Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Innkjøp av Brembo bremser?

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hei!

Lurte på om det er mulig og kjøpe brembo bremseklokkser til Toyota Carina E 1997 1.8 ? Hvor, og hva ligger prisen på for komplett sett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Lurte på om det er mulig og kjøpe brembo bremseklokkser til Toyota Carina E 1997 1.8 ? Hvor, og hva ligger prisen på for komplett sett?

Du får ikke noe bedre bremseeffekt av å kjøpe nye performance-klosser, du må bytte skivene også. Kan jeg spørre hva i alle dager du skal med dette på en Carina? Bremsene koster jo nesten mer enn bilen. Uansett, du kan teste ut www.brems.no f.eks. Aner ikke hvordan den butikken er, så det får du finne ut selv.

Lenke til kommentar
Mekonomen selger brembo.

Akselpris kommer på ca. 1000 - 1500 kroner ( Klosser og skiver ).

Mekonomen nettkatalog kan sikkert hjelpe deg.

Ikke verre? Original-leverte Brembo (bare foran) til en bil jeg hadde en gang i tiden kostet 13.000 med nice-price. Andre priser nå da tydeligvis.

Andre alternativer kan være www.movit.de , www.baer.com , eller den litt billigere varianten www.tarox.com

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Takker for linkene.

Hva er greia med brembo bremser forresten, gjør det til at man får stoppet bilen fortere?

Du stopper fortere enn originalbremsene, men det er også en stor faktor at de ikke går like fort varme (på banekjøring f.eks).

Ok, takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Du stopper fortere enn originalbremsene, men det er også en stor faktor at de ikke går like fort varme (på banekjøring f.eks).

Rettelse: Bremser med kvalitet, presterer bedre ved ideal/overtemperatur - noe som da er viktig ved aktiv kjøring. Primært har dette med renhetsgraden til stålet, men også måten det er støpt på. Det skal også sies at de oppnår idealtemperatur raskere, grunnet renere stål.

Det jeg har opplevd med brembo, er at på feks. biler som ford mondeo mk 1, er skivene ventilerte, mot orginalbremser som er ikke-ventilerte.

OT:

Alternativt kan du søke opp "BREMBO BIG RED-KIT", som er en pakke bestående av kaliptere, skiver og klosser - og går for å være noe av markedets beste bremsesett. Deriblandt er det ettermontert på et stort flertall av Porsches nye GT2/GT3. Mener å huske at de koster 250.000 svenske kroner, da åtte sylindret kaliptere - til en bmw m5 (feature på getaway in stockholm 5 eller 6.

Lenke til kommentar

Da jeg kjøpte bremser til Carinaen min sist (på Bilextra) var det Brembo-skiver jeg fikk som "standard". Klossene var fra Mintex.Jeg tror også de hadde "performance" skiver som ikke var så alt for mye dyrere. Jeg klarte meg ihvertfall fint med standardbremsene både til relativt aktiv kjøring på varierte veier og kjøring med tilhenger. Når det gjelder kjøreegenskaper vil jeg si at Carina er undervurdert av mange. Den har ordentlig uavhengig fjæring på alle hjulene, og spesielt bakhjulsopphengene er godt konstruert. Med en fornuftig dekkdimensjon og gode støtdempere oppnår man lett kjøreegenskaper på linje med langt dyrere modeller fra andre merker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...