paintballnorge Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg kjøpte en Acer Ferrari 1000 (på firma, ikke som privatperson, desverre). Etter 4 måneder ble den så varm at den skrudde seg av, og ikke var mulig å få på. Den ble levert til rep. og det ble byttet hovedkort. Etter ytterligere 2 måneder går den i blåskjerm hver gang den er skrudd på, og fortsatt ekstrem varmgang. Blir levert inn på rep, jeg vet ikke hva som ble byttet, men den kom tilbake reparert. 2 måneder til går, og enkelte taster på tastaturet slutter å virke, samt at den er meget varm. Leverer inn på reperasjon, de bytter vifte og tastatur. Jeg krever heving av kjøp, jeg har jo hatt pcen på service totalt nesten 3 måneder på ett år. Selger (Mobildata) henvender seg til Acer å får beskjed om at det ikke er grunnlag for heving av kjøp. Hva mener noen her inne som har peiling på det? Hvem skal jeg henvende meg til for å kjøre en eventuell sak? Hilsen drittlei Acer kunde Lenke til kommentar
Loko Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Sålenge du har kjøpt det på firma er det kjøpsloven, ikke forbrukerkjøpsloven, som gjelder. Denne har mye dårligere rettigheter enn hva forbrukerkjøpsloven har. I kjøpsloven er det ingenting som heter "låneprodukt", eller heving ved 3. gang samme feil. Lenke til kommentar
paintballnorge Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Sålenge du har kjøpt det på firma er det kjøpsloven, ikke forbrukerkjøpsloven, som gjelder. Denne har mye dårligere rettigheter enn hva forbrukerkjøpsloven har. I kjøpsloven er det ingenting som heter "låneprodukt", eller heving ved 3. gang samme feil. ok.. nå må den inn en 4.de gang, fikk den igjen igår, men nå funker ikke den innebygde bluetoothen. Hvem kan man henvende seg til som kan kjøre saken om man krever heving. Det her er jo helt uholdbart. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Det er svien når man kjøper som bedrift... Man sparer mva, men får langt dårligere rettigheter. Tror ikke du får hevet kjøpet uansett, tror heller du skal kontakte Acer og be om dem kan omlevere til en ny PC for deg. Mer sannssynlig at du får gjennomslag for dette, da du ikke har noen rettigheter. Prøvd nye drivere til bluetooth? Lenke til kommentar
paintballnorge Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Det er svien når man kjøper som bedrift... Man sparer mva, men får langt dårligere rettigheter. Tror ikke du får hevet kjøpet uansett, tror heller du skal kontakte Acer og be om dem kan omlevere til en ny PC for deg. Mer sannssynlig at du får gjennomslag for dette, da du ikke har noen rettigheter. Prøvd nye drivere til bluetooth? Jada, har prøvd med nye drivere, men ikke sjans. Mobildata fyren prøvde også, og han klarte det heller ikke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå