kaolla89 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg ble sammen med kjæresten min i begynnelsen av juni 08. Vi er begge snart 20 år. Vi hadde det kjempegøy, og likte hverandre godt, møttes ganske ofte, og alt var bare gøy og perfekt, ikke sant. Han begynte i militæret ikke så lenge etter at vi hadde blitt sammen. Jeg vet ikke om dette kan ha noe med at han er så sur og vrang hele tiden. Han er borte i ukedagene og hjemme i helgene. For en stund siden drev han å skulle ta billlappen, og jeg har alltid tenkt sånn at er man sur på en person, når personen egentlig ikke har gjort noe, så er det noe annet som må ligge bak. Han hadde allerede strøket to ganger på teoriprøva, og han var SÅ sur dagene før han skulle ta den tredje. Jeg prøvde å ta på han, og da sa han bare 'hold deg unna meg!' og dytta meg vekk. En stund før der, og det var liksom ingen teoriprøver eller noe for ham å bekymre seg for, men vi var hos en venn av ham, som vi kaller E. Jeg og E ble gode venner, siden vi begge spiller world of warcraft. Og da snakket vi om dette en del. Kjæresten min ble sur, og når vi var på vei hjem igjen etterpå,¨så skulle han bare begynne å kjefte, fordi han mente at jeg og E snakket for mye om wow, og de som spiller wow er bare tapere osv osv.... og at han ville bli med i samtalen og, men da måtte vi snakke om noe annet. Jeg fortalte han at han snakker da men kameratene sine om gitarer og band og ting som ikke jeg har noen peiling på, så du er liksom likedan selv... Men nei, jeg måtte ta mer hensyn til han. Han sitter mye på pc-en. Han spiller dataspill og henger på diverse sider, mens jeg må finne på mine egne ting. Jeg tar med katten for å leke med henne inn på rommet hans, men mange ganger så ber han meg kaste katten ut. Han sier også noen ganger at jeg liker katter bedre enn han. Han blir sur når jeg ikke vil ha sex. Da sier han bare 'men du vil jo aldri ha sex lenger!' også går han vanligvis og setter seg på pc-en. Idag spurte jeg han om han ville være med til oslo i mars, siden jeg tenkte meg ut på byen dit med noen veninner. Han sa at 'du trenger da ikke være med meg hele tiden.... du kan da gjøre det der uten meg osv' jeg skjønner ikke helt hva det er med han.... jeg gjør ingenting galt.. Jeg pleier sjeldent å lage problemer ut av ting. Men det gjør han. Er noe litt vanskelig, så er det umulig å gjøre i hans øyne. Han skal også alltid ha rett. Han er ganske bortskjemt, og trenger alltid et spark i ræva. Noen ganger skulle jeg ønske han var mer åpen for ting. Han hater homofile, og andre diverse andre ting som er fremmed for han. han nekter å være med på fks fester der de spiller techno, han ville ikke være med på opera-huset når de feira den nye homse-loven der... han nekter å være med meg på shopping... osv osv Han kan være snill og grei og alt sånt, men jeg syns det er så lite av det om dagen. Jeg må liksom 'fyre han opp' til godt humør. Jeg må på en måte virkelig jobbe for det. Han er jo fremdeles sammen med meg, og han sier mange ganger at han elsker meg og alt sånt, og jeg fikk en fantastisk (og dyr) gave til jul... men ellers viser han det ikke.. jeg har liksom lyst til å hinte det fram fra han. Jeg tenkte at hvis jeg gir han en liten koselig overraskelse, at han kanskje ville vise følelsene sine mere da. Men jeg har ingen ideer. Jeg håper virkelig det her for det meste har med militæret å gjøre.. han har seriøst forandra seg... jeg skulle gjerne bedt han ut på en restaurant eller tatt han med på et sted, men jeg er ganske blakk... og forresten så slår han meg ikke eller så kaller han meg ikke stygge ting... han er bare vrang og sur og litt vanskelig, og trenger stadig spark i ræva. Men som dere alle vet, så blir de fleste sure når de blir sparka i ræva... så det er litt vanskelig det og. sorry for langt innlegg haha Lenke til kommentar
Modeswitch Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Er veldig unødvendig å prate om et tema som én av tre ikke har snøring på, enten det er wow eller gitar. Man kan jo prate litt om det, men kjipt å sitte og høre på det i et kvarter, liksom Jeg skjønner at du ikke har lyst på sex til enhver tid, men det hjelper ikke på forholdet at dere ikke har "nok" sex. Ellers får han la være å bli sur på deg for noe som ikke har noe med deg å gjøre. Og skyve deg vekk? Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Å herregud som dere kaster vekk tiden på hverandre... Dere vil begge ha godt av å dumpe hverandre og finne noen dere faktisk gidder å engasjere dere i. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 hei, hva var det dere gjorde når dere blei sammen? hvorfor fungerte dere så fint? prøv å dra frem noe av det dere gjorde før, så kanskje han husker hvor koselig det var å være sammen med deg. Det er veldig ofte at forhold går opp og ned, kanskje han er frustrert over det at han ser deg så skjelden og ikke helt veit hva han skal gjøre. Syntes brutal_mann sit forslag ikke var noe særlig godt, skal man ha et fint forhold må man jammen jobbe hardt sammen. Trur du kanskje også må være litt streng og fortelle hva du føler, sett igang en krangel uansett hvor ekkelt det er, hvis dere er venner igjen like etterpå så har dere hvertfall et godt fundament for forholdet. hvis krangelen gjør at dere ikke orker hverandre mer så er det kansje noe å tenke på at dere ikke fungerer, kanskje ta litt tid fra hverandre. Lenke til kommentar
kaolla89 Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 det var under russetida vi hang mest sammen.. masse å gjøre og finne på, masse fester, og det var sommer.. vi hang mye med venner og dro en del ut.. jeg kan tenke meg at det er litt pga militæret at han oppfører seg sånn, og vinteren er jo ikke akuratt en 'lykkelig' årstid. kan bli ganske gretten selv om vinteren. har som sagt veldig lyst til å ta han med ut et sted, kanskje sammen med venner, det blir så mye hjemme-sitting nå om dagen.. ingenting å finne på, og han vil bare spille data. vi har det jo fint mange ganger, men oppstår det noe, som det med at jeg og E snakka mye om wow, så ble det et stort problem for han. Vi stakk også på fest en gang, jeg hadde drukket for fort og ble dårlig, og ville bare sitte, orka ikke gjøre så mye. Da ble han sur da og, han prøvde å få meg i godt humør på en dårlig måte. Han prøvde å tvinge meg til å danse med folk jeg ikke kjente og sånn... da ble jo selvfølelig jeg i dårlig humør, og det hjalp heller ikke særlig på humøret hans... men det er liksom så vanskelig å finne på noe om vinteren. han vil ikke være med ut å ake. han vil stå på snowboard, og selv om jeg misliker å stå på ski, så kan jeg gjerne være med for hans skyld, men han får aldri kjøpt seg nytt snowboard >_> jeg har lite lyst til å slå opp, han er jo snill og grei og har ikke gjort meg noe spesielt vondt! det er bare det at plutselig for tida så blir han så fort sur for allting, og det er ganske slitsomt for meg. Jeg har jo ikke gjort noen verdens ting som han kan bli sur for! jeg har bare lyst til å ta han med et sted, gjøre noe for han, så jeg kan vise på en ordentlig måte at jeg liker han veldig godt enda, og sånn at vi kommer til å ha det gøy og koselig. helst uten at en PC blir brukt... kanskje prate litt med han og, så kan han si det han føler og... men jeg kommer ikke på noe.. det er så vanskelig å få han med på ting,, har tenkt på det med å bare krangle med han og hehe... det fungerer faktisk til slutt mange ganger! at man blir bedre venner etter en krangel! men kan liksom ikke bare begynne å krangle for ingenting! jeg tenkte på å utnytte det at han blir sur fordi jeg ikke vil ha sex noen ganger, men forrige gang klarte jeg det ikke... vi har ikke lite sex da, vi har egentlig ganske mye sex, men noen ganger blir det nok for ei jente Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Kan hende at han føler seg avist av deg når du gang på gang(?) aviser han når han har lyst på sex? Kanskje også derfor han kaster ut katten for du koser med den heletiden, men ikke noe med han? Det beste er uansett å spørre han om hva som er galt. Kommunikasjon er alfa-omega Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Å herregud som dere kaster vekk tiden på hverandre... Dere vil begge ha godt av å dumpe hverandre og finne noen dere faktisk gidder å engasjere dere i. Enig! Men er vel noe med at "kjærlighet" gjør deg blind elns ;P Edit: Du virker jo som en oppegående jente, hvorfor tviholde på en gutt som virker som har PMS når han er med deg. Er sikker på at du kan finne en som vil behandle deg bedre enn hva du har nå. Endret 13. februar 2009 av Zeüs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå