123Abel Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Hei, Jeg leter etter et bildekomprimerings verktøy/programmer for ASP.NET. Tanken er at jeg ønsker å komprimere de bildene jeg laster opp på siden min, slik at det ikke tar så lang tid å åpne en side. Er det noen som vet hvordan jeg gjør det? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Kan du ikke bare laste opp bildene dine som JPG eller noe slikt da? Er vel ingen som bruker BMP på web lengre.... Lenke til kommentar
123Abel Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Jo, det kunne jeg brukt om det var jeg som lastet opp bildene. Men dette er en funksjon hvor de som bruker siden kan laste opp sine egne bilder. Jeg er redd for at de bildene som blir lastet opp er for store og ikke er tilpasset weben. Hadde vært kjekt å ha et program som kunne komprimert de bildene som ble lastet opp. Forslag? Takk for tilbakemeldingen. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Du vil med andre ord sende komprimert data data tilbake til klienten? Hvis jeg forstår deg riktig så må du bruke HTTP Compression. IIS kan gjøre dette for deg. Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Slik jeg forstå det vil du skalere et bilde som lagres på server? Om du har et 1000x1000 px BMP vil du at det blir 100x100 px JPG eller noen andre mål? Mulig denne kan hjelpe deg i rett retning. Lenke til kommentar
stiangodo Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Anbefaler AspJpeg. Fungerer meget bra! Lenke til kommentar
Alexen Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 er ikke det bare å bruke bitmapklassen med savemetoden for så å velge jpgformat? eventuelt gjøre om på det litt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå