Kungen85 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Hei. Jeg sitter her med en dell pc til en jente i klassen min med windows vista installert. Når jeg skrur på pcen kommer jeg til innloggingsvinduet og jeg skriver inn passordet og så blir alt svart... Er med 99% sannsynlighet sikker på at dette skyldes en feil i windows og at det kun er en re-installasjon av windows vista som skal til. Men så kommer problemet, hun har ikke backup av bilder og dokumenter og lurte på om jeg kunne ordne dette til henne. Jeg sa at jeg kunne prøve og se hva jeg fikk til. Tenkte jeg kunne laste ned en linux (ubuntu) live cd for å komme inn på maskinen og kopiere ut innholdet hun ville beholde. Jeg brente ut live cden og den startet opp og jeg kom meg inn i systemet etter dette. Men da jeg åpnet mine dokumenter på C: fant jeg ikke mappen mine bilder og min musikk hadde et hengelås på mappen og var tom. Det jeg lurer på er om dette er fordi hun har valgt "gjør mine filer private" da hun opprettet brukerkontoen sin og de derfor er krypterte eller noe sånt? er det noen som har noen tips for hvordan jeg evt kan klare å få ut en backup til henne? Håper det er noen som kan hjelpe meg MVH Kristian Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 selv når jeg skal ta backup setter jeg disken i min stasjonære så jeg slipper sikkerhetsdritet og kopierer til egen disk, så etter reinstallerer setter i disken igjen og kopierer dokumenter etc tilbake Lenke til kommentar
Kungen85 Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 selv når jeg skal ta backup setter jeg disken i min stasjonære så jeg slipper sikkerhetsdritet og kopierer til egen disk, så etter reinstallerer setter i disken igjen og kopierer dokumenter etc tilbake Så det du sier er at jeg kan låne meg et eksternt kabinett for hardisker og koble denne til en hvilken som helst pc og foreta en backup? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) ja kobler du den til en annen pc så kan den kopiere ut fritt siden sikkerheten/brukerinstillingene på disken da ikke vil gjelde for den pcn. docking, eksternt kabinett, stasjonær med en ledig sata kabel, etc. Endret 12. februar 2009 av cruzader Lenke til kommentar
Kungen85 Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 ja kobler du den til en annen pc så kan den kopiere ut fritt siden sikkerheten/brukerinstillingene på disken da ikke vil gjelde for den pcn. Ok. Da får jeg prøve dette:) Takker for raske svar:) Mvh Kristian Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Raskt spørsmål, skjer det samme hvis du prøver i sikker modus (safe mode)? Lenke til kommentar
Kungen85 Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Raskt spørsmål, skjer det samme hvis du prøver i sikker modus (safe mode)? Ja. har prøvd alt.. alle sikkerhetsmodusene! Irriterende! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Ja. har prøvd alt.. alle sikkerhetsmodusene! Irriterende! Når du får den svarte skjermen etter å ha skrevet passord, har du prøvd å trykke Ctrl+Alt+Del? Endret 12. februar 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå