Gå til innhold

64mb vs 128mb

Sjefern

Anbefalte innlegg

Har en venn av meg som vil ha nytt skjermkort. Han lurte på forskjellen på 64 og 128mb. Vet jo at 128mb er bedre men vil et skjermkort på 64mb hakke på et spill som et 128mb klarer? Hva er egentlig den store forskjellen?

Har sett på et par tester og det ser jo ut for meg at de nesten ikke er ulike i det hele tatt? Syntes det høres rart ut..... En liten forklaring noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er lovlig å bruke søke funksjonen.

Bare synd at den suger.

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=104986

Vi er klar over at søkefunksjonen ikke fungerer slik vi ønsker. Problemet ligger i den søkealgoritmen utviklerne av phpBB bruker. Som dere ser bruker Hw.no (og søstersider) et ferdiglaget, OpenSource forum som vi har hentet fra phpBB.com.  

I phpBB 2 og nyere versjoner ble også søkefunksjonen kraftig oppgradert, uten at noen av de som kjenner til versjon 1.x kan si at søkefunksjonen gav flere relevante treff eller ble noe mer brukervennlig.  

På toppen av det hele klarer denne nye søkefunksjonen å fylle PHP-minnet på serveren med jevne mellomrom (8MB). Det betyr at søket feiler fullstendig. Den enkle løsningen på dette problemet er å skru opp tildelt minne til PHP, men det er ingen holdbar løsning på sikt.  

Det jeg i grunn prøver å si er at det er vanskelig for meg å forbedre søkefunksjonen uten at phpBB lanserer en forbedret versjon. Jeg har brukt litt tid på å forsøke å forstå strukturen i søkemotoren, men det jeg har sett har vært svært uforståelig kode.  

Mvh,  

Amund

Dette til opplysning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...