-MK- Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Hei Vet det ikke er helt rett forum, men følte at den passet bedre her uansett. Jeg ser etter et program som spiller .avi og .mkv filer med ekte 5.1 surround i form av DTS eller Dolby Digital. Jeg har prøvd PowerDVD, men det spiller kun dvd'er og filer av typen .ts Noen forslag? Endret 12. februar 2009 av -MK- Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Det aller meste av slik software skal klare dette. Har du valgt SPDIF passthrough? Endret 12. februar 2009 av Rikky Lenke til kommentar
Lars J Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Som nevnt skal de fleste progrm klare og avspille DD/DTS og 5.1 ,forutsatt at du har et lydkort som støtter SPDIF eller optisk ut. Prøv med feks VLC eller power dvd. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Har dette lydkortet: http://no.europe.creative.com/products/pro...p;product=17751 Det skal vel funke da? Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Har du valgt SPDIF passthrough? SPDIF? Jeg bruker optisk kabel fra lydkort til forsterker hvis det skulle ha noe å si. Jeg prøvde VLC i går, det funket ikke... Lenke til kommentar
Lars J Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Ja, du har mulighet for ihvertfall optisk ut, så da krever det at du har en reciever som klarer optisk (?) Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Ja, du har mulighet for ihvertfall optisk ut, så da krever det at du har en reciever som klarer optisk (?) Selvfølgelig har jeg det Problemet er at den ikke spiller av filmen jeg setter på i DD eller DTS, men i pro logic tror jeg... Det ruller "PCM 48" over det lille displayet, og ProLogic-logoen lyser. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Spørsmålet står: Hvordan få surround sound? Dette er slik jeg har koblet det : PC--USB-->Creative SoundBlaster X-Fi surround 5.1-->Optisk kabel-->Receiver-->5.1 høyttalere DVD'en jeg prøvde var Ringenes Herre: Atter en konge. Det står bakpå at den er i Dolby DIgital EX 5.1 Surround Sound Er det noen innstillinger på PC'en jeg må fikse? Jeg får lyd ut, men kun ProLogic. Det ruller "PCM 48" over displayet på receiveren. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Kan ikke VLC gjøre dette da? Synes å huske den kan det. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Kan ikke VLC gjøre dette da? Synes å huske den kan det. Verken VLC eller PowerDVD klarer det... Så det må være noe galt med innstillingene mine. Jeg _Vet_ PowerDVD skal klarer det... Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Hopp over til Media Player Classic. Også må du laste ned AC3filter som tar seg av lyden. I inntillingene til det programmet velger du SPDIF Passthrough. Du kan goså velge hvilke formater som skal få passthrough, og hvilke som pc'n skal behandle selv. Du må mest sannsynlig også innom Windows sitt kontrollpanel og velge digital lyd der også. Ellers anbefales Xvid codec fra Koepki (noe sånt), samt CoreAVC for h264-filer i HD. Mye bedre bildekvalitet enn VLC. Haali mediasplitter for matroska-filer bør du også laste ned. Og bare så det er sagt: mkv-filer er ingen god beskrivelse av filer, da det kun er en måte å pakke filer på, nesten som .rar. Lenke til kommentar
galskab Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) VLC=fail Last ned AC3Filter, da funker det EDIT: Bruk CoreAVC for best video playback. Endret 12. februar 2009 av Vegiboy Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Hopp over til Media Player Classic. Også må du laste ned AC3filter som tar seg av lyden. I inntillingene til det programmet velger du SPDIF Passthrough. Du kan goså velge hvilke formater som skal få passthrough, og hvilke som pc'n skal behandle selv. Du må mest sannsynlig også innom Windows sitt kontrollpanel og velge digital lyd der også. Ellers anbefales Xvid codec fra Koepki (noe sånt), samt CoreAVC for h264-filer i HD. Mye bedre bildekvalitet enn VLC. Haali mediasplitter for matroska-filer bør du også laste ned. Og bare så det er sagt: mkv-filer er ingen god beskrivelse av filer, da det kun er en måte å pakke filer på, nesten som .rar. Takker. Veldig oppklarende innlegg Det funket etter at jeg installerte AC3 filter og byttet til Media Player Classic. Glimrende Da blir det film på meg i kveld Hehe. Angående beskrivelse av filer, så har jeg ikke veldig god peiling på det som du skjønner. Skal prøve å lære meg litt mer nå som jeg fått meg "ordentlig" hjemmekino. Endret 12. februar 2009 av -MK- Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 EDIT: Bruk CoreAVC for best video playback. Det koster penger Skal se om jeg orker å bruke penger på det. Har du ikke noe dugende freeware? Lenke til kommentar
galskab Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 EDIT: Bruk CoreAVC for best video playback. Det koster penger Skal se om jeg orker å bruke penger på det. Har du ikke noe dugende freeware? CCCP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå