Pakke7 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Hei Er ganske blank på dette så trenger hjelp. Jeg har en tabell med hvor jeg har 3 felt, id, dato og verdi (denne er 1 eller 0) Jeg ønsker en spørring som henter ut antall ganger jeg har registrert 1 i verdi etter hverandre. (etter hverandre avgjøres ut fra dato) Er der noen som kan hjelpe meg med dette??????? Endret 12. februar 2009 av Pakke7 Lenke til kommentar
___ Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Hei Er ganske blank på dette så trenger hjelp. Jeg har en tabell med hvor jeg har 3 felt, id, dato og verdi (denne er 1 eller 0) Jeg ønsker en spørring som henter ut antall ganger jeg har registrert 1 i verdi etter hverandre. (etter hverandre avgjøres ut fra dato) Er der noen som kan hjelpe meg med dette??????? Skal vi kunne hjelpe deg er det en ganske stor fordel at du i det minste forteller om hvilken database du skal kjøre spørringen på. Når folk poster spørsmål og utelater viktig informasjon så er det intet annet enn irriterende, og folk som meg (som lar meg irritere av slikt) som gjerne kunne gitt deg et fornuftig svar, gidder ikke... Nå vil nok mange mene at dette er en generell problemstilling. Kanskje det, men de forskjellige databasemotorene har forskjellige teknikker for å løse problemstillinger som dette. Werner Endret 12. februar 2009 av wernie Lenke til kommentar
___ Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Hei Er ganske blank på dette så trenger hjelp. Jeg har en tabell med hvor jeg har 3 felt, id, dato og verdi (denne er 1 eller 0) Jeg ønsker en spørring som henter ut antall ganger jeg har registrert 1 i verdi etter hverandre. (etter hverandre avgjøres ut fra dato) Er der noen som kan hjelpe meg med dette??????? Skal vi kunne hjelpe deg er det en ganske stor fordel at du i det minste forteller om hvilken database du skal kjøre spørringen på. Når folk poster spørsmål og utelater viktig informasjon så er det intet annet enn irriterende, og folk som meg (som lar meg irritere av slikt) som gjerne kunne gitt deg et fornuftig svar, gidder ikke... Nå vil nok mange mene at dette er en generell problemstilling. Kanskje det, men de forskjellige databasemotorene har forskjellige teknikker for å løse problemstillinger som dette. På stående fot kan jeg ikke se noen enkel måte å gjøre det med plain vanilla SQL. Werner Lenke til kommentar
Pakke7 Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Det er MyISAM om det kan hjelpe Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) MyISAM er MySQL Det du lurer på er korleis du kan hente antallet dei like verdiene per dag? Det er ijallefall noko som SELECT COUNT(value) FROM TABLE WHERE value = 1 AND date = '2009-02-13'; Endret 13. februar 2009 av siDDIs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå