Beef Supreme Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Et spill som heter "De forsvunne ordene" er et veldig fint spill som jeg spilte da jeg var 5-6 år gammel. Lærte en god del engelsk av det. Funker bare til win95 da. Lenke til kommentar
Joananas Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Som flere andre nevner, står spill også for hoveddelen av mine engelsk-kunnskaper. Go spill Lenke til kommentar
Helstrøm Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Ser ut som det er mange som har lært engelsk fra spill, også jeg. Så ja det er bra for barn Lenke til kommentar
Lactulose Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Husker bl.a fra et av de førte spillane jeg spilte ra2; construction complete... imponerte en god del da jeg kom på skolen som 5. klassing; this was a nice construction Eller fra age of mytholigy, alle de gudane tror jeg fikk best i klassen på prøve om gresk mytologi elns fail, mente: Eller fra age of mytholigy, alle de gudane... tror jeg fikk best i klassen på prøve om gresk mytologi elns:) lol:P blei litt feil med at alle gudane trodde jeg fikk best på prøven jaja, godt vi ikke diskuterer norsk skriftlig her Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Må vel igrunn innrømme at store deler av min kunnskaper rundt faglige områder og begrep, stammer fra data's verden. Hadde ikke sittet med de samme kunnskapene uten datamaskinen vil jeg tro(?). Lenke til kommentar
SpencerReid Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 fail, mente: Eller fra age of mytholigy, alle de gudane... tror jeg fikk best i klassen på prøve om gresk mytologi elns:) Jeg har lært en god dose mytologi fra det spillet ja Virkelig lærerikt, på flere måter Lenke til kommentar
NoobCannon Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Lært 80% av engelsken min av spill ja Lenke til kommentar
Woundweaver Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Selvfølgelig kan spill være bra for barn det er da bare logisk, men det må altids noen slike undersøkelser til får at man skal godta det. Ja, jeg synes det er ganske interessant å observere. For meg er det også den største selvfølge at spill kan lære bort viktige ferdigheter, men at det også kan bidra til mindre gode elementer. Forskning og rapport må visst til for at folk skal tro på det som for de fleste er åpenbart. Er veldig mange ting som er åpenbare og logiske når forskningsresultatene først er inne, og det er også ofte at det som virket åpenbart og logisk viser seg å være feil. Dere burde ikke la hindsight bias (etterpåklokskap) gjøre at dere trekker i tvil viktigheten rundt grunnforskning som dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg