JFM Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Hei Vurderer å kjøpe flat TV. Skal brukes til vanlig TV (Kabel-tv fra Canal Digital, ikke HD signaler), litt generell pc bruk, film i alle kvaliteter helt opp til 1080p fra dataen. Men jeg er student og har ikke så stort rom. Derfor basser det greit med et 32" TV. Bør ikke koste over 4000kr. Kan gå litt opp, men da må det være verd det. Er ikke interesert i sånne jalla-merker. Jeg går for kjente merker som f.eks Samsung, LG og Philips Takk Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 LG 32LG3000 skal være noe av det beste i den prisklassen Lenke til kommentar
JFM Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Hvordan er den i forhold til Samsung LE32A330? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Da blir jeg mest sansynlig å bestille LG 32LG3000. Regner med at det er et bra kjøp. Noen som vet hva frakta på tv-er er? Sendes det med posten? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Da blir jeg mest sansynlig å bestille LG 32LG3000. Regner med at det er et bra kjøp. Noen som vet hva frakta på tv-er er? Sendes det med posten? Kjøpt den hos Komplett.no de bruker posten på vekt under 35 kilo og dette vil spare deg for noen hundrelapper... Lenke til kommentar
JFM Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Da blir jeg mest sansynlig å bestille LG 32LG3000. Regner med at det er et bra kjøp. Noen som vet hva frakta på tv-er er? Sendes det med posten? Kjøpt den hos Komplett.no de bruker posten på vekt under 35 kilo og dette vil spare deg for noen hundrelapper... Og hvor mye tror du frakta blir (i oppkrav)? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Da blir jeg mest sansynlig å bestille LG 32LG3000. Regner med at det er et bra kjøp. Noen som vet hva frakta på tv-er er? Sendes det med posten? Kjøpt den hos Komplett.no de bruker posten på vekt under 35 kilo og dette vil spare deg for noen hundrelapper... Og hvor mye tror du frakta blir (i oppkrav)? 213,- blir det med oppkrav. Endret 14. februar 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
JFM Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Nais. Det betyr jo at TV blir å koste ca 4200kr. Det følger vell neppe sånn galvanisk ledning med? Men det kan man vel kjøpe til samme pris på expert/elkjøp? Må vell og kjøpe meg en HDMI kabel Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Nais. Det betyr jo at TV blir å koste ca 4200kr. Det følger vell neppe sånn galvanisk ledning med? Men det kan man vel kjøpe til samme pris på expert/elkjøp? Må vell og kjøpe meg en HDMI kabel Gavanisk skille følger ikke med men det kan du bestille sammen med skjermen(det kreves faktisk) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=319383 Endret 14. februar 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Du kan velge å ikke kjøpe med galvanisk skille og;). Hvis du bruker kabeltv er det lurt å ha det Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Du kan velge å ikke kjøpe med galvanisk skille og;). Hvis du bruker kabeltv er det lurt å ha det Jordseparator Påbudt tilbehør til FlatTV: Som forhandler av flatskjermer plikter vi iht. nasjonalt regelverk, jfr. Elsikkerhetsforskriften §5a, å selge galvanisk skille med utstyret. Galvanisk skille kan hindre at utstyret forårsaker brann. Galvanisk skille settes inn mellom TV-kabelen og TV-uttaket i veggen. . Slk står det i rødt altså at de (plikter) å selge og at det er (påbudt tilbehør) men mulig man slipper å kjøpe det alikevel. Det er jo tull for oss som bruker dekoder uten å gå via antenne inngangen å skulle måtte kjøpe denne ledningstumpen.. Endret 15. februar 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Du kan velge å ikke kjøpe med galvanisk skille og;). Hvis du bruker kabeltv er det lurt å ha det Jordseparator Påbudt tilbehør til FlatTV: Som forhandler av flatskjermer plikter vi iht. nasjonalt regelverk, jfr. Elsikkerhetsforskriften §5a, å selge galvanisk skille med utstyret. Galvanisk skille kan hindre at utstyret forårsaker brann. Galvanisk skille settes inn mellom TV-kabelen og TV-uttaket i veggen. . Slk står det i rødt altså at de (plikter) å selge og at det er (påbudt tilbehør) men mulig man slipper å kjøpe det alikevel. Det er jo tull for oss som bruker dekoder uten å gå via antenne inngangen å skulle måtte kjøpe denne ledningstumpen.. Slik jeg har forstått det så skal man bruke galvanisk skille med dekoder også. Den har ikke isolering eller skille som vil hindre potensielle problemer. Så lenge det går antenneledning fra veggen til dekoder så skal man bruke skille... Har man derimot parabol så er det ikke nødvendig. Lenke til kommentar
hean Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Slik jeg har forstått det så skal man bruke galvanisk skille med dekoder også. Den har ikke isolering eller skille som vil hindre potensielle problemer. Så lenge det går antenneledning fra veggen til dekoder så skal man bruke skille... Har man derimot parabol så er det ikke nødvendig. Da tror jeg det er mellom vegguttak og dekoder og ikke fra dekoder til TV. Jeg bruker ikke koax i det hele tatt, bruker nettkabel fra uttak til dekoder og HDMI fra dekoder til TV, fiber. Edit: Når det gjelder bildekvalitet så tror jeg den er ganske lik i denne prisklassen. Hadde jeg vært deg hadde jeg stukket innom en butikk for å sjekke, kan jo nevne nettprisene de har også, mulig de vil gi deg ett bra tilbud. Endret 15. februar 2009 av Zatuu Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Du kan velge å ikke kjøpe med galvanisk skille og;). Hvis du bruker kabeltv er det lurt å ha det Jordseparator Påbudt tilbehør til FlatTV: Som forhandler av flatskjermer plikter vi iht. nasjonalt regelverk, jfr. Elsikkerhetsforskriften §5a, å selge galvanisk skille med utstyret. Galvanisk skille kan hindre at utstyret forårsaker brann. Galvanisk skille settes inn mellom TV-kabelen og TV-uttaket i veggen. . Slk står det i rødt altså at de (plikter) å selge og at det er (påbudt tilbehør) men mulig man slipper å kjøpe det alikevel. Det er jo tull for oss som bruker dekoder uten å gå via antenne inngangen å skulle måtte kjøpe denne ledningstumpen.. Slik jeg har forstått det så skal man bruke galvanisk skille med dekoder også. Den har ikke isolering eller skille som vil hindre potensielle problemer. Så lenge det går antenneledning fra veggen til dekoder så skal man bruke skille... Har man derimot parabol så er det ikke nødvendig. Som skrevet tull for oss som bruker dekoder uten å gå via antenne inngangen eller bruker denne. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) C. Hva hvis kunden nekter å kjøpe dette sikkerhetsutstyret? NF plikter å selge sikkerhetsutstyret med produktene, kjøper plikter ikke å kjøpe dem. Ved tilfeller hvor kunden nekter å kjøpe dette, vil det være naturlig at kunden selv kan krysse av på bestillingen at han ikke ønsker dette utstyret, samtidig må denne dokumentasjonen kunne spores i NFs bilagsregister. Viktigheten av sikkerhetsutstyret og plikten til selger må komme klart frem i valgalternativet til kunden. Det er viktig for NF at de kan dokumentere at de har gjort sin plikt ved å forsøke å selge sikkerhetsutstyret til kunden. http://www.npt.no/iKnowBase/Content/107633...etthandlere.pdf Var ikke meningen å blåse den så mye opp^^ JFM: Bare hygglig du;) Endret 15. februar 2009 av chriso89 Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Hadde holdt med linken..(vel blåst opp) Endret 15. februar 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
JFM Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Takk for at dere ødela tråden min med å spamme info om galvanisk skille Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Takk for at dere ødela tråden min med å spamme info om galvanisk skille Du har vel bestemt deg uansett (fin redigering chriso89) Endret 15. februar 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
JFM Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Haha. Etter planen bestiller jeg LG-en i morgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå