Corey Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Sitter akkurat nå og leser en artikkel på Dagbladet angående Tyskland - Norge som gikk igår. En hel nasjon er rasende på at Drillos comeback ble henvist til TV2 sumo og web-tv. Jeg bestemte meg derfor for å lage en debatt her om det,istedenfor å motta drøssevis av useriøse svar på dagbladet-kommentar-chatten Dessverre så er det en og annen fjott som har funnet ut at fotball nå lenger ikke kan selges i en pakke,nå skal di pokker meg også ta betalt for hver enkelt kamp.Hvis jeg skal følge med på alle ligaene jeg er interessert i,altså norsk fotball,engelsk fotball,landslagsfotball,champions league,cup osv så må jeg kjøpe abonnoment hos Lyse,Tv2 sport,canal+ og viasat,en ca.månedlig pris på 1000kr. Tv-kanalene og fotballforbundene NFF,FA,Uefa etc har startet en kamp,og den kampen er imot supporteren.Nå er det ikke lenger nok at en gjennomsnittlig tilskuer betaler ca. 2-3-400 kr for en kampbillet,nå skal di også prakke på oss en hel drøss med abonnoment,som ikke kan sammenlignes med annet enn mobilabonnoment.Dette markedet er nok i startfasen,men etter folks reaksjoner å dømme,så er det et allerede mettet marked. Til eksempel,si at dette tiltaket kom ifjor at Norge sine landskamper går "eksklusivt" på tv2 sumo eller web tv. Hvem i helvete er det da som gidder betale ca.200 kr pr. mnd. for å se landslaget?Ìkke jeg ihvertfall! Skrekkscenarioet jeg ser for meg,er ved kommende VM i Sør-Afrika. Viasat eller noe lignende har fått tak i VM-pakken og har lagt ut følgende: Gruppespillpakkene: For kun 250 kr. kan du velge hvilket lag du skal følge. For kun 450 kr. kan du velge hvilken gruppe du skal følge. For kun 500 kr. kan du velge 2 grupper pluss 2 kvartfinaler. Sluttspillpakkene: For kun 200 kr. får du alle kvartfinalene For kun 250 kr. får du alle kvartfinalene pluss 1 semifinale. For kun 500 kr. får du finalen! For kun 1000 kr. får du hele sluttspillet. Super-Duper-Konge-Gull-Sumo-Pakken For kun 2500 kr. får du se hele VM! (PS:tegning av Super-Duper-Konge-Gull-Sumo-Pakken er inkludert TV1000 i 24 mnd.,til en pris av 149 kr. pr. mnd.Totakpris 6076 kr.) Dette kommer til å skje,ikke nødvendigvis i så ekstrem skala som dette,men at det kommer,er jeg ikke i tvil om. Folk elsker fotball,rett og slett fordi det er lett tilgjengelig. Det er ikke saken lenger! Hva er ellers folk synspunkt på dette? Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) 800 kr i året for norsk og spansk fotball, pluss landskamper? Lett. Kanskje litt OT, men en kjempenyhet at TL går på TV2 Sport i år likevel. EDIT: Bare å la være ei fotballdrakt i året det Corey Endret 9. mars 2009 av 7Bolanos Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Håper virkelig ikke WM i 2010 kommer ekslusivt på en kanale eller kanaler. Greit nok at noen små kamper "ingen" bryr seg om f.eks. sendes på TV2 sport, men andre kamper må sendes på gratiskanaler og eventuelt betalingskanaler mange har, som f.eks. TV2 zebra. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Helt enig med trådstarter, grådigheten til klubbene sammen med de som ønsker å tjene penger på andre (les: media) kommer til å "ødelegge" fotballen. Jeg setter ødelegge innenfor anførselstegn fordi at fotballen som den er idag kommer til å bli totalt forandret fra slik vi husker den har vært de siste 20 årene. Uansett hvordan det går så er sjelen i fotballen i ferd med å forsvinne. Godt betalende kunder er å foretrekke foran lojale fans. Ergo kommer vi etterhvert til å se store underpresterende klubber gå til grunne. Synd, men sant. CL har ødelagt europeisk fotball for all fremtid, alt som teller er å "vinne" 2-4. plass for da får man CL og tjener penger. Når 18 år gamle Utd (eller for den saks skyld Arsenal, Chelsea eller Liverpool-"fans") sier at det er mer stas å spille i (ikke vinne, men spille i) CL foran å vinne "mikke mus-cupen" som de så stolt (og fullstendig pinlig historieløst) velger å kalle det, så blir jeg kvalm. Hvor er klubbfølelsen? Det eneste som teller er å vinne, men i dag er det mer stas å vinne 2-4 plass i PL enn å vinne FA-cup eller Ligacup. Det samme gjaldt en periode i Norge, når vi hadde 2 plasser i CL. Hva faen er stas med å ta andre plass i tippeligaen og spille en kvalikkrunde i CL kontra det å kalle seg selv for norgesmestre? Det skaper en generasjon av middelmådige spillere som kun tenker på individuell underholdning fremfor det å forstå at fotball dreier seg om å spille sammen som et lag. Eneste måten å motvirke det på er å slutte å betale for det, men det kommer ikke til å skje fordi det alltid finnes andre markeder der ute, f.eks så er PL relativt nylig blitt big business i Øst-Asia. Det siste forslaget med en ekstra kamp i PL som skulle spilles i Asia eller et annet sted i verden sier alt om hvor fokuset til de ledende herrene i FA ligger. Money or nothing. Det eneste positive som skjer i fotballen i Europa om dagen er Michel Platini. Endret 25. mars 2009 av Solaar Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Synes du det er fryktelig rart at lag synes det er større å spille i Europa enn å vinne den cupen som betyr minst på balløya? FA - Cupen er mye større i England, og i mange land er ikke engang cupen stor. For all del jeg var kjempeglad når United vant Ligacupen, men å spille i Champions League blant de største lagene er noe jeg er sikker på at de fleste United - supportere heller ser at United gjør enn å vinne en cup som egentlig ikke har en så stor betydning. FA - Cupen blir en helt annen sak, da den er spesiell i og med at det er verdens eldste cup, og den blir prioritert av flere lag. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Jeg tror du tar feil at "lag" synes det er større å spille i Europa enn å vinne et trofé. Og ja jeg er sikker på at Utd-supportere i likhet med andre unge fans av sky-4 lagene synes det er mer stas å spille i CL enn å vinne troféer. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Jeg forstår at du som spurs supporter både er bitter fordi vi tok troféet deres, og at du føler at du må forsvare Ligacupen siden dere tross alt ikke har vunnet noe annet siden 1991 (FA - cupen), men jeg er ganske sikker på at enter du spør Ronaldo, Gerrard eller Robbie Keane om de heller vil spille i CL enn å prioritere å prøve å vinne Ligacupen så får du samme svar fra alle ville jeg tro. Det virker som du nekter å innse at det å spille mot verdens beste lag faktisk er større enn å vinne en cup som alle de store klubbene nedprioriterer. Jeg ville si at det er større for et lag å spille i CL enn å vinne LC ja. Det er jo også derfor Arsenal velger å spille med et stort antall unggutter, samme med United (sikkert Chelsea og Liverpool også, må innrømme at jeg ikke vet det). Det virker også som om du misliker folk som er yngre enn deg, og heier på et lag som har suksess både nasjonalt og internasjonalt. Jeg ser at du er født i 1975 og aner selv ikke hvorfor du er Tottenham supporter, men vi er ikke alle medgangsupportere bare fordi vi heier på at lag som vinner, mange av oss ble supportere av en helt annen grunn enn fordi United vant. Jeg hadde vært supporter selvom United rykket ned til Coca Cola League one, men selvsagt håper jeg at United fortsetter sånn de har gjort i en årrekke. Jeg sier ikke at det ikke er stort å vinne ligacupen, men det er en god del større og få 1 - 4 plass i PL, og dermed også få spille mot de beste fra andre nasjoner. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Du om det. Det sier mer om hvor fotballen har gått når supportere synes det er bedre å ta 2-4 plass enn å vinne et trofé. For å forklare det på en annen måte, hvilket lag holder du med i Norge? Ville du syntes at det hadde vært mer stas om de hadde vunnet andreplass og fått spille i CL enn hvis de vant cupen? Endret 25. mars 2009 av Solaar Lenke til kommentar
Corey Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 Ettersom gårsdagens nyhet var at Scheie ikke får kommentere under neste års VM syns jeg det bare er på sin rett at jeg puster litt liv i denne tråden igjen. I hate to say I told you so Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Ikke noen bombe det nei. Vet ikke hvordan man skal få bukt med pengegaloppen til slutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå