XmasB Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Jeg skal sette opp en server som skal stå for streaming av media (deriblant HD) og backup hjemme. Jeg regner med å kjøe Ubuntu på den, men har ikke helt bestemt meg. Det blir ihvertfall ikke Windows. Jeg har ikke fulgt med på hardware på mange år, så her er egentlig ganske blank, men har fått litt hjelp av bror min som har satt sammen følgende server. Jeg tror denne skal dekke mitt behov, men vil gjerne høre hva andre mener. Endret 12. februar 2009 av XmasB Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Ser ganske grei ut den.. Går ut i fra du har HDD og sånt fra før da siden det ikke står i handlevognen din. Trenger ikke akkurat et SLI kort siden du skal ha HK som del av en server.. Endret 12. februar 2009 av Cruentus Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Har ingen harddisker enda, men foreløpig har jeg ikke bestemt meg for hva jeg skal gå for der. Tar gjerne imot forslag. Boksen fungerer jo dårlig uten... I første omgang er det de øvrige komponenter jeg må bestemme meg for, pluss minimum en hoveddisk. Så kan jeg heller ta eventuelle øvrige disker etterhvert. Lenke til kommentar
carwash Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Legg merke til at prisen på kabinettet er prisen før en dør med vindu. Kabinettet koster ca like mye som resten av maskinen. Jeg ville vurdert et billigere kabinett. Ellers trenger du ikke så mye kraft i en filserver som kun skal servere store filer til en eller to brukere. Kjør på med RAM og et par terrabyte-disker så er du i boks. Når det gjelder programvare så fungerer uPnPserveren mediatomb mot både xbox360 og PS3. Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Legg merke til at prisen på kabinettet er prisen før en dør med vindu. Kabinettet koster ca like mye som resten av maskinen. Jeg ville vurdert et billigere kabinett. Ellers trenger du ikke så mye kraft i en filserver som kun skal servere store filer til en eller to brukere. Kjør på med RAM og et par terrabyte-disker så er du i boks. Når det gjelder programvare så fungerer uPnPserveren mediatomb mot både xbox360 og PS3. mediatomb er kjent for å være ustabil.. Lenke til kommentar
usb on a stiiick Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 freenas via usb stick funker såå fjell hos meg. anbefales Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Ubuntu fungerer supert her hos meg for det du nevner, jeg fulgte denne guiden her for oppsett. Hva med lavt strømforbruk - er det viktig for deg? Delene du har funnet er ikke optimal hvis det er viktig. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Legg merke til at prisen på kabinettet er prisen før en dør med vindu. Kabinettet koster ca like mye som resten av maskinen. Jeg ville vurdert et billigere kabinett. Takk, det hadde jeg ikke lagt merke til. Får bytte ut med et annet. Hva med lavt strømforbruk - er det viktig for deg? Delene du har funnet er ikke optimal hvis det er viktig. Det har jeg faktisk ikke tenkt veldig over. Først og fremst er jeg opptatt av at det ikke bråker for mye, men det er fint med lite strømbruk og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå