Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Trenger hjelp med luftflyt i kabinett

Anbefalte innlegg

Jeg velger og legge denne under overklokking grunnet jeg tror folk her har mest peiling når det gjelder kjøling.

Men, ja. jeg er en stolt eier av et cooler master centurion kabinett ( regner med at det finnes nok av bilder på nettet) og lurer på hvor jeg burde plassere vifter for og oppnå best mulig kjøling. (har 3x 120mm og 1x 80mm) Kjører forsåvidt fortsatt standard cpu kjøler, men regner med at den blir byttet ut med en noctua kjøler om det er nok plass.

grunnen til at jeg vil ha god luftflyt er på grunn av at jeg sannsynligvis skal klokke cpu litt, + jeg vil ikke at det stakkars 4870 kortet mitt skal gå varmt.

er HELT åpen for forslag om hvordan vifter skal plasseres, hvor mine 2 harddisker burde plasseres(står i harddiskbrønnene nederst i kabinettet for øyblikket). og om jeg burde ha på det røret som går fra døra til cpu kjølern eller ikke.

kappe hull(har tenkt på en 80mm vifte i topp) eller andre fysiske modifikasjoner på kabinettet jeg burde gjøre, godtas også med stor glede.

takker for svar om det blir noen, skal prøve og holde meg aktiv i denne tråden i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har et gammelt centurion kabinett (av den modellen med preforerte brønndeksel) og jeg har en vifte forran diskene, en som står bak 5 1/4 brønnene og en i bakkant.

dette er en forsåvidt grei løsning spesiellt med tanke på at man får litt overtrykk i kabinettet slik at støvet blåser ut ifra kassa.

Lenke til kommentar

atm har jeg vifte foran harddiska selv, men siden jeg har 2 harddisker tillater ikke det mye flyt gjennom, har også 2 vifter i siden som blåser inn, og den bak blåser ut.. tenkt på og sette harddiska i den andre plassen og ta ut den harddiskenbrønnen som diska står i nå. vil dette hjelpe? eller gjøre ting verre?

apropos.. ifølge everest har jeg stort sett gode temps på det meste.. men viser everest stort sett riktig?

Endret av Deviljoker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...