magicgunnar Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg har en hotmailadresse som jeg ikke bruker altfor ofte. Nå har det seg slik at jeg har latt det renne inn eposter fra facebook på denne kontoen, og lurer på om det finnes en søkefunksjon slik at jeg kan få opp alle eposter som ikke inneholder "facebook" i avsenderfeltet? Prøvde å finne en guide for hotmailsøket men fant ingenting. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Har du problemer med å finne det du vil i søkene dine? Husk på at kvaliteten på resultatene avhenger mye av ordene du bruker. Her er noen tips til å gjøre søkene mer effektive: * Kontroller at du har stavet søkeordene på riktig måte. Husk å la det være et mellomrom mellom hvert ord i spørringen. * Bruk ord som du forventer å finne på webområdene du leter etter. * Bruk nøkkelordene OR (Et nøkkelord for søk som du kan bruke til å søke etter resultater som inneholder noen av søketermene du angir.) og NOT (Et nøkkelord for søk som du kan bruke til å søke etter resultater som ikke inneholder en av søketermene du angir.) til å kombinere eller utelukke ord. Hvis du for eksempel bruker tre NOT eviggrønn, får du resultater for trær, men ikke for eviggrønne trær. Denne funksjonen er for øyeblikket bare tilgjengelig i utvalgte land og områder. * Varier søkeordene. Et annet ord eller uttrykk returnerer andre søkeresultater. Bruk færre beskrivende ord, eller prøv ord som har en annen, men lignende betydning. Prøv for eksempel legering i stedet for metall eller stål. * Søk etter nøyaktige uttrykk ved å plassere søkeordene i anførselstegn, for eksempel "kort, eviggrønt tre". * Klikk en kategori for å vise bare resultatene som er forbundet med den kategorien. Det vises kanskje en liste over kategorier over søkeresultatene. * Bruk Øyeblikkelig svar (Øyeblikkelige svar kan gjenkjenne populære søkeord og på den måten tilby svært raske og nyttige svar på vanlige spørsmål eller emner av interesse. Du kan også få svar på mange typer spørsmål ved å skrive inn spørsmålet i søkeboksen.) -nøkkelord til å gjøre søket mer nøyaktig. Du kan for eksempel skrive inn define for å lære definisjonen av et ord, etterfulgt av ordet du vil definere. Se Øyeblikkelige svar hvis du vil ha mer informasjon. Denne funksjonen er for øyeblikket bare tilgjengelig i utvalgte land og områder. Obs! * Grunnleggende søk skiller ikke mellom store og små bokstaver. * Vanlige ord, for eksempel en, og og den, ignoreres med mindre du bruker anførselstegn rundt dem. Eksempel: "en" bil, "og" bil eller "den" bilen. * Hvis søket inneholder en dato, skriver du inn månedsnavnet i stedet for månedstallet. * Du trenger ikke skrive ordet AND mellom søkeordene. Alle søk er som standard AND (Et nøkkelord for søk som du kan bruke til å søke etter resultater som inneholder alle søketermene du angir.) -søk. * Du kan skrive opptil 150 tegn, inkludert mellomrom, i søkeboksen. Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Tusen takk for svar. Kanskje jeg har misforstått, men jeg har prøvd å søke på: NOT facebook NOTfacebook NOT "facebook" NOT"facebook" ! facebook !facebook !"facebook" ! "facebook" Av og til får jeg: We can't connect to Windows Live Hotmail right now. Please try again later. Men uansett får jeg ingen treff. Kanskje det er noe gærent med hotmailsøket, eller kanskje jeg bare har for mange meldinger? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Hmm jeg bruker windows live mail for å sjekke mailene mine, kanskje ett program wille gjøre dagen din enklere. Da får du tilgang til mailene dine online eller ikke. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Kjenner ikke til hotmail, men prøv å bruke "-" i stedet for NOT. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Kanskje det enkleste ville bare være å søke opp facebook og slette de mailene. Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Kjenner ikke til hotmail, men prøv å bruke "-" i stedet for NOT. Takk for tipset, men har prøvd det og det fungerte dessverre ikke. Kanskje det enkleste ville bare være å søke opp facebook og slette de mailene. Man kan bare slette 25 av gangen, men det er absolutt et alternativ. Endret 13. februar 2009 av magicgunnar Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Kva er poenget med å søke etter alt som ikkje har med Facebook å gjere? Dei vil jo være der igjen neste gang, med mindre du har tenkt å søke heile tida. Søk på "Facebook", bruk hurtigknappen for å markere alle e-postene og trykk "Slett". Med mindre du har tusenvis kan det umogeleg ta lang tid. Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Kva er poenget med å søke etter alt som ikkje har med Facebook å gjere? Dei vil jo være der igjen neste gang, med mindre du har tenkt å søke heile tida. Søk på "Facebook", bruk hurtigknappen for å markere alle e-postene og trykk "Slett". Med mindre du har tusenvis kan det umogeleg ta lang tid. Jeg har tusenvis, men ja, det blir nok dette som blir løsningen. Jeg tenkte egentlig bare å la de ligge, og kun sjekke én gang om det var noe interessant blant alle facebook-mailene. Nå har jeg lagt på et filter som sørger for at alle mail fra facebook havner i en egen folder, så det vil ikke bli et problem i framtiden. Lenke til kommentar
brasj Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Jeg får i hvertfall alle mine facebook-mailer i en egen mappe, og hvis du sorterer etter avsender så kan du jo merke alle fra face og legge de i en egen mappe manuelt. Tar ti minutter. Jeg bruker windows live hotmail-tingen.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Du har ikkje vurdert å slå av e-postvarsling frå Facebook? Er det verkeleg nødvendig? Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Du har ikkje vurdert å slå av e-postvarsling frå Facebook? Er det verkeleg nødvendig? Nei seff er det ikke nødvendig, men nå er det jo ikke noe problem siden jeg filtrerer dem. Som noen har nevnt så vil det bare ta 10 minutter å flytte over alle facebookmailene jeg allerede har fått til en egen mappe, og det vil sikkert ikke ta mer enn 10 minutter å gå inn på hver enkelt applikasjon og slå av dennes mulighet til å sende epost til meg. (Jeg tror ikke det finnes en egen setting for å hindre alle applikasjoner å sende epost.) Du kan godt kalle meg lat som ikke gidder det, men jeg tenkte det var mer fornuftig å lære meg å utnytte søket i hotmail, istedenfor å gjøre dette manuelt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Det tar deg 1 minutt. Gå inn på Innstillinger -> Varsler og velg "Av" på alt så er du kvitt problemet. Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Det tar deg 1 minutt. Gå inn på Innstillinger -> Varsler og velg "Av" på alt så er du kvitt problemet. Jepp det vil ta meg ca. 1 minutt, men så løser det heller ingenting Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Du slepp å fylle opp kontoen din med masse unødvendig e-post. Om du ein gang skulle bruke eit e-postprogram vil det bruke mykje ressurser på å synkronisere den mappa og hente ned ny e-post. Dersom du får putta alt i ei mappe, kan du ikkje berre slette heile mappa med innhald? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Ganske enig i det, men nå er jeg ikke så aktivt på facebook at det gjør noe heller. Men for meg virker det nesten som spammail som prøver å minne meg på at jeg må sjekke facebook hvert 5min. Så det beste er nok å skru av mailvarslinga helt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå