soundgarden selger dem. Lenke til kommentar
sten-_- Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 jeeee! hvordan forsterker må jeg ha på di dær ? Lenke til kommentar
sten-_- Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 har funnet høyttaler på megabillig.no noen som vet om disse gir kvalitet lyd ? og hvilken forsterker passer til di ? http://www.megabillig.no/index.php?page=pr...129&id=2134 Lenke til kommentar
ulfsn Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Jeg tror nesten jeg kan garantere deg at disse lyder ganske så dårlig lydmessig,men de kan helt sikkert spille høyt.Slike høyttalere spiller også vanligvis "bedre"-på sett og vis-jo høyere lyden er,sannsynligvis fordi at da blir alle skavankene overdøvet! Cervin Vega er nok et kvalitetsprodukt sammenlignet med disse,er jeg redd. Om du skal ha store høyttalere som i alle fall innehar et minimum av Hi-Fi kvaliteter,men som likevel ikke koster mye,så kanskje du skulle vurdere svenske Proson feks...Bare et forslag. Til kabler kan du bare benytte vanlig helleder installasjonskabel (PR-kabel) Husk å ta av ytterkappen først,så du sitter igjen med de to innerlederne.De kan du ev tvinne,for å unngå innstråling av elektro-støy,eller om det ikke blir et problem;bare la de være som de er.Dette er så godt som gratis,og du skal uansett langt opp i pris for å finne noen kjøpekabler som er nevneverdig bedre.Minuset er at de blir svært stive,men hel kobber er den beste leder for lyd (selv om mange sikkert er overbevist om annet) Mvh Rune Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Ja, de der ville jeg ikke fått mot betaling en gang. :!: Lenke til kommentar
sten-_- Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 hm jaja får satse på noe fra soundgarden eller hifiklubben da.. men di der er di eneste 12" jeg har funnet Lenke til kommentar
ulfsn Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 hm jaja får satse på noe fra soundgarden eller hifiklubben da.. men di der er di eneste 12" jeg har funnet Prøv disse da! Dette er fremdeles langt unna "seriøs Hi-Fi",men de er svært gode på sine premisser,og snart noen av de eneste som leverer med 10" basser til en rimelig penge.Seriøse full range systemer koster som kjent svæææt mye penger for tiden,og Proson har her et noenlunde anstendig kompromiss likevel. http://www.surround.no/product/467593/__Pr..._Black_PAR.html Mvh Rune Lenke til kommentar
ulfsn Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 hm jaja får satse på noe fra soundgarden eller hifiklubben da.. men di der er di eneste 12" jeg har funnet Prøv disse da! Dette er fremdeles langt unna "seriøs Hi-Fi",men de er svært gode på sine premisser,og snart noen av de eneste som leverer med 10" basser til en rimelig penge.Seriøse full range systemer koster som kjent svæææt mye penger for tiden,og Proson har her et noenlunde anstendig kompromiss likevel. Jeg kan kanskje legge til at det du i dag får av 12" bass i fullrange for lite penger,stort sett har ett formål.Det er for produsenten å tjene penger,med det vanlige resultat at 12" skjelden leverer bass tilsvarende 12".De står der som pynt i et alt for spedbygd kabinett som ikke er i stand til å ta i mot puschet fra en ekte 12" bass.På billigsiden vil du derfor,i dag,heller finne noe av det basstrøkket du etterspør i 8" og 10".Hårde sannheter,men desverre har det blitt slik. Om du må ha mer,så er det sub som gjelder(fysj og fysj) Mvh Rune http://www.surround.no/product/467593/__Pr..._Black_PAR.html Mvh Rune Lenke til kommentar
Hillebillys Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 åja beliggenheten din gjør det vanskelig og høre rundt. noe som egentlig er og anbefale jeg trur harman kardon, nad, rotel er 3 typer forsterkere du bør se på og velge en av disse vil kunne gi deg forsterker i mange år. kjøp da cd/dvd av samme merke som forsterker. (ikke krav men ser pent ut i hylla så da kan du velge høyttalere innen for resten av budsjettet. og værra forsiktig med volum knappen inn til videre. dermed kan du senere handle større/bedre høyttalere uten og måtte bytte forsterker. Lenke til kommentar
sten-_- Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 oj di proson høyttalerne såg bra ut ;D men hvordan prisklasse i forsterker trenger jeg ? cd/dvd har jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå