Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Er ganske blank på dette så trenger hjelp.

Jeg har en tabell med hvor jeg har 3 felt, id, dato og verdi (denne er 1 eller 0)

Jeg ønsker en spørring som henter ut antall ganger jeg har registrert 1 i verdi etter hverandre. (etter hverandre avgjøres ut fra dato)

Er der noen som kan hjelpe meg med dette???????

Endret av Pakke7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg har en tabell med hvor jeg har 3 felt, id, dato og verdi (denne er 1 eller 0)

Jeg ønsker en spørring som henter ut antall ganger jeg har registrert 1 i verdi etter hverandre. (etter hverandre avgjøres ut fra dato)

Skal vi kunne hjelpe deg er det en ganske stor fordel at du i det minste forteller om hvilken database du skal kjøre spørringen på. Når folk poster spørsmål og utelater viktig informasjon så er det intet annet enn irriterende, og folk som meg (som lar meg irritere av slikt) som gjerne kunne gitt deg et fornuftig svar, gidder ikke...

Nå vil nok mange mene at dette er en generell problemstilling. Kanskje det, men de forskjellige databasemotorene har forskjellige teknikker for å løse problemstillinger som dette.

Werner

Endret av wernie
Lenke til kommentar
Hei

Skal vi kunne hjelpe deg er det en ganske stor fordel at du i det minste forteller om hvilken database du skal kjøre spørringen på. Når folk poster spørsmål og utelater viktig informasjon så er det intet annet enn irriterende, og folk som meg (som lar meg irritere av slikt) som gjerne kunne gitt deg et fornuftig svar, gidder ikke...

Nå vil nok mange mene at dette er en generell problemstilling. Kanskje det, men de forskjellige databasemotorene har forskjellige teknikker for å løse problemstillinger som dette. På stående fot kan jeg ikke se noen enkel måte å gjøre det med plain vanilla SQL.

Werner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...