Beges Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Heisann! Har et liiite problem! Sitter i Cubase 4 AI og tar opp musikk med denne koblet til innporten på lydkortet (innebygd av typen Realtek) ved hjelp av en vanlig 3.5mm kabel. Problemet er at når jeg tar opp et spor, for så å ta opp et nytt spor over dette, så bli lyden fra spor 1 med på opptaket! Dette skjer til og med når bare Yamaha'en er koblet, altså uten at hodetelefoner eller høyttalere er koblet! Noen som kan være så vennlige å hjelpe meg litt? Endret 15. februar 2009 av Beges Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Hva står det på outputen på det sporet du har tatt opp da? Lenke til kommentar
Beges Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Jeg tror ikke jeg skjønner hva du mener..? Står på outputen? EDIT: Mikrofonen (sjekker under msn->lyd og kamerainnstillinger) tar opp lyden fra pc'en selv om hverken mikrofon eller hodetelefon er koblet til. Hva i alle dager? Noe som er koblet feil inne i pc'en? Kan ikke huske å ha hatt dette problemet før. Rettere sagt, har aldri hatt det før. Endret 12. februar 2009 av Beges Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Du må skru av monitorfunksjonen i kontrollpanelet til lydkortet ditt. Det som trolig skjer, er at den interne mikseren i lydkortet slipper "out"- signalet til inngangen, sammen med den nye lyden du forsøker å ta opp. Husker jeg hadde det problemet for lenge siden, da jeg forsøkte å bruke et soundblaster Audigy som lydkort. Lenke til kommentar
Beges Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Hm. Jeg tror jeg har løst problemet nå. Jeg mutet Stereo Mix under "Record"-taben. Slenger opp bilde i tilfelle noen andre er like dumme som meg og får samme problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå