genser Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Vi som har kjøpt Vista tidlig har da også fått nyte av det i lang lang tid nå. Hvorfor skal vi få noe nytt gratis?Foreløpig så ser jo Windows 7 ut som en repack av Vista. Det er en grunn til at mange omtaler beta 1 som en service pack for Vista... Jeg har egentlig aldri hatt noe særlig problemer med Vista, men hadde jeg sett at produktet jeg kjøpte hadde mangler hadde jeg jo selvfølgelig reklamert til forhandleren. Jeg forventer ikke å få oppfølgeren gratis selv om det finnes forbedringspotensiale med Vista. Er jo nettopp det som er poenget med at det kommer en oppfølger. Og tar jeg ikke helt feil vil det nok komme en oppfølger til W7 også. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Vi som har kjøpt Vista tidlig har da også fått nyte av det i lang lang tid nå. Hvorfor skal vi få noe nytt gratis?Foreløpig så ser jo Windows 7 ut som en repack av Vista. Det er en grunn til at mange omtaler beta 1 som en service pack for Vista... Mnja, grunnen til at "mange" omtaler beta 1 som en SP til Vista er fordi de er bortskjemt med XP. Personlig mener jeg MS burde sluppet mye av den softwaren som de har lagt gratis med XP som en ny betalversjon. Altså en versjon mellom den originale XP og Vista, da den originale XP versjonen ikke på lang nær kan sammenlignes med en fullstendig oppdatert og patchet XP med SP3. Folk er bortskjem og vant med at "når dette var XP så fikk vi det gratis, hvorfor ikke nå? Med Windows 7 så gjør MS det eneste riktige i mine øyne. 1: De kvitter seg med Vista navnet (som mange har lagt for hat og "aldri" kommer til å like uansett hvilke endringer MS gjør) 2: De får igjen en fornuftig tidsramme på oppdatering av OS (face it, XP har levd ALTFOR lenge) 3: Det virker som de har greid å lage ett modulært OS som takler gammel HW Dette er markedsstrategi. Vista fungerer ok HVIS du har kraftig nok HW i bunn. Windows 7 skal ifølge MS fungerer bedre og være mer skalerbart mot svakere hw. (dette har jeg testet og det stemmer ganske bra) Jeg skal ikke ha noe MS OS før win7 slippes. (har beta nå) Den ligner IKKE på en SP til vista, mye nytt. Mye er forandret og flyttet på og det er kommet mange smarte nye endringer som ikke engang er påtenkt i Vista. Å kalle Win7 en SP til Vista blir i mine øyne som å kalle OSX en SP til OS9 fra apple. Man vet rett og slett ikke hva man snakker om og er forvent med at "det har jo vært slik før" og jeg vil ha det gratis!! Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Dette er da gammelt nytt? Det er en god stund siden jeg hørte "rykter" om at det ville bli den samme løsningen som det var med Vista før lansering. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Er dette en tråd for nykommere til denne planeten? Jeg har ingen annen forklaring på alle disse reaksjonene på noe som 1) Microsoft har gjort før 2) Microsoft har gjort flere ganger før, faktisk 3) Mange andre enn Microsoft har gjort før (- og opptil flere ganger). Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg ser ikke noe forbehold om at man ikke kan ha benyttet seg av gratis endring fra Vista til XP. Det vil si at de som kommer til å kjøpe PC med Vista i den nevnte perioden og endrer det gratis til XP kan hoppe rett fra XP til Windows 7, kostnadsfritt. Så fremt ryktene stemmer og det ikke legges inn hindringer før det blir offisielt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Med andre ord. Vi som allerede har kjøpt maskiner med Vista (før denne egliable-perioden) får ikke gratis oppgradering. De kundene som støttet opp mot Vista tidligst får ikke gratis oppgradering, og det er direkte skammelig. De som kjøper Vista sent og samtidig som Windows 7 får gratis oppgradering. Om vi skal tro denne kilden da. Men er synd om vi som investerte i maskiner med Vista tidlig ikke skal få gratis oppgradering. Det var vi som sikret Microsoft penger i begynnelsen av Vistas levetid. :\ De tro kundene som har vært tidlig ute med å kjøpe Vista vil nok være like tro og tidlig ute neste gang også. Med andre ord har MS trolig mer å tape enn å tjene på å gi dere Windows 7 gratis. MS driver forretning, ikke veldedighet. Dere må bare finne dere i at de vrir lommeboka deres til smertegrensen. (De holder seg klokt nok under smertegrensen for å unngå kundelekkasjer til andre OS) Grunnen til at det begrenses fra juli 09 til januar 10 er nok etter press fra PC-produsenter. De ønsker selvsagt kontinuitet i salget og ikke at folk skal stoppe innkjøpene sine for å vente på Windows 7. Det vil gi en mykere og mer kundevennlig overgang. Datoene kan forresten også tolkes som yttergrenser for når Windows 7 blir lansert. Jeg tipper lanseringen skjer midt i den perioden: ca oktober. Foreløpig så ser jo Windows 7 ut som en repack av Vista. Det er en grunn til at mange omtaler beta 1 som en service pack for Vista... Det er vel mye sant i det, og blant annet grunnen til at forventningene er ganske høye denne gangen. Et OS som har modnet 3 år i markedet (derav ett år som offisiell beta) har sannsynligvis blitt ganske solid etter hvert. Overgangen fra Vista til Windows 7 skal bli mer drivervennlig og programvennlig enn forrige overgang var. Det tyder på at det som ligger under panseret er en finpusset versjon av Vista uten store endringer. forhåpentligvis møter Windows 7 sine forventninger. 2: De får igjen en fornuftig tidsramme på oppdatering av OS (face it, XP har levd ALTFOR lenge) "Don't fix it if it aint broken". Mange mener forbedringene i Vista ikke er verd pengene eller veier opp for ulempene som følger med. XP blir ikke teknisk dårlig av at det lever på sitt 8. år. Programvare råtner ikke som mat med datostempling. Programvare forbedres gjennom oppdateringer og blir stadig bedre. At XP fortsatt lever bra tyder på at det gjør det bra i dagens markedskonkurranse. 3: Det virker som de har greid å lage ett modulært OS som takler gammel HW Windows er vel godt kjent for å være en stor spaghettigryte av kode. Det er jo mye av grunnen til merkelige avhengighetsforhold og ørten oppdateringer som igjen får bieffekter. Dette tyder på ingen måte i retning av modularitet. Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Skjønner hvorfor Microsoft gjør dette, de gjorde jo det samme i forkant av Vista-lanseringen også. Det er som nevnt i artikkelen å hindre at folk blir sittende på gjerdet og vente på at Windows7 kommer ut. Det betyr nok at noen kan sitte på gjerdet til begynnelsen av juli, slik at de får med seg oppgraderingen til Windows7, så spørs hvor lurt det er å fortelle om dette nå i disse finanskrisetider. Endret 12. februar 2009 av daffyd Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Sukk, jeg vil også oppgradere, men det går nok ikke... Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 jeg kjøpte min data i aaugust 2008 (en Acer data med forhåndsinnstalert vista home premium) betyr det at jeg får da? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Skjønner hvorfor Microsoft gjør dette, de gjorde jo det samme i forkant av Vista-lanseringen også. Det er som nevnt i artikkelen å hindre at folk blir sittende på gjerdet og vente på at Windows7 kommer ut. Det betyr nok at noen kan sitte på gjerdet til begynnelsen av juli, slik at de får med seg oppgraderingen til Windows7, så spørs hvor lurt det er å fortelle om dette nå i disse finanskrisetider. Nå var det vel ikke Microsoft som informerte om det... jeg kjøpte min data i aaugust 2008 (en Acer data med forhåndsinnstalert vista home premium) betyr det at jeg får da? Nei, det betyr at du ikke får. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Artig med MicroSoft trials, deals and rules... nesten et lite fag i seg selv. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 jeg kjøpte min data i aaugust 2008 (en Acer data med forhåndsinnstalert vista home premium) betyr det at jeg får da? Nei. Dette gjelder for maskiner fra sommern i år og ut året som selges med vista og oppfyller de andre kriteriene. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 1: Foreløpig så ser jo Windows 7 ut som en repack av Vista. Det er en grunn til at mange omtaler beta 1 som en service pack for Vista... 2: De får igjen en fornuftig tidsramme på oppdatering av OS (face it, XP har levd ALTFOR lenge) "Don't fix it if it aint broken". Mange mener forbedringene i Vista ikke er verd pengene eller veier opp for ulempene som følger med. XP blir ikke teknisk dårlig av at det lever på sitt 8. år. Programvare råtner ikke som mat med datostempling. Programvare forbedres gjennom oppdateringer og blir stadig bedre. At XP fortsatt lever bra tyder på at det gjør det bra i dagens markedskonkurranse. 3: Det virker som de har greid å lage ett modulært OS som takler gammel HW Windows er vel godt kjent for å være en stor spaghettigryte av kode. Det er jo mye av grunnen til merkelige avhengighetsforhold og ørten oppdateringer som igjen får bieffekter. Dette tyder på ingen måte i retning av modularitet. 1: Vær snill og quote rett person 2: Don't fix it fungerer greit, men ikke bestandig på software. Venter man for lenge, så skjer det som skjedde med Vista (man må ta STORE skippertak og folk blir VELDIG skuffet og vil heller ha det gamle, da det virket) MS tenker penger, at XP virker betyr jo ikke at de kan piske på den hesten i det uendelige, tilslutt blir de tatt igjen av konkurenter (apple, eller andre) og da blir de tvunget til å utvilke seg, det er bedre å heller ha oppdatering av OS hvert 3-4 år enn å vente 8 år. Før var folk vant med at ting forandret seg og stilte seg inn etter det. Nå stiller mange vista inn for å ligne mest mulig på XP. Innovativitet blir kvalt av din fine "if it ain't broke don't fix it" filosofi... 3: Vel, at windows er ett ormebol av kode skal jeg ikke krangle på, de har laget ett mer modulært os med W7, hvorfor tregger du inn XP? Det har lite å gjøre med W7 Lenke til kommentar
Zoxc Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Hm.. minner meg om gratis oppdatering fra XP til Vista. Du bare betaler frakten til et selskap i østerrike og ser verken Vista eller pengene igjen... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Så jeg som kjøpte min pc med vista premium i september får ikke windows7 på den ? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 om du leser hva som står av dato og har lest denne tråden så vil du få svar på dine spørsmål Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Fra artikkelen: Kunder som eventuelt ønsker gratis oppgradering fra Vista til Windows 7 må oppfylle følgende krav: Sluttbrukere må kjøpe en ny PC med forhåndsinstallert Windows Vista i en såkalt Program Eligibility-periode, en periode som ifølge techarp.com varer fra 1. juli 2009 til 31. januar 2010. PC-en må ha en gyldig Certificate of Authenticity (COA)-klisterlapp som skal bevise at produktet er ekte. Tilbudet gjelder kun Vista Home Premium, Vista Business og Vista Ultimate, og ikke Vista Home Basic, Vista Starter eller Windows XP. Tilbudet gjelder kun hjemmebrukere og små bedrifter, og ikke mellomstore eller store bedrifter. Lenke til kommentar
Norwayfish Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Så vis jeg bygge eller lar bygge(av netshop for eks.) får jeg ikke gratis oppdatering? Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Svarte. Har vista. Men gidder ikke kjøpe ny vista i den perioden bare for og få windows 7 gratis. Lenke til kommentar
genser Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg ser ikke noe forbehold om at man ikke kan ha benyttet seg av gratis endring fra Vista til XP. Det vil si at de som kommer til å kjøpe PC med Vista i den nevnte perioden og endrer det gratis til XP kan hoppe rett fra XP til Windows 7, kostnadsfritt. Så fremt ryktene stemmer og det ikke legges inn hindringer før det blir offisielt. Leker du dum nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå