Dahl Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 En EU-rapport konkluderer med at spill kan være bra for barns utvikling. Les mer Lenke til kommentar
Natrium Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Haha, bra for barn ja... Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Selvfølgelig kan spill være bra for barn det er da bare logisk, men det må altids noen slike undersøkelser til får at man skal godta det. Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 uten spill lærte jeg meg engelsk Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Og jeg lærte bedre engelsk av spill Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg har faktisk lært mesteparten av engelsken min via spill^^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Lærte meg mye engelsk av Age of Empires og Red Alert husker jeg. Lettere å lære om man har det moro. Skulle nå ønske at man kunne få de fleste spill med Norske tekster og Språk. Selvfølgelig oversatt korrekt. Har Spore på Norsk, det er ok. Morsmålet er viktigst på skolen, er veldig mange som skriver settininger feil for tiden. Endret 12. februar 2009 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Selvfølgelig kan spill være bra for barn det er da bare logisk, men det må altids noen slike undersøkelser til får at man skal godta det. Ja, jeg synes det er ganske interessant å observere. For meg er det også den største selvfølge at spill kan lære bort viktige ferdigheter, men at det også kan bidra til mindre gode elementer. Forskning og rapport må visst til for at folk skal tro på det som for de fleste er åpenbart. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Lærer mye engelsk av spill, ja... Har fått erfare det Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Ja og da selvfølgelig den eldre garde som senærmeset ser på spill som den største trusselen i vårt århundre og kan aldri i verden forstå hvordan noe slik kan bidra positivt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Det finnes barn som aldri skulle ha rørt ett spill, derfor er de eldre ganske skeptiske. Endret 12. februar 2009 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Spelte Dungeon Keeper II frå første eller andre klasse, kan sei eg lærte mykje engelsk av det! Til dømes ord som prison, skeleton, wizard, chicken, dungeon, osv. Og ikkje føler eg meg særleg "stimulert til voldelig atferd" Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Har lært mykje av engelsken gjennom spel eg også. Men, det er jo ikkje alle spel som er like bra å spela for barn. Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Kunne engelsk før jeg begynte på barneskolen. Why? Oh yes, the games. Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Skulle likt å se hele rapporten, det er nok ikke hvilke som helst spill som er vurdert gode for barn. Jeg tror nok de rette spillene under de rette omstendighetene kan være bra, også for reaksjonsevne og koordinasjon av finmotoriske evner i tillegg til det som er nevnt i artikkelen. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg regner vel med at det er spill beregnet for barn som er siktet til. Selvfølgelig, det er alltid noe som ikke bra. Det er naturligvis ikke bra for barn å spille spill som er voldelig og som har aldersgrenser som strekker seg langt over deres egen alder ... Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Sikkert nok. Men hvis det snakk om spill som man sitter å ser på en tv/data skjerm, er det jo bare ikke bra. Både syn og andre sosiale ting blir ned-prioritert. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Det kommer jo helt ann på graden. Man kan dø av for mye vann. Ingen ting er vel bare bra, alle ting har sine baksider, men jeg tviler på at det er skadelig for et barn å spille dataspill som er beregnet for barn en times tid om dagen. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Ikke nedvurder mine kommentarer. Det jeg tok til begrep i, var barn og voksne som sitter både dager og netter. At et barn kan sitte foran datamaskinen og spille, er vel ikke noe mer negativt enn at man ser på en film - vil jeg anta. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Beklager, du har helt rett. Så lenge det foregår med måte tror jeg hvertfall det er mye lærdom å hente for barn i spill. Kanskje ofte enda mer enn fra film, men det kommer jo helt ann på spillet og omvendt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg