Gå til innhold

PC til musikk/videoprod

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er i gang med å finne et bærbart alternativ til å oppgradere min stasjonære PC.

Mitt bruk er, i prioritert rekkefølge

Musikk (midi via Cubase/Reason/Wavelab)

Avansert compositing (After Effects, Combusion)

Grafikk/design (Illustrator/Photoshop/Flash)

Spill (man må jo koble av av og til)

Programmering (SQL server/asp.net)

Jeg ønsker en pc med støtte for separat videoutgang (intern skjerm + ekstern, ikke bare kloning av intern skjerm)

I tillegg til alt dette er jeg en ganske fattig student og skjønner jeg ikke kan få den ultimate bærbare til mitt bruk. Jeg kan bruke ca 13.000 kroner i skrivende stund.

Jeg er ikke kjent i det bærbare markedet hva angår chipsets (har brent meg på det før), hva slags latency det er på de interne lydkortene og hvilke av disse som er best, hvor mulig det er å bytte komponenter som skjermkort/lydkort, og hvilke maskiner dette evt er mulig/ikke mulig på.

---------------------------------

I bunn og grunn leter jeg egentlig etter en pese som er mest mulig modulær, altså at jeg ikke er STUCK med en boks med en skjerm på når den er kjøpt inn. I tillegg bør denne helst være litt billig da, hehe.

Spørsmålet går også kanskje litt på om jeg bør vente til jeg har tjent noen flere penger og kan investere mer/ultimat sett om jeg kanskje bør holde meg til den stasjonære verden? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...