Simmern Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Hei! Fikk nettopp en forespørsel om å ta bilder av babyen til min kamerats søster. Jeg har ingen erfaring med det å ta bilder av babyer, så dersom noen har noen tips blir jeg veldig glad! Jeg ser for meg at slike bilder pleier å være veldig softe. Er det riktig? Har 1 stk. Nikon SB-800, og en Lastolite Reflector i tillegg til utstyret nevnt i profilen min. Dersom det er noe annet jeg kunne trengt bare si ifra! Mvh Simen Endret 12. februar 2009 av Simmern Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Hei! Fikk nettopp en forespørsel om å ta bilder av babyen til min kamerats søster. Jeg har ingen erfaring med det å ta bilder av babyer, så dersom noen har noen tips blir jeg veldig glad! Jeg ser for meg at slike bilder pleier å være veldig softe. Er det riktig? Har 1 stk. Nikon SB-800, og en Lastolite Reflector i tillegg til utstyret nevnt i profilen min. Dersom det er noe annet jeg kunne trengt bare si ifra! Mvh Simen Har ikke noe teknisk tips, men nærbilder av ansikt med hvit bakgrunn slår aldri feil på bebiser hehe. har tatt ett par selv som så veldig profft ut. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Du kan jo feks bla gjennom millioner av bilder på nettet. Jeg vet ikke om det er noe i det, men manualen til min blits sier at man ikke skal blitze rett i øynene på ungen. Kanskje være litt forsiktig, selv om jeg ikke vet om det fakisk er farlig. :/ Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Bruk 70-200'n på f2.8 i naturlig lys fra vindu med ungen i nøytrale klær med ryddig bakgrunn. Alternativt med indirekte blits lys. Lenke til kommentar
magneska Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Hvor gammel er ungen da? Lenke til kommentar
Simmern Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 froggyler: Jeg har lest en del om viktigheten av nøytrale klær ja, så det er nok et veldig godt tips. magneska: Ungen er omtrent 1 måned gammel. Så er ikke gamle karen;) Takker for alle svar;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå