huggy Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Betyr ''kanskje'' ? :O Lenke til kommentar
Wæsp Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Etter min mening betyr det "jeg vet ikke, la meg tenke 5sek" xD Lenke til kommentar
Auroron Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 det betyr "vet ikke" Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Jeg bruker "tjaa" hvis jeg er usikker på noe, og trenger litt tid for å tenke. Hvis noen spør om jeg vil bli med å finne på noe, kan jeg gjerne svare med "tjaa" til å begynne med, og deretter følge opp "..hvorfor ikke" hvis jeg blir med eller "det passer ikke så bra akkurat nå" ellers. Vanligvis følger jeg alltid opp med et eller annet hvis jeg sier "tjaa", for ellers regner jeg med at de som spør meg om noe blir usikre selv. Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Noen ganger betyr det både ja og nei. Hvis du har en mobiltelefon som ikke virker, og noen spør deg "Har du mobil?", kan du si "Tjaa..", fordi du har mobil, men du kan ikke bruke den. Det kan også bety kanskje. "Skal vi ta med denne rifla på skolen i morgen og skremme rektor?" "Tjaaaaa..." Lenke til kommentar
DanielvanSand Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 'Tja' er det samme som 'kanskje' En feig (men akseptert) måte å si nei på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Tja = Usikkert ja. Nja = Usikkert nei. Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 etter en periode med tenking fant jeg ut at "Tja" betyr egentelig: Nei, men kanskje siden det er deg. Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Tja betyr en blanding av ja og nei. Lenke til kommentar
Gramex Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Føler det bli som et kanskje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå