Gainwardrobe Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Når jeg spiller spill som krever en del av grafikkortet mitt så kommer det en "hvine" lyd som skifter tone etterhvert som forskjellige ting skjer på skjermen. Samtidig er det utrolig mye artifacts i alle spill (Bf2, crysis, cod4 etc.) det eneste spillet som ikke har artifacts er WoW (det krever vel ikke så mye av systemet). "hvine" lyden er vanskelig å lokalisere inni kabinettet. Jeg har skrudd av lyden i spill og lagt øret nesten helt intill hovedkortet, og det høres ut som den kommer enten fra selve hovedkortet eller strømforsyningen. Lyden skifter som sagt tone etter hva som skjer på skjermen. Den forsvinner for eksempel under loading screens, og med en gang spillet starter og grafikk vises, kommer det lyd. Etterhvert som "scener" i spillet forandres skiftes tonen på pipelyden mellom å bli lysere å mørkere... Er det PSUen som lager lyden? Eller er hovedkortet i stykker? Artifacts kryr det av i hvertfall. Tviler på at det er skjermkortet, har fått prøvet med 2 forskjellige (ett jeg VET funker) og begge viser artifacts. Takker for all hjelp! Endret 12. februar 2009 av Gainwardrobe Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Hadde samme problemet tror jeg, link til tråd. Det pep skikkelig av pcen når jeg lastet skermkortet tungt. Fant ut at det var strømforsyningen som pep. Har nå sendt inn den og venter på svar fra amentio. Hva er spesifikasjonene på pcen din? Endret 12. februar 2009 av intelli-musa Lenke til kommentar
Gainwardrobe Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Psu: Corsair HX520 Gpu: Nvidia Gtx 260 HK: Asus p5q p45 CPU: intel q9550 Ram: 4 gig corsair dominator Tror som sagt at problemet ligger i enten PSUen eller hovedkortet altså. Dårlig strømforsyning kan jo også forklare artifactene da den ikke klarer å levere nok strøm i de krevende spillene. Hvis det var hovedkortet ville vel problemene oppstått i WoW også? Endret 12. februar 2009 av Gainwardrobe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå